Az online vállalkozások világában a bizalom megszerzése nehéz. Nagyon sok átverés történik, így az interneten még inkább odafigyelünk, hogy kiben bízzunk meg. A fizikai vállalkozások esetében is mindennél fontosabb, hogy megbízzanak benned az érdeklődőid és hiteles legyen a weboldalad. Ha nem bíznak meg benned, nem vesznek semmit.

A weboldalak összeállításánál nagyon fontos elemek szoktak hiányozni. Ez rontja a konverziód és bizalmatlan érdeklődőket eredményez.

De hogy építs bizalmat egy ilyen közegben?

Ebben a bejegyzésben, csekklistán keresztül mutatom meg, hogy építs hiteles honlapot. Konkrétan elmondom milyen elemeket használj az oldaladon, hogy hiteles weboldalt tudj építeni és magasabb konverziót érj el.

Minden elemet példával bemutatok, mert fontos, hogy ötleteket szerezz más weboldalakból.

A csekklistát le tudod tölteni, ha a következő gombra kattintasz (NEM kell email címet se megadnod):

1. Kezdd egy esztétikus webdesignnal

Ha valaki a weboldaladra érkezik, elsőnek a design szúrja meg a szemét. Mennyire harmonizálnak a színek, milyenek a formák. Ez mind tudat alatt működik.

Egy szép weboldal arról tanúskodik, hogy igényes vagy. Ha az oldalad igényes, akkor valószínűleg a szolgáltatásaidra, termékeidre is ugyanúgy odafigyelsz.

Nem kell csili-vili megoldásokra gondolni. Kevés szín, egyszerű, letisztult design az elvárás manapság.

problogger

2. Funkcionálisan jól működő weboldal

Valószínűleg a megléte nem növeli a konverziót, de a hiánya mindenképp rontja.

Tele van az oldalad hibás linkekkel? Nagyon lassan töltődik be a tartalom?

Muszáj odafigyelned ezekre, mert hip-hop elkattintanak, ha valami nem vagy csak nagyon lassan és körülményesen működik.

gyors weboldal

A GTmetrix a weboldalad sebességét mutatja meg

3. Egyszerű nyelvezet

Nem bíznak benned, ha nem értenek meg.

Ne azzal mutasd meg a szakértelmed, hogy telenyomod a szövegeid szakzsargonnal. Ne legyél modoros és túl hivatalos.

Próbáld meg úgy megírni a szövegeid, mintha simán beszélgetnél egy haveroddal.

Ha viszont szigorúan olyan közönségnek írsz, akik használják a szakszavakat, nyugodtan használd te is, mert ezzel hasonlónak érzik magukat hozzád.

egyszerű_nyelvezet

4. Helyesírás

Egy főoldalon illik helyesen írni. Olvasd fel a szöveged hangosan és mutasd meg a párodnak vagy egy barátodnak. Hidd el ők sokkal több mindent észrevesznek mint te.

Egy blogbejegyzésben még megbocsátható a hiba, de egy statikus főoldalon jobb ha minden pöpec.

Ráadásul ha hibázol, tudod hogy ki fog szolgálatra jelentkezni:

helyesírás

5. Ügyféllista

Mutasd meg kik az ügyfeleid. Ha személyek akkor képpel, ha vállalkozások akkor logóval.

Nagyon jó társadalmi bizonyítékot nyújt a látogatók számára.

A társadalmi bizonyítékról ebben a bejegyzésben bővebben olvashatsz. A legfontosabb elemei az oldalad hitelességének.

ügyféllista

A Marketingszöveg is folyamatosan büszkélkedik az ügyféllistájukkal, nem véletlenül

6. Ügyfelek száma

Ha van már egy csomó ügyfeled, felelőtlenség lenne nem kérkedni a számukkal. Ez megmutatja, hogy már milyen sokan választottak téged.

ügyfelek száma

Az Elegant Themes ügyesen jeleníti meg, hogy már hányan használják a sablonjaikat

7. Friss portfólió

Ha olyan szolgáltatásod van, amit egy portfólión megmutathatsz, mindig szánj rá megfelelő figyelmet.

Vannak olyan weboldalak, ahol konkrétan csak a portfólióból áll az egész.

Beszéljen a munkád helyetted, ez megmutatja mennyire vagy hiteles. Frissítsd mindig a legújabb munkáiddal.

portfólió

A Sandwich Video készíti a legvagányabb magyarázó videókat, főleg start-upoknak

8. Vásárlói értékelések

Angolul ezeket testimonialnak hívják. Miket mondanak rólad a vásárlóid?

Sose hagyd ki ezeket az elemeket.

Ha jó munkát végzel, nagyon szívesen elmondják a véleményüket.

A videónak van a legnagyobb hatása, de ha nem sikerül ilyet szerezni, legalább egy képpel mutasd be az illetőt.

Ha híres emberről beszélünk még jobb. Szerinted miért rendszeresen reklámarcok a sportolók és színészek?

vélemények

9. Garanciák vállalása

Szabályozottan vállalnod kell garanciákat a termékeidre, szolgáltatásaidra.

Ettől függetlenül ezt külön kiemelheted.

Egy pénzvisszafizetési garanciával leveheted az érdeklődő válláról azt a terhet, hogy értéktelen dologra költse a pénzét.

pénzvisszafizetési garancia

10. Részletes pénzvisszafizetési garancia bemutatása

Ne csak vállald a garanciákat, hanem pontosan írd le a szabályait.

Valószínűleg egy ügyvédre szükséged lesz ehhez, de jobb előre leszögezni a feltételeket.

Penzvisszafizetesi_garancia

11. Esettanulmányok

Imádom az esettanulmányokat. Itt ne csak a konkrét több oldalas leírásokra gondolj.

Mindenhol lehet készíteni esettanulmányokat. Kicsit a portfólió elemekhez lehet őket hasonlítani.

Egy személyi edző, lakberendező, kertész, stb. előtte-utána képekkel tökéletesen be tudja mutatni a munkája gyümölcsét, hitelességét.

Aki egy hosszabb esettanulmányt is elolvas, már nagyon közel van ahhoz hogy vásároljon tőled, ezért nagyon figyelj oda ezekre.

Az érdeklődők hasonlóak az előző vásárlóidhoz, így nagyon együtt tudnak érezni a problémájukkal és alig várják, hogy te is átvidd őket a várt állapotba.

előtte-utána

12. Tarts fent egy blogot

A blogokról remélem nem kell sokat beszélni.

Jó SEO szempontból, be tudod mutatni a szakértelmed, tudsz segíteni az olvasóidnak, meg tudod kedveltetni magad.

Kár túlbeszélni. Legyen blogod és kész (az se baj ha értékes tartalmakat készítesz rá :))

moz

13. Bizalmi szimbólumok

Ha valamilyen bizalmi szimbólumot szereztél egy harmadik szervezettől, büszkélkedj vele.

Ez minden iparágban más, meg kell találnod azokat, amelyek neked működnek.

digital marketer szimbólumok

Egy online marketingesnek például a Digital Marketer emblémáinak megléte bizonyító erejű

14. Mutasd be a közösségi média profiljaid

Remélem rendelkezel közösségi média profilokkal. Mutasd meg hányan lájkolják már az oldalad, hány követőd van Twitteren és Instagramon.

Használd a hivatalos bővítményt vagy valami jó grafikát.

facebook page plugin

15. Építettél valamilyen közösséget? Büszkélkedj vele!

Ne csak a Facebook oldalad mutasd meg.

Alakíts ki egy közösséget titkos Facebook csoporton vagy külső fórumon és mutasd meg a látogatóidnak.

fórum

16. Rólunk oldal

A rólunk oldal az egyik legnézettebb oldala a weboldaladnak. Használd ki és mutasd be érdekesen a vállalkozásod.

Mi a sztorid? Mi motivált hogy eljuss oda, ahol most vagy? Milyen nehézségeket győztél le közben?

Hidd el, hogy az emberi oldal közelebb hozza az érdeklődőt hozzád. Muszáj vagy bemutatni magad ebben az online, személytelen világban.

authority hacker about us

17. Mutasd be a csapattagjaid

Ne állj meg a rólunk oldalnál! Biztos Te is tehetséges érdekes emberekkel vagy körülvéve a cégen belül.

Csinálj róluk képet, leírást. Velük fog dolgozni az ügyfeled, így szeretné tudni, hogy kik segítenek megoldani a problémáit.

uxstudio csapattagok

18. Képek az irodádról/boltodról

Szintén a barátságos oldalad tudod megmutatni igazi képekkel az irodádról, boltodról.

Nem baj, ha nem Google minőségű irodában dolgozol. Hidd el hitelessé tesz, ha megmutatod hol készül a csoda.

A boltod, éttermed, rendelőd is ugyanúgy mutasd meg. Szeretik tudni az emberek, hogy hova fognak menni.

iroda

19. Tedd könnyűvé a kapcsoltba lépést

Ne rejtsd el az email címed, telefonszámod, fizikai helyszíned.

Tedd az utolsó menüpontra a “Kapcsolat” oldalt a menüdben. Készíts egy egyszerű űrlapot, ahol lehet neked írni.

A láblécbe is tedd bele az elérhetőségeid.

A telefonszámod és a címed mindig legyen látható! Sose tedd nehézzé a weboldalad látogatójának az információ megtalálását.

Pro tipp: Írd le és vizuálisan térképen is mutasd meg, hogy pontosan hogy lehet a fizikai helyszínedhez eljutni kocsival, gyalog, tömegközlekedéssel

térkép elérhetőség

20. Saját domain név

Remélem ez nálad sem kérdés. Nehezen fognak úgy komolyan venni, ha az a domain neved, hogy http://premiumpenztarca.wix.com/

Évente kb. 2 000 Ft egy saját domain. Ennyit kérlek áldozz a weboldaladra.

namecheap_cikk_kep

21. Tartsd minimumon a pop-upokat

Ne tolj mindent egyből a látogató arcába. Belépő pop-up, legördítés után pop-up, hello bar, exit pop-up, külön ajánlat a cikkben, widget ajánlat.

Biztos kell mind?

Állítsd be, hogy 10-15 mp után ugorjon fel a pop-up vagy csak egy exit pop-up-ot csinálj.

Találd meg az aranyközéputat. Ajánld is a feliratkozási lehetőséget, lead magneted, de ne ess túlzásokba.

pop-up22. Tartsd minimumon a hirdetéseket

Ne alakítsd ki a weboldalad úgy, mint egy pornó oldal, ahol minden négyzetcentiméteren csodatevő potencianövelő pirulákat akarnak eladni neked.

Ha rendszeres bevételt vársz AdSense-ből, akkor megbocsátható, de így se 6 hirdetést tegyél ki oldalanként. Ha szinte nem hoz semmi pénzt lehet jobb, ha egyáltalán nem teszel fel ilyen hirdetést és inkább a látogatóid jobb élményét tartod szem előtt.

A saját termékeid hirdetheted, de releváns ajánlataid legyenek. Ez stratégiai döntés és jól meg kell gondolnod, hogy alakítod ki a hirdetéseket a weboldaladon.

túl sok reklám23. Szerepléseid más médiumban

Írtál egy cikket, amit lehozott a HVG? Felkértek egy TV szereplésre, mint szakértő?

Nehogy kihagyd a lehetőséget, hogy ezeket bemutasd, mert megőrülök.

Ha egy kisebb blogra írtál, az is számít, mert szakértői státuszt ad számodra.

szereplés más médiumban

Pro Tipp: A logókra vagy képekre tegyél linket, ami odavisz a videóhoz, bejegyzéshez

24. Vendégbloggerek az oldaladon

Nem csak az a jó, ha Te írsz máshova, hanem az is ha mások írnak neked.

Azzal, hogy egy szakértő ír a blogodra azt tükröződ, hogy ő elismer téged és kapsz a tekintélyéből.

adatlabor vendégblogger25. Részletes termékleírások

Mielőtt valaki vásárol, tudni akarja hogy mit is vesz. Egy webáruháznak be kell mutatnia a terméket rendesen.

Ettől ez még nem könnyű, sok munkaórába kerül, de muszáj megcsinálni, ha el is szeretnéd adni azt a terméket.

Meg kell mutatnod a termék fő funkcióit, jellemzőit és hogy hogy fog segíteni a vásárlón.

Szolgáltatásoknál is el kell próbálnod magyarázni, hogy mi is tartozik abba a szolgáltatásba.

termék leírás

A Minaal táska termékleírása

26. Ügyfélszolgálat

Egy jól működő ügyfélszolgálati rendszer ma már elengedhetetlen a sikerhez.

Ez lehet email-n, telefonon vagy élő chaten keresztül.

Ha élő chat-t ajánlasz akkor tényleg működjön, ne csak bemutatóba legyen.

Egy weboldal hiteles lesz, ha az érdeklődőnek megfelelően tud segíteni az ügyfélszolgálat.

élő chat

27. Áraid átgondolása

Az árazás egy nehéz feladat, szánj rá időt.

Ha túl olcsó, esetleg túl drága vagy a versenytársaidhoz képest, próbáld meg megmagyarázni miért van ez. Miért tudsz ilyen olcsó lenni vagy miért éri meg téged választani magasabb áron. Ne magyarázd túl, mert az meg már felesleges magyarázkodás.

Sok B2B vállalkozás az árait se mutatja meg. Ez nehéz kérdés eldönteni, hogy mi a jó megoldás, a lényeg hogy jól gondold át.

árazás

28. Kerüld a béna stock fotókat

A weboldalad vizuális megjelenése már az első lépésben megjelent.

Kérlek tölts időt a képeid kiválasztásával és ne rakj fel nagyon béna stock fotókat. Annyi jó képet lehet ma már találni, akár ingyen is.

béna stock fotó29. Adatkezelés, email címek kezelésének politikája

Ezek is jogilag szabályozva vannak. Uncsi, de sajnos meg kell csinálni.

Sok látogatót nem érdekel, de vannak akik paranoiásabbak és nem akarják az email címüket úgy kiadni, hogy nem tudják mi lesz vele.

Ez nem is baj, meg kell csinálnod és kész.

email politika30. Díjaid

Kaptál valamilyen díjat? Nyugodtan kérkedj vele, akár a főoldalon is.

Mindegy hogy kicsi díj vagy nagy díj, ha már megkaptad, be kell mutatnod. Ne kamuzz, hanem tényleg az igazi díjaid mutasd meg.

díjak31. Lát a Google?

Ha rákeresnek a márkádra a Te oldalad jelenik meg elsőnek?

Ha nem, lesz egy kis munkád ezt feltornászni.

Hozz létre egy Google+ fiókot is, hogy jobb oldalon megjelenjen egy infó box a vállalkozásodról.

google keresés

Itt letöltheted a csekklistát:

Te hány elemet tudsz kipipálni? Van még, ami hiányzik szerinted? Oszd meg velem egy hozzászólásban!

Forrás: Elegant Themes, ConversionXL