Ma már nem olyan könnyű megkapni valaki e-mail címét, mint régen. Senki se szereti a teli postaládát, így megválogatjuk, kinek adjuk ki adatainkat.

Szerencsére vannak kreatív és hasznos módszerek, amellyel gyorsabban tudod növelni a feliratkozóid számát.

Az online marketinged alapköve a marketing csali (lead magnet). Ez indítja el a kapcsolatod az érdeklődővel. Ezáltal történik meg az első tranzakció (még ha nem is pénzbeli) közted és a látogatód között.

Ebben a bejegyzésben megmutatom, hogy válaszd ki a csalid, hogy készítsd el és hogy használd a WordPress weboldaladon.

Mi az a marketing csali?

A marketing csali egy olyan visszautasíthatatlan ajánlat, amelyért nem pénzben fizetnek a potenciális vásárlók, hanem adatokkal, amely rendszerint egy e-mail cím.

Ezzel a kapcsolatotok fejlődik, mert adtál valami értékeset az érdeklődő számára és cserébe megszerezted a hőn áhított email címét.

Angolul Lead Magnet-nek nevezik ezeket, mert mágnesként vonzza a lead-eket. Magyarul a csali szó megtévesztő lehet, mert olyan mintha egy átverés lenne, de ez közel sincs így. Valós értéket adsz, nem átvered az érdeklődőt.

mágnes

 

Ha jól csinálod, megfelelő az ajánlatod, akkor könnyen szerezhetsz e-mail címeket, akár olyanoktól, akik még nem is hallottak rólad (cold traffic).

Miért van szükséged csalira?

Ha egy személy épp csak megismerkedik a márkáddal a szolgáltatásaiddal, még valószínűleg nem lesz kész egyből vásárolni. Fel kell építened a kapcsolatotokat, értéket kell nyújtanod neki, adnod kell értékes információkat. Később, ha már megszeretett téged, megismerte a vállalkozásod, a tevékenységed, akkor lép az igazi vásárlás irányába.

Akkor lesz hatásos a csalid ha,

  • Kötődik az egyéb ajánlataidhoz
  • Specifikus
  • Értékes az olvasó számára
  • Könnyen “fogyasztható”

A csalikat nem csak online vállalkozásoknál lehet használni. Ugyanúgy működnek fizikai vállalkozásoknál is.

Minden egyes vállalkozás képes csalit kitalálni, de ezekről később lesz szó.

Sokan azt, hiszik, hogy egy egész e-bookot kell megírni egy jó csalihoz.

Ez egyáltalán nincs így.

Egy csekklista, bevásárlólista, 15% kedvezmény, ingyenes szállítás az első rendeléshez, kupon, útmutató valami konkrét probléma megoldására ugyanúgy jó lehet.

Sőt…

Jobban is működhet, mint egy hosszú e-book, amit sokkal több idő elolvasni.

Ha ismered a vásárlóid, akkor tudod, hogy mivel van a legnagyobb problémájuk. Készíts rá egy csalit és meg is vagy.

Technológiai korlátok szerencsére már nincsenek. Ha kicsit valami nehézkes, attól még ne hagyd, hogy a technikai megvalósítás hátráltasson! 

Bármelyik email marketing szoftverrel készíthetsz egy regisztrációs űrlapot, ahova beírhatják a kért adatokat, mint email cím, név és amint ez megtörténik automatikusan kap az érdeklődő egy email-t vagy akár ott helyben is le tudja tölteni az ígért csalit.

Közben a szoftveredbe megérkezik a potenciális ügyfél email címe, amire küldhetsz továbbkövető email sorozatot, hírlevelet vagy egyéb ajánlatot.

Ha nem tudod hogy kezdj neki ne aggódj. A bejegyzésben megmutatom, hogy készítsd el az első csalid!

1. lépés: Válassz ki egy szegmenst

Mivel a legjobb csalik általában specifikusak, ezért könnyebb elkészíteni, ha egy külön célcsoportnak írod.

Ha már korábban elkészítetted a vásárlói avatarjaid, akkor csak vedd elő és könnyű lesz kiválasztani.

Ha nem, akkor írd össze, hogy milyen célcsoportjaid vannak.

Egy edzőteremnek például lehetnek a következők:

  • Tini srác, aki szeretne formába kerülni, hogy több lányt szedhessen fel
  • Fiatal, 18-26 éves lány, aki szeretné elérni az álom alakot
  • Középkorú férfi, aki egészségesebben akar élni
  • Idős házaspár, akik szeretnének még sokat sétálni a szabadban

Látod mennyire különbözően kell kommunikálni a különböző szegmensekben?

Mindegyiknek különböző csalit kell csinálnod.

Vannak nem specifikus csalik, mint az árakciók, kuponok, de ha speciális csalit akarsz (ami jobban működik, mert egyéni problémára ad megoldást) külön-külön kell elkészítened őket.

Válaszd ki az egyik célcsoportot.

Megjegyzés: Nem kell előre megcsinálnod 10 különböző lead magnet-et. Indíthatsz egy általánossal is, nézd meg hogy konvertál, kérj visszajelzéseket és utána csinálj egy következőt.

2. lépés: Ígérj valamit a célcsoportodnak

Meg van a célcsoportunk, ki kell találnod, hogy mit ajánlasz neki.

Bele kell másznod a célcsoportod fejébe. Mire gondolhat, milyen problémái, félelmei lehetnek?

Maradjunk az edzőtermes példánál és az első szegmensnél a tini srácnál, aki több lányt akar felszedni, ezért jobb testet akar.

Mi lehet az, amiért hajlandó lenne megadni az e-mail címét?

Vegyél elő egy lapot vagy nyiss meg egy Word/Excel dokumentumot és kezd el írni az ötleteid.

  • Ha most jön a terembe elsőnek, akkor jó lehet egy kezdő edzésterv nem?
  • Az 5 legjobb bicepsz gyakorlat?
  • Egy lista a legfontosabb táplálékkiegészítőkről izomnöveléshez?
  • …stb…

Szórd magadból az ötleteket a saját niche-edre. Írj akár 10-20 ötletet.

Ha nem jön belőled egyből rövid hatásos cím, írd körül:

“Ebben a csaliban az 5 legjobb bicepsz gyakorlatot fogom leírni, képekkel dokumentálni a helyes végrehajtást az edzőteremben, fiatal srácok számára, akik szeretnének izmot növelni.”

Tölts el időt ezzel a lépéssel. Ha nem tudod melyik a legjobb, kérdezd meg nyugodtan az embereket a célcsoportból. Például bemehetsz az edzőterembe és megkérdezheted az embereket, nekik melyik lenne a leghasznosabb.

Használhatsz űrlapokat is, amivel kideríted, mire van a legnagyobb kereslet.

Mondhatod, hogy könnyű a fitnesz iparban, de ez mindenhol működik.

Minden célcsoportnak vannak problémái, félelmei, vágyai. Van egy jó terméked, ami valamelyiket megoldja. Bontsd kisebb részekre ezeket és használd csaliként, ami hasznos lehet a célcsoportodnak.

Ha meg van az ajánlatod át kell konvertálnod egy címmé. A főcímek nagyon fontosak.

Ha mozgolódtál már kicsit a szövegírás világában tudod, hogy nem mindig egyszerű jó címeket írni.

Próbáld meg leegyszerűsíteni és címmé alakítani az ajánlatod.

Például: A legjobb kezdő férfi edzésterv, könnyen követhető edzéstippekkel

3. lépés: Válassz ki egy csali formátumot

Bármilyen hihetetlen, de a nehezén már túl vagy 🙂

Kitalálni a legnehezebb ezeket a csalikat. Elkészíteni már sokkal könnyebb.

Mivel ismered a terméked, piacod és nem véletlen választottad a csalid, így ha már ez sikerül, elkészíteni és eljuttatni a látogatóidhoz sokkal könnyebb feladat lesz.

A következő 15 formátumból válaszd ki azt, ami legjobban illik az ajánlatodhoz.

1. típus: Útmutatók/beszámolók

Az egyik legáltalánosabb csali formátum. Mutasd meg, hogy kell megoldani egy speciális problémát.

Nagy előnye, hogy írásos formában interneten ingyenesen továbbadható, így nincs “beszerzési költség” és könnyű elkészíteni

hubspot tanulmány

2. típus: Puskák/Csekklisták

Angolul Cheet Sheet és Check list-nek szokták hívni.

Ezek általában rövid, felsorolásszerű vagy vizuális segítségek, amik lerövidítik valami téma megoldását.

Könnyen fogyasztható, nem kell hosszú mondatokat olvasni.

csekklista csali

Egyszerű csekklista, hogy változtasd az ötleted könyvvé.

csekklista

3. típus: Eszközök

Miket kell megvenni a kezdéshez, milyen programok segítenek a munkában, milyen appokat használsz, honnan tanulsz?

Főleg listák, előre elkészített segítő excel dokumentumok, amikben megmutatod, hogy te miket használsz.

napló csali

A legjobb eszközök, amiket egy marketinges használ?

appsumo-toolkit

4.  típus: Oktatóvideók vagy  webinar

Ha van értelme oktatóvideót csinálnod valamilyen témáról és meg is tudod csinálni, ne hagyd ki a lehetőséget.

Nagyon könnyen fogyasztható, egyszerre több érzékszervre is hat, így sokkal szívesebben nézik, mint egy hosszabb szöveget.

oktatóvideó

5. típus: Ingyenes szoftver vagy próbaidőszak

Ha szoftvert árulsz jó ötlet lehet ingyenes időszakot adni, hogy ki tudják próbálni.

Ha tényleg hasznos az érdeklődő számára a program, használni fogja a próbaidőszak után is.

moz probaidoszak

Moz próbaidőszak

A Jukedeck-en saját egyedi zenét készíthetsz számítógépes algoritmus által. Természetesen miután beállítottad, hogy milyen stílusú és hosszú zene legyen meg kell adnod az e-mail címed a zene ingyenes letöltéséhez.

jukedeck csali

14 napos ingyenes próbaidőszakot nagyon sok szoftverhez adnak.próbaidőszak csali

 

6. típus: Akció/Ingyenes szállítás/Kupon

Ha fizikai terméked van nagyon hatásos lehet árengedményt vagy kupont adnod.

Beírhatja a vásárló az email címét és kap egy kuponkódot, amit ha beír a fizetésnél, kedvezményt kap.

Egyszerű és sokat használt módszer.

akció csali

H&M akció

 

7. típus: Tesztek/kvízek

A barátnőm, pont ma töltött ki egy tesztet, arról hogy milyen lesz az esküvői ruhája (jajj nekem).

Pár kérdésre válaszolsz és a végén meg kell adnod az email címed. Tudom idegesítő, de működik.

Ha már kitöltötték a tesztet csak meg akarják tudni, hogy milyen eredmény jött ki.

teszt

8. típus: E-book

Ajánlhatsz hosszabb e-bookot is, amely jobban kibontja a témát.

Van aki szívesebben elolvas egy hosszabb könyvet is, ha bonyolultabb problémáról van szó.

marketingszöveg e-book

www.marketingszoveg.com e-book

9. típus: Több napos videós kurzus

Lehet nem csak egy rövid videót akarsz adni, hanem egy hosszabb kurzust.

Ezt több napon keresztül automatikusan küldheted email-en keresztül, így folyamatosan az érdeklődő szeme előtt leszel, nem felejt el olyan könnyen.

videó kurzus

Quicksprout videó kurzus

10. típus: Ingyenes konzultáció

Egy 15 perces ingyenes konzultáció értékes lehet egy szakértővel az érdeklődő számára.

Ez tökéletes coach-ok számára.

ingyenes konzultáció

11. típus: Ingyenes belépő

Rendezvényekre vagy olyan helyekre, amihez tagság szükséges, tökéletes egy ingyenes próbaidőszak, mint a szoftvereknél.

1 hét ingyen edzőtermekbe, ingyenes uszodabelépő, stb…

rb_fitness_kiprobalom_cikk

12. típus: Ingyenes minták

Ha megteheted, hogy ingyenes illatmintákat, kis csomagokat, bemutató mintákat adj az érdeklőidnek akkor könnyebben meg tudod őket győzni a terméked kiválóságáról.

Pillsbury-minta

13. típus: Sorsolások

Ajánlj fel valami értékeset egy sorsoláson a feliratkozóknak.

versenyek

14. típus: Esettanulmányok

Ha van egy érdekes esettanulmányod, ami a célközönség problémájának megoldását mutatja be az is nagyon jól működhet.

Szeretjük látni, hogy a hasonló esetek hogy oldódtak meg.

esettanulmány csali

15. típus: Esemény videók

Tartottál egy eseményt és utána is szeretnéd hasznosítani? Töltsd fel a videókat, de csak akkor lehessen megnézni, ha megadják az e-mail címüket a látogatók.

esemény videók


Látod, hogy van miből választani. Találd ki, hogy melyik illik a legjobban az ajánlatodhoz és lépj a következő lépésre.

4. lépés: Kezdj el használni egy email marketing szoftvert

Ahhoz, hogy könnyen eljuttathasd az érdeklődőnek a csalid, el kell indulnod egy email marketing szoftverrel.

Sok nagyon jó ilyen szoftver van.

Azt ajánlom, hogy külföldit válassz, mert nagyon jól integrálhatók a WordPress oldaladba és más, ismert marketing szoftverekkel is könnyen összekapcsolhatók.

Én az Active Campaign-t ajánlom. Magyar kezelőfelülete is van, így aki eddig emiatt választottál magyar szolgáltatót, tudsz váltani.

5. lépés: 8 hely, ahova elhelyezheted az űrlapod

Arról még nem is beszéltünk, hogy hol helyezd el a csalid.

A weboldaladon van egy csomó hely, ahova rakhatod. Ebből bemutatok 8-at.

1. Külön box

Ez lehet egy sáv, hogy egyszerűbb legyen hozzáadni a weboldaladhoz, de akár egy vagány, egyedi box is, mint a Social Triggers oldalon.

Szem előtt van, mindenki láthatja. Ez lehet a hátránya is, mert oké, hogy elsőre lehet feliratkozol, de ha már 11. alkalommal vagy az oldalon elég uncsi lehet.

külön box

2. Oldalsáv

Nagyon tipikus helye az űrlapnak. Egy blog jobb oldalán a widget részben.

A Digital Marketer ilyen szép képeket készít a csalijainak, amelyeket a blogukon a jobb oldali oldalsávban lehet letölteni.

oldalsáv

 

Tipp: Ha külön kategóriái vannak a cikkeidnek, készíthetsz különböző csalikat, amik illenek az egyes kategóriáidhoz

3. 2 lépéses feliratkozás

Látod, hogy a Digital Marketer-es képen nem tudod sehova se beírni az e-mail címed?

Ez a 2 lépcsős feliratkozás.

Az emberek meglátják a letöltés gombot és örülnek, hogy nem kell e-mail címet megadniuk. Ha viszont rákattintanak, nem indul el egyből a letöltés, hanem egy felugró ablakban, pop-up-ban vagy egy külön oldalon kell befejezniük a letöltést, ahol már meg kell adniuk az adataikat.

A sima kattintás egy kisebb elköteleződés és azt szívesebben megteszik, mint hogy egyből beírják az e-mail címüket.

Így már nagyobb valószínűséggel adják meg a második lépésnél a címüket, ha már úgyis ott vannak.

2 lépéses feliratkozás

Erre a lapra ugrasz kattintás után

4. Feliratkozás a bejegyzésben

Nagyon jó lehetőség blog bejegyzéseket írni és a bejegyzéshez kapcsolódó csalit adni. Ha valakinek tetszett a bejegyzés, akkor valószínűleg érdekli a hozzá tartozó csali is.

csali a bejegyzésben

A Design for Founders blog nagyszerűen használja ezt a technikát.

5. Pop-up

Erről nem kell szerintem sokat beszélnem. Mindenki ismeri a felugró ablakokat, ahol felajánlanak valamit.

Be lehet állítani, hogy egy bizonyos idő után jelenjen meg, azután ha valaki görget az oldalon vagy ha valaki el akar lépni az oldalról.

Ezzel a formátummal is el lehet érni akár 4-5%-os feliratkozást is.

pop-up lead magnet

6. Oldalsó pop-up

Hasonló a sima pop-uphoz, de ez oldalt jelenik meg és tudsz dolgozni tovább a kinyomása nélkül.

oldalt felugró pup-up

7. Hello bar

A Hello Bar a weboldal tetején egy kis sáv, ahol feliratkozhatsz valamilyen csalira.

Annyira nem zavaró, de ha az oldalod színeitől elüt, akkor észreveszi a látogató és fel tudod iratni valamelyik ajánlatodra.

Ide akár Facebook like boxot is tehetsz vagy telefoszámot.

hello bar

8. Zárt tartalom

Csinálhatsz olyan bejegyzéseket, amelyet lezársz a látogatók előtt.

Mondjuk 9 tipp valamiről, megmutatsz 5-t, de a maradékot csak akkor láthatják, ha megadják az e-mail címüket

zárt csali

6. lépés: Landing page-ek (landoló oldalak, érkező oldalak)

Miért is készítesz landoló oldalt?

Ha valamilyen külső forgalomból szerzed a látogatót, akkor érdemes egy kizárólag az e-mail feliratkozásra létrehozni egy oldalt.

digital-marketer-swipe-file

A Digital Marketer egyik csalijának a landig oldala (katt rá és az oldalra ugrasz)

Facebookon van mondjuk egy hirdetésed, hogy “1 hetes INGYENES bérlet az RB Fitness-ben!”

Ha valaki rákattint, átugrik a landoló oldaladra, ahol semmit nem tud tenni, csak egyetlen egy dologot. Nincs menü, nincs lábléc, nincs a feliratkozás/letöltés/kérem a belépőt gombon kívül semmi elkattintási lehetőség.

Vagy feliratkozik vagy elhagyja az oldalt.

Ilyen oldalt lehet külső alkalmazásokkal létrehozni, ahol nagyon jó sablonok vannak. Ilyen a LeadPages.

Ezek fizetős programok, de ha több érkező oldalt is tervezel, megérheti az árát.

WordPress-ben sima oldalt kell készítened, majd az oldal tulajdonságoknál át kell váltanod Blank Page-re. Ez sablon függő, de mindegyik minőségi sablonnál van ilyen beállítási lehetőség

blank-page

7. lépés: A csalid elkészítése

Már kitaláltuk mi legyen a csalid, milyen módszerrel juttasd el az olvasóhoz, de még nem csináltuk meg a csalit magát.

Ez lenne a lényeg nem? 🙂

Mutattam 15 különböző csali formátumot, mindet máshogy kell elkészíteni.

1. PDF elkészítése

Ha egy egyszerű útmutatót csinálsz, a legjobb ha elkészíted Word-ben a dokumentumot.

Ezt neked kell elkészíteni, te tudod megírni a tartalmat, tippeket, mindent amit az útmutatóba szánsz.

Fordíts rá időt, mert nem elég csak az e-mail címet megszerezni, jó kapcsolatot is akarsz kialakítani az olvasóval, ezért túl akarsz teljesíteni.

Ha kész vagy mentsd el PDF-ben (mentésnél a formátumot átalakítod PDF-re).

Töltsd fel a (WordPress) weboldaladra, mintha képet adnál hozzá.

pdf hozzáadása

2. Grafika elkészítése

Fontos a szép vizuális megjelenés. Ha értesz a Photoshop-hoz nem lesz bajod.

Ha nem, elkészítheted magadnak a Canva segítségével. Itt írtam róla bejegyzést.

Ha az időd jobban értékeled, mint a pénzed, akkor akár $5-ért elkészítik neked a kreatívot a Fiverr nevű oldalon.

Természetesen ha van grafikusod, terveztesd meg vele.

Itt már beírtam neked a keresőbe az “Ebook cover”-t.

Keress olyan eladót, akinek minimum 4 csillagos az értékelése és legalább 500 eladott “gig”-je van.

3. A feliratkozó űrlapod elkészítése

Ez nagyban függ attól, hogy melyik email marketing szoftvert használod.

Az Avtive Campaign-nél és a többi ilyen programnál is vannak előre elkészített sablonok, amelyek nagyon jól néznek ki.

Csak meg kell találnod melyik illik hozzád, át kell írnod a szövegeket, megváltoztatni a színeket és meg is vagy.

getresponse sablonok

Ha 2 lépéses feliratkozást szeretnél, akkor a fiverr-en ugyanúgy találhatsz olcsón grafikust, aki elkészíti neked a bannered.

Ne sajnáld az időt vagy akár a pénzt profi grafikusra se, mert nagyon sok százalékot tud dobni a konverziódon egy szép vizuális megjelenés.

Ne felejtsd el az email marketing szoftveredben beállítani, hogy ha valaki feliratkozik, kapjon egy email-t, amiben le tudja tölteni a csalid. Eléggé szomorú lenne, ha mindent megcsinálnál, csak elfelejtenéd odaadni a csalit 🙂

Néhány rendszernél már a feliratkozásnál letöltheti az érdeklődő a csalit, de van ahol csak az email-ben. Attól függ mit használsz.

Ha ki találtad a csalid, megvan a főcíme, kitaláltad, milyen formátumban készíted el, milyen módszerrel adod át a látogatónak, az email marketing szoftveredbe beépíted, kész is vagy 🙂

Már csak forgalmat kell szerezned, hogy lássák is a csalid.

Összefoglalás

Ha eddig eljutottál akkor jár egy kiadós pacsi!

Ha esetleg így egybe sok volt a bejegyzés, mentsd el a könyvjelzőid közé és később térj rá vissza!

Remélem találtál jó néhány ötletet, amivel neki tudsz indulni az első csalid elkészítésének vagy ha már van, tudod kicsit fejleszteni.

Készíts minél több minőségi csalit, mert stratégiailag nagyon fontos eleme a marketing rendszerednek!