ActiveCampaign – A legjobb hírlevél küldő és e-mail marketing rendszer?

Minden kezdő és haladó marketingesnél előjön az e-mail címek gyűjtésének a kérdése. Nem untatlak vele, hogy ez mennyire fontos, mert a csapból is ez folyik. Igazából nem is az a kérdés, hogy gyűjtsd-e őket, hanem az, hogy milyen email marketing rendszerrel, milyen hírlevél küldővel tedd meg ezt. Mi (és sokan mások is) az ActiveCampaign rendszerét használjuk.

ActiveCampaign hírlevélküldő – Miért választottam?

Nagyon sokat keresgéltem, mire megtaláltam a számomra leginkább legmegfelelőbb hírlevélküldő szoftvert. Megkérdeztem egy csomó online vállalkozó ismerősömet és a Digital Marketer Facebook csoportjában marketingeseket, vállalkozókat. Ők nagyon értenek ezekhez a dolgokhoz, ezért általában hozzájuk szoktam fordulni segítségért.

Itt szerintem olyan 80%-ban az ActiveCampaign-t ajánlották. Külföldön ez a program a legnépszerűbb azok körében, akik az egyszerűséget, felhasználóbarát felületet keresik egy e-mail marketing szoftverben, amellyel az automatizálásokat is egyszerűen el lehet végezni.

De erről majd a a funkcióknál…

Az ActiveCampaign jellemzői

Nézzük meg a pozitívumait és később a nagyon kevés negatívumát is a rendszernek.

Egyszerűen megtanulható

Bármilyen összefoglalót, leírást olvastam a programról, kb. mindig ez volt a legelső jellemzője, hogy milyen könnyű megérteni.

Nagyon izgalmas, de egyben frusztráló folyamat tud lenni egy új rendszer megtanulása.

Korábban már használtam a MailChimpet és GetResponse-t, de voltak velük problémáim. Általában csak bambultam a képernyőre és kattintgattam, mert nem tudtam, hogy kellene megcsinálni egy automatizációt vagy valamilyen beállítást.

Persze elsőre az AC-hez is kellett körülbelül 1 óra, míg az alapokat megtanultam.

Active Campaign főoldal
az Active Campaign főoldala

Meg kellett értenem, hogy mi a különbség a kampányok, automatizációk között, hogy készítsem el az első e-mail sablonomat, stb.

Egyébként nagyon jó leírásaik, videóik vannak a különböző kifejezésekről, funkciókról és ezek nagyon sokat segítettek.

Feltöltöttem aprócska 60 fős listámat (le volt vezetve, hogy kell átvinni GetResponse-ból) és bele is ugrottam az automatizációkba.

Kezdő és haladó automatizációk

Természetesen sima kampányokat is lehet készíteni, de ezt minden normális hírlevélküldő tudja.

Itt például fogalmi zavarban voltam egy darabig.
Kampány: egy egyszerű e-mail, amit annak a listának küldheted ki, amelyiknek szeretnéd.
Automatizáció: felépíthetsz benne többlépcsős, több e-mailből álló, különböző feltételek után változó sorozatokat.

A legjobb, hogy vizuálisan tudod felépíteni a rendszereidet. Simán húzogatni kell a feltételeket egymás alá.

Mivel a funnelem (értékesítési tölcsér) még közel se volt kész, így egy egyszerűbb automatizációval kezdtem.

Ebben egy 8 részes mini WordPress kurzusról volt szó. Ha valaki feliratkozik, akkor indul az automatizáció. Ezután 1-2 naponta új e-mailek mentek ki és a végén felajánlottam egy akciót a teljes kurzushoz.

Ezeket a kedvedre tudod bonyolítani. A nehezebb, több feltételes rendszerek elkészítése nem az ActiveCampaign miatt lehet bonyolult. Az elején nekem az volt a bajom, hogy nem tudtam, mit akarok. Amikor kialakult a fejemben, akkor összerakosgatni már nagyon könnyű volt.

Ezért nagyon jó az AC. Ha egyszerűbb automatizációkat akarsz, akkor az tuti könnyen megoldható.

Egy bonyolultabb funnelhez is megad minden eszközt. Egyik automatizációból átvezetni a másikra, követni, hogy megnézett-e egy oldalt, vásárolt-e, kattintott-e egy linkre, stb. Tényleg csak a képzeleted szabhat határt.

activecampaign automatizáció minta

Tag-ek/Címkék

Erről érdemes még egy kicsit többet írnom.

Alapból az emberek listákon vannak, de ezen belül is tudod rendszerezni őket. Az a nagyon jó, hogy többféle Tag-et oszthatsz ki, természetesen automatikusan.

Itt is attól függ, mennyire szeretnél ebbe belemenni. Nekem sincs még sokféle, de külön szinteken lehetnek a feliratkozóid, külön érdeklődés szerint is csoportosíthatod őket, attól függően, hogy milyen linkekre kattintottak.

Tényleg csak tőled függ, hogy milyen marketinges ötleteket akarsz megvalósítani.

ActiveCampaign kontaktok

Ezekkel tudod igazán „megbolondítani” a rendszereid és egy komolyabbat is felépíteni.

Ha nem vagy az elején biztos a dolgodban, kezdd el kicsiben és folyamatosan rá fogsz jönni jobbnál jobb megoldásokra.

Sablonok és design

Ami még tök jó, hogy szép e-mail sablonok és automatizáció sablonok közül is választhatsz.

Egy e-mailt egyébként nem szeretek túldesignolni, a szép egyszerű kinézetet szeretem.

email sablonok

Csinálhatsz sima szöveges e-maileket is természetesen.

Statisztikák

Ha mélyebben bele szeretnél menni az e-mailjeid sikerességébe, akkor érdekelhet, hogy milyen statisztikák érhetőek el.

Természetesen megnézheted, hányan nyitották meg az e-mailt, hányan kattintottak benne a linkre. Ezek fontosak, mert beállíthatod ezeket az  automatizációidban.

Ha például valaki kattintott egy linkre, akkor küldj neki ki egy e-mailt egy ajánlatról vagy vezesd át egy másik sorozatba.

Minden olyan statisztikát megmutat, amire szükséged lehet az üzeneteid mélyebb megértéséhez.

Beépített A/B teszt

A tárgy mező nagyon fontos egy e-mailnél. Szerencsére beépítettek egy A/B teszt funkciót.

Ez azt jelenti, hogy van 3 ötletet a címre és van egy 6000-es listád. A program elkezdi küldeni az e-maileket és egy bizonyos mennyiséget hamarabb küld ki 3 különböző címmel.

Ezután látja, hogy melyiket nyitották meg legtöbben és a többi e-mailt már csak azzal a címmel küldi ki.

Elég vagány nem?

Persze kiküldheted egyszerre az összeset és utána megnézheted melyik viselkedett a legjobban.

Sőt, nem csak a címet, hanem az egész levél szövegét is tesztelheted.

Frissítés: 2016. november 8-tól már egész automatizációkat is tesztelhetsz.

ActiveCampaign AB teszt

Magyar nyelv

Én kevés eszközt használok magyarul, mert a leírások, útmutatók amikből informálódok, szinte mindig angolul vannak.

Aki nem tud magabiztosan angolul, a magyar menü nagy segítség lehet az ActiveCampaign esetében. Van 1-2 hiányos fordítás, de egyébként elég jól lefordították. Direkt megnéztem a cikk írása előtt.

Így már a nyelvtudás se lehet akadálya a külföldi rendszer használatának.

Integráció a WordPress-szel és más programokkal

Természetesen készítettek egy egyszerű bővítményt WordPress-hez, melynek segítségével könnyen be tudod tenni az űrlapjaidat.

Egyszerűen egy API kulccsal hozzá tudod kapcsolni a fiókodat. Ezt is nagyon jól elmagyarázzák.

Ami miatt külföldi szoftvert használok, az a többi programmal való integráció.

Applikációk

Minden fontosabb rendszerrel össze tudod kapcsolni, amivel még jobb automatizációkat tudsz készíteni.

Ha pedig egy új szoftvert találnak ki, akkor szinte biztos, hogy hozzákapcsolják az AC-hez.

Ügyfélszolgálat – Segítségek

Manapság minden jobb hírlevélküldő rendszernél brutálisan jó az ügyfélszolgálat.

Ez itt sincs másképp.

Élő chat-en vagy e-mailen keresztül könnyen tudsz segítséget kérni.

Előtte ajánlom, hogy nézd meg a tudásanyagjaikat, mert tényleg nagyon sokat segítenek – igaz, ezek csak angolul vannak.

Ami óriási előny a többi hasonló programmal szemben, hogy vannak blogok, Facebook csoportok, podcastok, amelyek az ActiveCampaign-ről szólnak.

Amiben én is benne vagyok, az az Automation Nation. Ez az Active Marketer blog Facebook csoportja. Itt nagyon okos és hozzáértő emberek vannak, így nagyon sok segítséget tudsz kapni.

Negatívumok

Nem vitás, hogy imádom az egész ActiveCampaign-t, de találkoztam 1-2 pici hibával, amit a tisztázás kedvéért meg szeretnék Veled osztani.

Azt azért tudnod kell, hogy magasan a legjobb hírlevélküldő program és e-mail marketing szoftver, ami szerintem most a piacon megtalálható.

Nézzük, eddig mikkel volt bajom…

Nehezen alakítható űrlapok

Mi szeretjük a szép design-t. Szoktunk játékos grafikákat berakni, vagány hátteret, hasonlók.

Az AC-nél ezeket nem nagyon lehet kivitelezni. Lehet belerakni képet, alap elrendezést beállítani, színeket, szövegeket alakítani és kb. ennyi.

Nem nagy probléma, mert így is lehet egyszerű, de szép űrlapokat készíteni, de ez nekünk már kicsit túl egyszerű.

űrlap készítő

Tényleg nem olyan nagy probléma, de egy csomó ideig kerestem, hogy lehet egyedibb űrlapot készíteni.

Ami biztató, hogy dolgoznak az űrlapkészítő felfrissítésén, direkt megkérdeztem.

Egyébként azt vettem észre, hogy főleg automatizációval kapcsolatos újításokon dolgoznak többet. Ezzel én egyet értek, mert sokkal izgalmasabb és jövedelmezőbb tud lenni ha profibb marketing rendszereket tudsz létrehozni.

E-mail sablon készítő

Ez a másik olyan részlet, ami kicsit problémás volt.

Szerencsére csak 1 sablont kellett elkészítenem, de a fogd és vidd módszeres e-mail készítő elég bugyután és bugosan működött néha.

Nagyon alap designunk van, felül egy logó, szöveg, kép rólam és kb. ennyi. Emiatt nekem annyira nem probléma, de ha már képet akarsz beszűrni, akkor 2 szövegdobozt kell csinálnod, meg van még 1-2 bugos dolog benne.

Ami tényleg jó, hogy egyszer ezt megcsinálod és utána már nem is kell nyúlnod hozzá.

A szöveg a lényeg úgyis.

Sablon módosítás

Ez is csak egy kisebb probléma, de idegesítő tud lenni, mert ugye ezzel kezdi az ember az egészet.

Viszont miután kész a sablonod, eljön az automatizáló kánaán és meg fogod köszönni, hogy ajánlottam a szoftvert.

Kicsit lassú szoftver

Maga az egész rendszerük mintha kicsit lassú lenne.

Ha van egy nagyobb címlistád és keresni akarsz benne, akkor a szokásosnál több idő, mire megérkezik az eredmény.

Ha egy automatizálásban vagy, és át akarod alakítani az egyik emailt, ez is kicsit lomhán jön be. Ez idegesítő tud lenni, ha 8 e-mailt is meg akarsz változtatni, mert többet kell várni, mint amit megszokhattál.

Ár és Trial verzió

Hihetetlen volt számomra, hogy mennyire olcsó. Elsőnek kételkedtem is benne.

Aztán gondoltam, kipróbálom az ingyenes próba verziót, amit nagyon jól építettek fel.

A magyar szolgáltatókkal ellentétben külföldön kb. mindenhol a feliratkozóid száma után kell fizetni, havidíjasan. Kiküldhetsz e-mailt minden nap, nem ettől fog függeni az ár.

Az ActiveCampaign-nél az árazás összetett: négy csomagból választhatsz (Lite, Plus, Professional, Enterprise), ezek különböző extrákat tartalmaznak. Ezeken a csomagokon belül pedig a feliratkozóid száma határozza meg a fizetendő árat.

Rajtad múlik, hogy mennyire használod ki a saját listádat, ami egy online vállalkozó legnagyobb értéke.

Szerintem ilyen alacsony áron és az ingyenes próbaverzióval mindenképp megéri kipróbálni.

Van 2 magasabb árkategóriájú opciójuk is, amiben van CRM rendszer, de én ezt még nem használtam, így sajnos nem tudok róla mit mondani.

Összefoglalás – ActiveCampaign

Mindenképp ajánlom Neked ezt a hírlevélküldő programot.

Tisztázd le magadnak, hogy mi a célod, hogy használod az e-mail marketinget.

Azért is nagyon jó választás az AC, mert az egyik legolcsóbb az ilyen szoftverek közül. Ha csak el akarod kezdeni, ingyenesen is meg tudod tenni.

Ha már magasabb szinten vagy, van lead magneted (csali), belépő terméked, több terméked, amiket automatikusan szeretnél összekapcsolni, akkor az ActiveCampaign-nel ez is menni fog.

1-2 negatívumot találtam benne eddig, de elképesztő sok pozitívumot. Az AC-nál kell a legkisebb kompromisszumot kötni a többi szolgáltatóhoz képest.

Szerintem ez a legjobb választás most.

Ha kérdésed van a programmal kapcsolatban, nyugodtan tedd fel 🙂

11 válasz

  1. Köszi, hogy összeszedted ezeket, a MC váltása után én is kíváncsi voltam, hogy vajon miért is álltak át, miben jobb az AC, mint a MM. Ezt a cikket elolvasva megnyugodtam, mert még mindig sokkal több mindent nyújt a MM, mint az AC. Egy-két dolog lehet jobb, egyszerűbb benne, de a MM is tök logikusan van felépítve és brutál sok videós oktatás elérhető ingyen. A fizetős tréningeken pedig mindent megértesz egy életre. Nem említetted, lehet nem is tudja az AC az e-commerce funkciót. Lényegében itt a legnagyobb ereje a MM-nek. Tök egyszerűen tudnak terméket, szolgáltatást rendelni a látogatók. Gyerekjáték beállítani az automatikus számlázást, kártyás fizetést, stb stb. Igaz, hogy ennek havi díja van, de jelenleg kb. 10x-esét termeli ki a rendszer ennek a havi díjnak. Tudni kell jól használni a MM-et és akkor egyáltalán nem drága. Tömeges email küldésnél persze megugrik a költség, rám ez jelenleg nem annyira jellemző (jelenleg), így a havi 400 ingyenes email keretbe beleférek. Verseny szempontjából talán jót tesz ez a hazai szoftvereknek is, néhány hónap, 1-2 év múlva bizonyára mindenki átalakítja majd az árkonstrukciókat. Köszi még1x a rövid összefoglalót, engem ez alapján nem győzött meg az AC.

    1. Ha 400 e-mailbe beleférsz havonta, akkor gondolom „csak” a vásárlás utáni számlázást intézed az MM-el. Arra az tuti, hogy jobb ebben biztos vagyok. Ugye az MM-et össze lehet kapcsolni a számlázz.hu-val így ez nekem is megkönnyítené ebből a szempontból a dolgom, de én másra használom. Az ActiveCampaign inkább az automatizációkban igazán jó. A különböző funnel-öket összekapcsolni és monitorozni a listádon lévőket. Ezzel együtt pedig a megfelelő email sorozatot kiküldeni nekik. Direkt ezért írtam, hogy cél függő melyiket használod. Az MM abban tényleg jobb lehet, hogy könnyebb összekapcsolni a számlázó programmal, mivel Magyarországon ez a számlázás elég bonyolulttá teszi a dolgokat. Köszi az értékes hozzászólást 🙂

  2. Mit javasolnátok arra az esetre, ha tényleg csak hírleveleket szeretnék kiküldeni aktuális információkról (értsd: egy civil szervezet honlapja, programajánlók kiküldése havonta egyszer-kétszer), semmi automatizálás…?

    1. Attól függ mekkora a listád. Active Campaign kevés emberrel nagyon olcsó, de ugye nem használod ki teljesen. Ha kevés email megy ki, lehet olyat kellene választani, ami kiküldött email alapján számolja a fizetendő összeget.

    1. Az online fizetést nem az AC kezeli. Az AC általában integrál a fizetési rendszerekkel, mint a PayPal, Thrivecart, Braintree, Shopify, WooCommerce-ben lévő fizetések, stb. Ha a kapcsolódás meg van, onnantól bármit lehet vele csinálni.

    2. Mi készítettünk egy olyan online fizetési megoldást, ami kompatibilis az AC-vel.

      Tudnak neked fizetni bankkártyával (OTP simple, Cib, Barion, PayPal) és a sikere vásárlók vagy a rendelés elhagyók bekerülnek akár az AC rendszerébe (sok más integráció is van), a szamlazz.hu vagy a billingo pedig automatikus számlát állít ki.

      Sőt, akár sales funeleket is építhetsz vele, mert tud upsellt, downsellt, egykattintásos fizetést és még előfizetéses rendszert is kezel (ismétlődő fizetés).

      Pár hete messenger chatbottal is összekötöttük.

      Ha másoknak is érdekes és Attilát érdekli, szívesen írok róla, hogyan lehet WP oldalakhoz integrálni.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hasonló cikkek