Az Instagram a Facebookon utáni legjelentősebb közösségi média platform Magyarországon. Elindultak a hirdetések is nem rég, ráadásul nagyon szeretik használni a felhasználók.

Elgondolkodtál már azon, hogy a Te vállalkozásod tudná-e használni?

Jó ha minél több platformon jelen vagy, mert több potenciális vásárlót tudsz szerezni. Ezen felül, főleg az Instánál a branding nagyon erősen megjelenik.

A következő sorokban az Instagram alapjait mutatom meg vállalkozások számára.

Miért használd az Instagramot marketing szempontból?

Az igazat megvallva nem az Instagram nem valami jó lead szerző szolgáltatás. Nagyon ritkán szerezhetsz közvetlenül vásárlót az appból.

De akkor miért használd?

A közösségi média lényege, hogy közösségek jönnek létre. Emberi kapcsolatok még akkor is, ha a telefonod nézed. Az Instagramon a vállalkozásod emberi oldalát tudod a legjobban bemutatni.

Itt nem ajánlatokkal kell bombáznod a nézőid, hanem puhább témákkal. Milyen a munka a szerkesztőségben, hogy használja egy konkrét vásárlód a terméked, hasonlók.

Ezért is nem tudod ugyanazt a bejegyzést kirakni Facebookra, mint Instagramra. Más a két platform lényege.

Fotókkal és rövid videókkal kell bemutatnod a vállalkozásod emberi oldalát. Hidd el, nagyon fontos, hogy kötődjön hozzád a közönséged és ebben nagyon jó ez a csatorna.

Hogy használd az Instagramot marketingre?

Kicsit ködös lehet az előző részből kitalálni, hogy hogy is tudod emberivé tenni a vállalkozásod.

Valószínűleg nem lesz milliós követőtáborod, de akiket érdekled tégy meg nekik annyit, hogy megfelelően kiszolgálod őket.

Több módszert használhatsz, ezeket mutatom most be.

Hozd létre a profilod

Ez a kezdet 🙂

Nincs különválasztva a profil típus, mint a Facebook-on. Nincs személyes és vállalkozói profil, így ezt külön kell kezelned, ha van saját személyes profilod.

Ismerd a saját vállalkozásod sztoriját

Hűnek kell maradnod, ahhoz amiben a vállalkozásod hisz.

Enélkül nem fog működni a stratégiád, bármilyen trükköket is vetsz be.

Mutasd be, hogy mit tesz a terméked a vásárlóval. Hogy válik jobbá az élete a szolgáltatásodtól? Milyen a szervezeti környezet az irodában?

Használd az Instagram funkcióit

Mindegyik rendszernek más lehetőségei vannak. Más a Facebookon, Twitteren, Snapchaten és az Instagramon is.

Használd ki a lehetőségeket.

Hashtag – Olyan, mint a SEO-ban a kulcsszó. Ismered a vállalkozásodban előforduló kifejezéseket, tarts egy hashtag keresés napot és ne felejtsd el őket használni a bejegyzéseidnél. Sokkal többen találhatnak rád, amivel bővülhet a követőtáborod.

Nekünk például a #wordpress-ből elég jó kiindulni. Segít az Instagram “Related” azaz kapcsolódó hashtageket találni. Próbáld ki őket, teszteld hogy melyik működik nálad a legjobban.

Akár saját hashtaget is kitalálhatsz, hátha betalálsz vele. A magyar focinak például a #csakegyutt elég jól bejött.

Felhasználói tag – A kukac jelre gondolok @. Ezzel másokat jelölhetsz meg és jelölhetnek meg téged. Ha valakivel együttműködsz akkor mindenképp linkeld be, hogy majd később belinkelhessen ő is téged.

Web profil – Be tudod állítani a web profilod is, hogy ne csak az appon keresztül tudják nézni a fiókod.

Megosztás másik platformra – Képeket, videókat megoszthatsz más csatornákon is. Facebook, Twitter jó cél lehet megosztani az élményeid.

Legyél rendszeres

Ahhoz, hogy tudják, hogy jelen vagy, rendszeresen kell tartalmat alkotnod. A rendszeresség függ attól, hogy mit csinálsz. Egy személyi edző sokkal gyakrabban tud tartalmat feltölteni, mint egy építési vállalkozó.

Ne ess túlzásba, mert rosszul jöhetsz ki belőle.

Figyelj a Bio-dra

A Bio a profilod. Csak itt tudsz megosztani linket, így nagyon figyelj rá, hogy megfelelőt rakj be. Használj hangulatjeleket és minimális szöveget, amivel legkönnyebben le tudod írni mit csinálsz és mit szeretnél, hogy a látogatód csináljon.

Like és Comment

Ne csak arra figyelj, hogy ki lájkol téged. Keresd meg a potenciális követőid, nézd meg a profilukat, lájkold be őket és akár kommentelj is egy képükhöz.

Ma ez a legjobb módszer növelni a követőid. Meglátják, hogy ezaz valaki kommentelt. Megkedveli a tartalmaid és ő is bekövet téged.

Figyelj és alkalmazkodj

Nézd meg, hogy képeket vagy videókat szeretnek jobban a követőid, mit lájkolnak a legtöbben? Kezdj el több hasonló képet csinálni és próbáld meg tesztelni mi működik nálad igazán.

Ezek lettek volna az Instagram alapjai. Nincs sok közösségi médium Magyarországon a Facebook-on kívül, ami nagy táborral bír, de az Instagramra mindenképp érdemes figyelni. Próbáld ki Te is a vállalkozásoddal.

Tanuld meg ingyenesen a WordPress alapjait!

7 napos online oktatóvideós tanfolyam, ami segít elindulni a saját WordPress utadon.

A feliratkozással elfogadom az adatvédelmi tájékoztatót.

Ne maradj le a Black Friday-ról!

Az év legnagyobb leárazás a Divinél!