Ha már elköteleződtél a WordPress mellett, az egyik legfontosabb döntésed a sablonod kiválasztása lesz. Azért nehéz lépés ez, mert az elején még senki nem ért hozzájuk igazán. Nehéz átlátni, mi lesz később lényeges. Ha pedig a fejlesztők marketingje ügyes, egy rosszabb sablonra is könnyedén rávehetnek. Ebben a bejegyzésben megmutatom neked, hogyan válaszd ki a WordPress sablonok széles kínálatából az igényeidnek, céljaidnak leginkább megfelelőket.

Természetes, hogy mindenki spórolni szeretne, ezért az első kérdések egyike mindig azt firtatja, tudnak-e a prémium sablonok annyival többet, hogy megérje ezért megvenni őket. Röviden: igen. A prémium sablonoknak olyan funkcionális előnyeik lesznek, amelyek miatt az ingyenes verziók képtelenek utolérni őket.

A WordPress egy nagyon jó tartalomkezelő rendszer. Egy profi sablon nélkül viszont a blogmotor szintjén reked. A prémium sablon lesz az, amivel kihozhatod belőle a legtöbbet. Ezek teszik lehetővé például azt, hogy “fogd és vidd” módszerrel oldalakat készíthess. A fizetős WordPress sablonoknak köszönhetően a honlapod összes beállítása fölött te rendelkezhetsz. Fejlesztőcsapatok által kialakított igényes dizájnból kiindulva építkezhetsz. Ha pedig a legjobb prémium sablonok közül válogatsz, akkor ezek mindig teret engednek a weboldalad tetszőleges bővítésének, a projektjeid fejlődésének.

Ettől függetlenül – mivel a kíváncsiság nagy úr – első körben azt is elmesélem, milyen esetekben lehet egy ingyenes sablon mégis elég neked.

Ingyenes WordPress sablon – kinek és mikor éri meg?

Első WordPress-es honlapjuk elindításakor sokan bizonytalankodnak. Talán te is éppen itt tartasz. Ha még csak gyakorolsz, ismerkedsz a WordPress rendszerével, akkor “bocsánatos bűn”, ha kipróbálsz egy ingyenes sablont, amíg nem tudod melyik fizetős mellet döntesz. Megnézheted a WordPress alapjait, különböző menüpontokat és belerázódhatsz a rendszerbe.

Egy teljesen másik eset, amikor olyanok választják ezeket, akik tudnak kódolni, programozni. Az ingyenes sablonoknak általában “tisztább” a kódjuk, így ők ebből is ki tudnak hozni jó dolgokat. De ha Te nem vagy programozó, ez a szempont nem szempont, mert nem fogod tudni megfelelően használni az ingyenes sablont.

A kezdőkön és a programozókon túl egy harmadik csoportot képeznek azok, akik már sejtik, hogy igazából profi megoldást kellene választaniuk. Mégis nagyon fontos számukra a spórolás mint szempont. Sokan akarnak takarékoskodni azáltal, hogy költséghatékony módon ingyenes sablont választanak. Ezzel az a baj, hogy az idő is pénz, és ha nem valódi pénzzel, akkor az időddel fizetsz.

Nem látod előre, mennyi időd fog elmenni azzal, hogy az ingyenes sablonod hiányosságait toldozgasd-foltozgasd. Az ingyenes sablonnal való harc egy csomó energiádat fogja feleslegesen felemészteni. A legrosszabb lesz végül belátni, hogy ilyen küszködés árán sem sikerült olyan eredményeket elérned, mintha egy megfelelő prémium sablonnal dolgoztál volna. Ha tehát a honlapod tényleg nem csak játékból kell, NEM AJÁNLOM, hogy ingyenes sablonnal készítsd el a saját weboldalad.

Összefoglalva: az ingyenes sablon játéknak és tanulságnak is jó lehet. Ha viszont azért vettél magadnak domaint és tárhelyet, mert komolyan gondolod az online jelenlétedet, akkor semmiképp sem ajánlom, hogy az éles weboldaladat ingyenes sablonon hozd létre.

Az ingyenes sablon WordPress-es életedben tényleg maximum csak egy “románc” legyen. Ismerkedj meg a WordPress-szel, nézegesd meg a vezérlőpultot, a menüt, magát a felületet, hozd létre benne az első bejegyzésedet. De ha már az éles weboldalad létrehozásánál tartasz, mindenképp fektess be egy fizetős sablonba.

Hogy ezek közül melyiket válaszd? Ezeket vesszük most sorra.

Hogyan válasszunk prémium sablont?

Kezdésként fel kell tenned magadnak bizonyos kérdéseket. Elsőnek is meg kell határoznod a céljaidat, és azt, hogy mire szeretnéd igazából használni a weboldaladat. Könnyűnek feladatnak tűnik? Pedig sokszor nem az.

Pontosan a felhasználók személyes céljai azok, amiket a prémium sablonok fejlesztői elsősorban szem előtt tartanak. Sok esetben konkrét igényekre szabott ajánlatokkal találkozhatsz, mint például bloggereknek, orvosoknak, kisebb célcsoportnak célzott sablonok.

Ezeket nem ajánlom.

A legjobbak az úgynevezett multipurpose, többfunkciós sablonok, ami azt jelenti, hogy különféle célokra egyaránt jól lehet őket használni.

Könnyen lehet, hogy kezdésnek csak egy blogoldalt szeretnél, így elsőre nem érzed még szükségét egy mindenféle funkcióval rendelkező sablonnak. Tapasztalatból mégis azt ajánlom, hogy még ilyen esetben se egy kizárólag blogolásra készített sablont válassz. A blogolás, ha rendszeresen végzed, hatalmas változásokat vonzhat be az életedbe.

Könnyen olyan helyzetbe kerülhetsz, hogy a “szimpla kis blogoddal” már a profi énmárkádat, saját vállalkozásodat építed. Idővel többet szeretnél majd kihozni a weboldaladból, plusz funkciókra lesz szükséged, de ebben az előre meghatározott, konkrét célok szolgálatába állított sablonok már nem segítenek. Mivel egy többfunkciós sablon alapvetően nem drágább, mint egy konkrét célra tervezett, bátran ajánlom ezeket.

A felhasználói igények másik “véglete” az, ha valaki webáruházat szeretne. A prémium sablonok között találni kifejezetten webshopokra tervezett sablonokat. A multifunkciós sablonok viszont éppen attól multifunkciósak, hogy ezen igények kielégítésére is alkalmasak. (A legismertebb webáruház-bővítményekkel szuperül integráltak.) Érdemes lehet több lehetőséget is mérlegelni, de alapból a “jó, de nekem webshop kell!” még nem érv a multipurpose sablonok ellen. 🙂

Egy vállalkozónak leggyakrabban szüksége van egy blogra, önmagát és szolgáltatásait bemutató oldalakra, értékesítési célú landing oldalakra és később akár egy saját webáruházra. A többcélú sablonoknak ezek egyikével sem lesz gondja. A folyamatos fejlődés, a bármikori “meggondoltam magam” lehetősége ezekben előre kódolva van. Ezért szoktam ajánlani szinte mindenkinek a több célra is felhasználható sablonokat.

Melyek a legjobb WordPress sablonok és hol találhatom meg őket?

Ha már kitaláltad, hogy milyen témájú weboldalad lesz, és mik a céljaid vele, amiért az egészbe belekezdesz, akkor nekiláthatsz keresgélni a különböző sablonok között, hogy megleljed a kedvenced. Ebben a részben konkrétan megmutatom a legjobb sablonokat, és azt is, hogy hogyan érdemes keresgélned.

Elegant Themes – Divi

A Divi a jelenleg legnagyobb számban értékesített WordPress sablon a világon (437.000+). Azzal, hogy a sablon értéke ennek a mutatónak a tükörképe, én nagyon egyetértek. Az Elegant Themes fejlesztőcsapat egy szuper multifunkciós sablont hozott létre, amivel könnyen és gyorsan gyönyörű oldalakat készíthetsz.

Ebbe a sablonba nem nagyon lehet belekötni. Egy kezdőnek szerintem pontosan erre van szüksége.

Ha érdekelnek a bővebb részletek, csak kattints ide, ebben a bejegyzésben ugyanis a Divivel kapcsolatban minden lényeges tudnivalót összeszedek.

Itt most csak kiemelem a lényeget. A Divinél az egész sablon magyar nyelven van. A Divi Visual Buildere (vagyis az oldalépítője), a sablon, a beállítások, az elemek, és még az elemek speciális beállításai is. Egyszóval minden. Ha nem tudsz angolul, vagy nem érzed magad elég magabiztosnak benne, akkor ez a számodra nagyon nagy könnyebbséget jelenthet.

A csapat híres a szép, modern, letisztul dizájnjáról, ami most 2017-ben magasan a legmegnyerőbb kinézet.

Divi-főoldal

Vizuális oldalkészítője van (Divi Visual Builder), ami azt jelenti hogy nem a háttérben kell “vakon” elemeket rakosgatnod, hanem a látogatóidnak megjelenő felületen dolgozva egyből, élesben láthatod a változtatásaid eredményét.

visual-builder

Van egy csomó, direkt ehhez a sablonhoz készített bővítmény is, amelyek szintúgy nagyon jók, és ha a Divire esik a választásod, biztosan használni fogod őket. Ha megveszed a sablont, ingyen megkapsz ezek közül kettőt is.

A Divinek az ára az egyetlen hátránya a többi sablonhoz képest. Itt kétféle lehetőséggel élhetsz:

Az első ezek közül egy éves előfizetési rendszer lesz. A WPKurzus által biztosított kedvezménnyel élve $70-ért kaphatod meg $89 helyett. Ezt az összeget viszont évente be kell fizetned. (Ennyiben drágább a Divi, mint a sablonok, amiket később említek.) Ha egy éves előfizetéssel próbálod ki a Divit, de annyira megtetszik, hogy inkább az örökös csomagját kéred, $160-ért bármikor “upgrade-elhetsz”.)

Van egy nagy csomagjuk is, ami az exkluzív akciónkkal élve $224-ba kerül neked. Ez nem éves ár, hanem egyszer fizetős összeg, amivel utána megkapsz minden frissítést, kinézetet, bővítményt örökre. Mindent, amivel a csapat a Divi kapcsán a jövőben bármikor is megjelenhet. Ha tehát hosszú távra tervezel (konkrét számokkal: ha több, mint 3 évre), akkor ez a megoldás lesz jobb neked.

Ami segít a mérlegelésben: a Divi nem a legolcsóbb, viszont az árban – mindkét rendelési opció esetén – két nagyon fontos dolog benne van, amiért máshol valószínűleg külön pénzt kérnek.

DIVI ÁRAK

Ha többet szeretnél olvasni a Diviről, akkor van pár érdekes anyagunk még, ami hasznodra lehet:

Envato Market – ThemeForest

Az elsőként bemutatott Divit a fejlesztőcsapat a saját felületén népszerűsíti és értékesíti, de vannak tömeges WordPress-sablon lelőhelyek. Most a legnagyobb ilyet mutatom be neked.

Az Envato Market egy olyan online piactér, ahol mindent összeválogathatsz, ami csak a projektedhez kellhet. Találhatsz itt sablonokat, bővítményeket, grafikákat, ikonokat, logókat, zenei fájlokat, hangokat, stock fotókat, egyszóval tényleg mindent. Az Envato Market maga tehát egy hatalmas gyűjtőoldal, aminek vannak tematikus aloldalai.

Egy ilyen külön tematikus aloldal a ThemeForest, ami a legnagyobb WordPress-sablon áruház jelenleg.

themeforest-light-background

Amit nagyon fontos azonnal tisztázni, az az, hogy hogyan működik a ThemeForesten az ügyfélszolgálat.

Az ügyfélszolgálati rendszerük úgy néz ki, hogy ha megveszel egy sablont, akkor a vásárlástól számított következő 6 hónapban ingyenesen teheted fel nekik a kérdéseidet. Ha ezt követően is szükséged lesz a segítségükre, az ügyfélszolgálatért külön fizetned kell majd. Ennek az összege $40 körül mozog fél évre (sablonja válogatja).

Ezt érdemes lehet megvásárolni, ha gyakran fejleszted a weboldalad. Ők ismerik a legjobban a sablonjukat, és tudják, mit hogy a legjobb beállítani rajta.

Ne mondd, hogy nem szóltam időben: Az ügyfélszolgálat elképesztően fontos lesz, bármilyen sablonnal is fogsz dolgozni. Ingyenes sablonnál pedig NINCS ügyfélszolgálat. Óriási előnye tehát ez a prémium sablonoknak.

A következőkben a ThemeForest kínálatából fogunk válogatni, ezért most megmutatom, mi az a 3 kis lépés, amivel kilistázhatod a náluk elérhető legjobb sablonokat:

  1. A menüsorban kattints a WordPress-re!
  2. Kattints a Sort by: Newest items-re (eddig a legújabb sablonokat láthattad, de te a legjobbakat akarod).
  3. A leugró menüben kattints a Bestsellers-re.

Ezek után ki is listázza neked a legtöbbet eladott sablonokat.

theme-forest-best-sellers

Azért jó, hogy ha ezek közül választasz, mert nem véletlenül vásárolták meg őket ennyien. A másik oka annak, amiért nyugodtan ajánlom őket, az, hogy ezeket a sablonokat folyamatosan frissítik, és megbízható az ügyfélszolgálatuk is. A saját oldaladat könnyen létre fogod tudni hozni, gyönyörű dizájnnal rendelkeznek, és Te is egyszerűen fogsz tudni boldogulni velük.

A bestsellereket már megnyitottad, de még így is sok a választási lehetőség maradt. Nézzük, mely sablonok közülük a legjobbak?

Avada

A legtöbbet eladott sablon a ThemeForesten az Avada.

Ez nem véletlen, hiszen ez egy nagyon jó sablon, amiben mindent meg lehet benne csinálni, ráadásul nagyon egyszerűen. Vannak beépített demók, sablonoldalak, amelyeket neked csak be kell töltened, át kell írnod a szöveget, ki kell cserélned a képeket és már el készült a saját oldalad.

Mivel az Avadával nap mint nap dolgozunk, erről a sablonról is írtunk már egy hosszabb cikket. Ezt itt tudod elolvasni, ha a részletek is érdekelnek.

Egyszerű a használata, de az lesz a legjobb, ha te is megnézed magadnak. 🙂 Ha a sablon oldalán vagy, a legfontosabb infók ezek lesznek:

avada-jellemzok

Láthatod az árat, azt is, hogy hányat adtak el belőle, és hogy milyen értékelést kapott a vásárlóktól. A fő kép alatt pedig meg tudod nézni élőben is, ha a Live Preview-ra kattintasz.

A sablon élő előnézetét böngészve láthatod, hogy néz ki igazából egy ilyen sablonnal készült oldal. Milyen elemek vannak a sablonban, milyen blogoldalt, webshopot, különböző aloldalakat lehet vele csinálni.

Fontos! Bármilyen demóoldalt nézel is, a lényeg mindig az, hogy az adott sablon keretei között megpróbáld elképzelni a saját képeidet, szövegedet, tartalmadat. A legtöbb szín és egyéb beállítás a legapróbb részletekig a te döntéseden múlik, de a keretekbe bele kell látnod magad. Ha el tudod képzelni, hogy mit szeretnél létrehozni a saját oldaladon, és hogy az hogy illik bele egy adott sablonba, akkor fogsz igazán jól választani.

Az Avada ára teljesen rendben van, egy prémium sablon nagyjából ennyi szokott lenni. Az Avadát nettó $60-ért, azaz kb. 17.000 Ft-ért veheted meg. A domain név és a tárhely mellett a weboldalad kapcsán ennyi kiadásod biztosan lesz.

Ha nem néztél még körbe a prémium sablonok háza táján, ez az összeg is meglephet. Mégis, ez az ár nagyon megéri, hidd el nekem. Egy jó sablon a legjobb befektetésed lesz. Az Avada árképzése pedig olyan, hogy ezt az összeget csak egyszer fizeted meg. Ennyi pénzért még 5 év múlva is használhatod ugyanezt a sablonodat úgy, hogy folyamatosan kapod hozzá a frissítéseket.

Érdemes észrevenni a “sablonipart” háttérből mozgató erőket. Azért fontos, hogy ne olyan sablont válassz, amit csak pár ezren vásároltak meg, mert nincs rá garancia, hogy 3 év múlva is adnak még ki hozzá frissítéseket. A Divit, az Avadát, és a többi sablont, amit ajánlok neked, szinte biztos, hogy a fejlesztőik a jövőben is gondozni és újítani fogják.

Az Avada tehát egy nagyon jó, több célra felhasználható, mindent igényt kielégítő, gyors, egyszerű sablon.

Fontos tudnod, hogy a ThemeForesten vásárolt sablonokat elvileg nem szabad több weboldalon felhasználnod. Ha egy második weboldalra is szeretnéd feltelepíteni a sablont, akkor a licenszét újra meg kell vásárolnod. A Divit és a később bemutatott ThriveThemes-t viszont 1 vásárlást követően bármennyi weboldalra telepítheted.

Kíváncsi vagy, hogy egymáshoz viszonyítva az Avada vagy a Divi-e a jobb sablon? Kattints ide vagy az alábbi képre, és helyezkedj el kényelmesen, mert egy kiadós összehasonlításban ezt is megmutatom. 🙂

Avada vagy Divi

BeTheme

Ha a ThemeForest bestseller listájában egy kicsit lejjebb tekintesz, ott találod a BeTheme-et. Ez is egy nagyon jó sablon, amit azért ajánlok neked, mert van egy különleges tulajdonsága.

Az Avadánál már láthattad, hogy egy sablonhoz különböző demókat adhatnak neked. Ez azt jelenti, hogy a fejlesztők különböző oldalakat előre elkészítettek. Ha ezeket Te a honlapodra betöltöd, egy szinte kész weboldalad lesz, csak a szövegeket és a képeket kell a sajátodra kicserélned.

A BeTheme több mint 220 különböző iparágnak/vállalkozásnak csinált demót, úgy mint a fodrász, orvos, klinika, taxis társaság, étterem, személyi edző, szóval szinte minden, amit csak el tudsz képzelni. Ha megnézed az élő előnézetet, megtalálod őket.

BeTheme-demo

Ezzel a sablonnal tényleg csak annyi a dolgod, hogy betöltöd az egyik demójukat, átírod a szövegeket, kicseréled a képeket és már kész is a saját weboldalad.

Ez a megoldás időben nagyon hatékony, és alapvetően szép oldalakat hozhatsz így létre, amelyeket direkt a te iparágad webes igényeit szem előtt tartva alakítottak ki.

Ne aggódj, ha éppen nem festő vagy, de a nekik szánt demó nyerte el a tetszésedet, mert azt is betöltheted. A lényeg az, hogy a választott kinézetbe majdnem tökéletesen bele tudd látni önmagad és a saját tartalmadat.

A BeTheme a lusták menedéke. Ha gyorsan akarsz szép, egyszerű oldalt létrehozni, nem akarsz az oldalak külön megkomponálásával foglalkozni, és megtetszett valamelyik demó, akkor tudom ajánlani neked a BetTheme-et. De vigyázz! Változtatni ezeken a sablonokon már nem olyan egyszerű, mint ahogy azt az eddigi multifunkciósoknál mutattam neked. Ehhez már HTML-lel és CSS-sel kapcsolatos technikai ismeretekre is szükséged lehet.

A ThemeForestről ezen a két sablonon kívül még tudom ajánlani neked az X-theme-et és a Salient-et, amelyek szintén több célból is felhasználható sablonok.

Persze kitarthatsz amellett, hogy neked egy egy célra fókuszáló sablonra van szükséged. Ha a kereső résznél vagy, akkor a bal oldali sávban a “Category”-nál tudod beállítani, hogy a rendszer a Blog vagy E-commerce (webshop) sablonokat listázza-e.

StudioPress

Nem csak az Elegant Themes csapata az, aki a sablonja marketingjét a saját oldalán végzi. Búcsút intve a ThemeForestnek még 2 olyan sablont megnézünk, amit a fejlesztőcsapat a saját oldalán mutat be és értékesít.

Azt szokás mondani, hogy a StudioPress-nek is megvan a “saját Divi”-je, azaz váza, ez pedig a Genesis. Ezt a sablont általában ezen a néven is szokták emlegetni.

Nagyon jó sablonnak tartom blogcélú használatra. Hibátlan, tiszta a kódja, nincs benne semmi olyan, amire nem lesz szükséged. (Ez azért fontos, mert gyorsabb lesz az oldalad betöltése.)

Ami probléma vele, hogy egy kezdő WordPress-esnek elsőre nem felhasználóbarát a felülete.

studiopress

Itt nincsenek ingyenes, direkt hozzá készített sablonok, ami egy további hátránya lesz.

Előnye viszont, hogy nincs éves díj sem. Ha megveszel egy sablont, az tiéd marad örökre, akár 20 weboldalra is feltelepítheted, és az ügyfélszolgálat is várja a kérdéseidet. (Ebből a szempontból tehát elég bőkezűek.)

Amivel viszont nem könnyítik meg az indulást, az az, hogy nem kapod meg az összes “demó” kinézetet. Az alap Genesis-vázért $60-t fizetsz, és ehhez tudsz venni egy külön dizájnt, kinézetet. Így a kezdő pakkod kb. $100-ba lesz.

Teljesen nyugodt szívvel ajánlom, ha csak blogot akarsz készíteni, vagy programozói tudásodat felhasználva fejlesztenél hozzá kinézeteket. Ha viszont egyedi oldalakat szeretnél kódolás nélkül létrehozni, egy másik sablon jobb társad lehet.

ThriveThemes

Ahogy a Genesis egy szuper sablont ad a fejlesztői vénával rendelkezőknek, úgy a ThriveThemes sablonja a marketingesek álma lesz. Ha marketinges vagy, akkor nagyon nagy valószínűséggel imádni fogod. Konverzióra, marketinges trükkökre épít, és szinte bármit meg lehet vele csinálni. Profi analitikát kapsz, landoló oldalakat, mindent amire csak szükséged lehet.

thrive themes

Évi $228 dolláros előfizetésével ez a sablon az egyik legdrágább mind közül. Ha viszont online marketingesként ismered és használtad már a Leadpages-t vagy Clickfunnels-t, akkor a ThriveThemes számodra nagyon meggyőző lesz. Tud mindent, amit ez a két szolgáltatás nyújthat neked.

Ha profi marketingesként akarod használni az oldalad, vannak a fejedben rendszerek, csatornákat szeretnél létrehozni, akkor tudom ezt a sablont ajánlani neked.

Sales funnelek építésére, értékesítési oldalak létrehozására a legjobb sablon, ami csak létezik. Vizuális oldalkészítőjük is van (mint a Divinek), ami szintén jól használható.

Nem sima bemutatkozó weboldalra találták ki, hanem eladásra. Ha ez a célod, nem fogsz benne csalódni.

Összegzés

Bemutattam 5 sablont, amik különböző célokat szem előtt tartva szerintem ma a legjobbak. Egyik sablonnal se fogsz melléfogni, de fontos, hogy arra használd őket, amire valók.

A legtöbb célra a kicsivel drágább Elegant Themes-t szoktam ajánlani. Ezzel mindent meg lehet csinálni, kezdőknek is jó, és még olyan haladóknak is, akik kódokat is használnának.

Ha programozóként is szívesen hozzányúlnál a sablonodhoz, a Genesis jó választásod lehet.

A legdrágább ThriveThemes-t megrögzött marketingeseknek ajánlanám, de csak akkor, ha tényleg kihasználod a plusz marketinges funkcióit.

Ha csak egy egyszerű, de nagyon jó, kifogástalan sablont szeretnél olcsón, amit mégis kedvedre szerkeszthetsz, akkor az Avadat ajánlom neked.

Ha pedig a BeTheme-ben megtalálod pontosan azt a kinézetet, amivel szeretnéd a saját vállalkozásodat egyszerűen megjeleníteni, akkor ez is tökéletes választásod lehet.

Remélem tudtam segíteni abban, hogy több szempontot mérlegelve sikeresen kiválaszthasd a jövőbeli sablonod. Ha konkrétabb kérdésed lenne, nyugodtan tedd fel a hozzászólások résznél. Sok sikert kívánok a sablonod kiválasztásához!