5 hatékony lead generáló WordPress plugin

Korábbi, 5 hasznos SEO plugin WordPress-hez blogposztban a The Pitch online marketing blog csapata megmutatta, hogy milyen keresőoptimalizáláshoz hasznos WP alkalmazásokat javasolnak. Ma hasonló témáról lesz szó lead generálás témában.
Emlékeztetőül a látogatók konverziójának folyamata, melyben egy lépéssel tovább haladunk:

Lead generálás - látogatók konverziójának folyamata

Lead generálás

A lead generálás az a szoft konverziós folyamat, ahol látogatókból lead-et faragunk valamilyen módon. Az email feliratkoztatás is ilyen fajta konverzió, mely rávezeti a látogatót a vásárlás útjára. Látni kell, hogy ez nem az egyetlen módja a lead generálásnak (lehetne telefonszámot is gyűjteni például vagy címet), mégis ezt használjuk leggyakrabban, így most erre térünk ki részletesebben. Az email címek gyűjtésének oka az, hogy ezzel hozzáférünk egy olyan csatornához, melyet a fogyasztók biztosan rendszeresen olvasnak, ráadásul a feliratkozással mutatnak egy alapfokú elköteleződést mellettünk.

Az email gyűjtésnek számos formája lehet, kezdve az egyszerű feliratkozó box-tól, felugró és exit popup-okon át az ingyenes vagy kedvezményes termékekig / szolgáltatásokig. Ahhoz, hogy WordPress-ben egyszerűbb legyen az életünk, mutatok 5, lead generálást segítő plugint.

Lead generálást segítő WordPress pluginok

1. Leadin

Leadin logo

A Leadin egy könnyen használható kontakt form és marketing analitika plugin, melyet a Hubspot készített, és ami segít megérteni a The Pitch Education-nél is az olvasóink viselkedését. A plugin segít monitorozni a látogatók olvasási szokásait, begyűjti a nyilvánosan elérhető információkat róluk (földrajzi elhelyezkedés, munka előzmények, cég információk, stb.).

Ezen túl segít a feliratkoztatásban popup-on keresztül, valamint azzal, hogy logolja a feliratkozóinkat, így tökéletes kiegészítő lehet például Mailchimp lemorzsolódás ellen. Erről megosztottuk saját tapasztalatainkat korábban az “Így gyűjtöttünk 195 feliratkozót 4 nap alatt” posztunkban.

Például látható, hogy egy felhasználónk május 8-án talált az oldalra valamilyen Google keresés eredményeként, majd két blogposztot látogatott meg. Következő nap pedig ezen túl feliratkozott két hírlevélre és megnézte a képzések aloldalt.

Leadin előzmények

Ezen túl rengeteg analitikai információt nyerhetünk a Leadin segítségével, mint a látogatók száma és eloszlása, forrása, visszatérési gyakoriságuk és az exit popup hatékonysága.

Leadin dashboard

2. Sumome

Sumome logo

Kétségtelenül az egyik legismertebb szolgáltatást ezen a területen a SumoMe nyújtja, mi is használtuk már korábbi projektek során számos alkalommal.

Alapvetően három nagy részre lehet osztani a nyújtott szolgáltatásokat:

  1. listaépítés,
  2. hőtérkép,
  3. megosztások elősegítése.

A listaépítés nagy előnye, hogy mindenféle popup-ot (exit popup, scroll box, welcome mat) és email gyűjtési módszert egy helyen kezelhetünk. A részletes használatról olvashattok ebben az angol nyelvű cikkben.

3. Hello Bar

Hellobar logo

A Hello Bar egy hasonló szolgáltatás mint a SumoMe, akár alternatívaként is szolgálhat számunkra. Gyakorlatilag ennek a pluginnak is az a szerepe, hogy különböző bar-ok használatával minél több email címet gyűjtsünk be.

Arról, hogy hogyan érdemes használni, Derek Halpern írt egy remek cikket, amit ajánlok mindenkinek, aki szemezget a talán második legnevesebb lead generáló szolgáltatással, a Hello Bar-ral.

4. Contact Form 7 Mailchimp addon

Contact Form 7 Mailchimp addon

A Mailchimp-ről valószínűleg már mindenki hallott, a legismertebb email küldő szolgáltatást nyújtja és rengetegen használják világszerte. A Contact Form 7 Mailchimp addon ahogy annak neve is árulkodik, a Mailchimp integrálását végzi el WP oldalunkba egyszerűen.

A használt form-ok teljes mértékben személyre szabhatóak és alkalmasak email címek gyűjtésére. Feliratkozás után pedig átirányít rögtön a feliratkozást megköszönő oldalra.

5. Facebook page promoter lightbox

A Facebook page promoter lightbox egy olyan tool, mely kilóg az email gyűjtő alkalmazások köréből, ezzel Facebook like-okat van lehetőség szerezni oldalunk számára. Biztosan mindenki találkozott már ehhez hasonló megoldásokkal. Van egy olyan netező réteg, akiknek a körében rendkívül hatékony eszközként szolgálhat a megoldás.

Facebook page promoter lightbox

Ezeken felül még van jó pár ilyen megoldás. Egy részünk ingyenes, más részüknek van ingyenesen is igénybe vehető verziója.

Szerintünk ezek a legjobb WordPress kiegészítők között vannak ebben a kategóriában. Szóval érdemes akár ezeket, akár ezekhez hasonló plugionokat is kipróbálni. Most pedig kommentben mondjátok el, hogy Ti miket használtok!

Megjegyzés: a termékek megjelenítéséért semmiféle ellentételezésben nem részesülünk, tényleg őket tartjuk jónak.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hasonló cikkek