Az 6 legjobb WordPress sablon (ingyenes és fizetős)

Ha weboldalt készítenél a WordPress-szel, az egyik legfontosabb döntésed a sablonod kiválasztása lesz. Azért nehéz lépés ez, mert az elején még senki nem ért hozzájuk igazán. Nehéz átlátni, mi lesz később lényeges. Ha pedig a fejlesztők marketingje ügyes, egy rosszabb sablonra is könnyedén rávehetnek. Ebben a bejegyzésben megmutatom neked, hogyan válaszd ki a WordPress sablonok széles kínálatából az igényeidnek, céljaidnak leginkább megfelelőket.

Mi a sablon?

Ha még új vagy, akkor valószínűleg vakarod a fejed, már a „sablon” szó hallatán is.

Laikusként arra gondolhatsz, hogy ez lesz felelős a honlapod kinézetéért, megjelenéséért, külalakáésrt. Ez csak részben igaz…

Mire is való egy WordPress sablon?

A sablonok alapvetően 2 dologért felelnek:

  • Az oldalaid külsejéért, a weboldalad dizájnáért
  • Teljes honlap szintű beállításokért, funkciókért

A külalakot még csak lehet is nagyjából érteni, de az, hogy milyen funkciók vannak egy sablonban, ami tényleg kell neked, azt kezdőként elég nehéz kitalálni.

A legtöbbször azzal „verik át” a még most tanuló felhasználókat, hogy különböző témákra, iparágakra készítenek dizájnt és ettől azt hiheted, hogy pontosan ez kell neked.

Ez nagyon ritkán van így…

Neked egy olyan sablonra van szükséged, ami gyors, jó alap funkcionalitással rendelkezik, folyamatosan fejlesztik és szuper az oldalépítője.

Tudom, hogy fura, de a kinézet a legkevésbé fontos. A legjobb sablonokhoz és oldalépítőkhöz elkészítettek több 100 kinézetet, amiből simántalálsz olyat, amit tökéletesen fel fogsz tudni használni.

Ne hagyd átverni magad, válassz azokból, amiket a következőkben ajánlok és akkor nem fogsz melléfogni.

Ingyenes vagy fizetős WordPress sablon?

Természetes, hogy mindenki spórolni szeretne, ezért az első kérdések egyike mindig azt firtatja, tudnak-e a prémium sablonok annyival többet, hogy megérje ezért megvenni őket.

Röviden: igen.

A prémium sablonoknak olyan funkcionális előnyeik lesznek, amelyek miatt az ingyenes verziók képtelenek utolérni őket.

A WordPress egy nagyon jó tartalomkezelő rendszer. Egy profi sablon nélkül viszont a blogmotor szintjén reked. A prémium sablon lesz az, amivel kihozhatod belőle a legtöbbet. A fizetős WordPress sablonoknak köszönhetően a honlapod összes beállítása fölött te rendelkezhetsz. Fejlesztőcsapatok által kialakított igényes dizájnból kiindulva építkezhetsz. Ha pedig a legjobb prémium sablonok közül válogatsz, akkor ezek mindig teret engednek a weboldalad tetszőleges bővítésének, a projektjeid fejlődésének.

Ettől függetlenül – mivel a kíváncsiság nagy úr – első körben azt is elmesélem, milyen esetekben lehet egy ingyenes sablon mégis elég neked.

Sablon vagy oldalépítő? Mi a különbség?

Ha útmutatókat nézel, akkor bonyolult lehet, hogy beszélnek sablonokról és oldalépítőkről is benne. Na, de mi is a különbség?

Alapvetően a sablon a weboldalad funkcionalitásáért felelős, mint ahogy korábban is megbeszéltük.

Emelett viszont írtam arról is, hogy az oldalaid építését is ezzel végzed. Ez szokta kicsit komplikálttá tenni a témát.

Alapvetően nem a sablon maga felel az oldalaid elkészítéséért, hanem egy oldalépítő. Ezt sokszor a sablon készítői hozzáadják a sablonhoz, de van olyan is, amikor 2 teljesen külön eszközről beszélünk.

Ezért lett komplex ez a kérdés, hogy most akkor mi is a fontosabb? A sablon vagy az oldalépítő?

Az oldalépítő az, amivel a legtöbb idődet fogod tölteni, így egyértelműen az a fontosabb láncszem, viszont elengedhetetlen, hogy ez jól kommunikáljun a sablonod funkcionalitásával is.

Ezért gondolom jobb ötletnek, hogy 1 fejlesztőcsapat termékét használjuk mindkét dologra.

Ingyenes WordPress sablon – kinek és mikor éri meg?

Az ingyenes sablonok használóit 3 külön csoportra bontottam:

  • Akik most ismerkednek a WordPress-szel
  • Programozók, fejlesztők, akik tudják, hogy miként hozzák ki a legtöbbet egy ingyenes sablonból
  • Olyanok, akik már rendes weboldalt akarnak készíteni, de nem igazán tudják a megfelelő lépéseket.

Első WordPress-es honlapjuk elindításakor sokan bizonytalankodnak. Talán te is éppen itt tartasz. Ha még csak gyakorolsz, ismerkedsz a WordPress rendszerével, akkor „bocsánatos bűn”, ha kipróbálsz egy ingyenes sablont, amíg nem tudod melyik fizetős eszköz mellet döntesz. Megnézheted a WordPress alapjait, különböző menüpontokat és belerázódhatsz a rendszerbe.

Második eset a programozók, akik igazán tudják, hogy mit csinálnak. Az ingyenes sablonoknak általában „tisztább” a kódjuk, így ők ebből is ki tudnak hozni jó dolgokat. De ha Te nem vagy programozó, ez a szempont nem szempont, mert nem fogod tudni megfelelően használni az ingyenes sablont.

A kezdőkön és a programozókon túl egy harmadik csoportot képeznek azok, akik már sejtik, hogy igazából profi megoldást kellene választaniuk. Mégis nagyon fontos számukra a spórolás mint szempont. Sokan akarnak takarékoskodni azáltal, hogy költséghatékony módon ingyenes sablont választanak. Ezzel szokott a baj lenni.

Ilyenkor az ingyenes sablonnal való harc egy csomó energiádat fogja feleslegesen felemészteni. A legrosszabb lesz végül belátni, hogy ilyen küszködés árán sem sikerült olyan eredményeket elérned, mintha egy megfelelő prémium sablonnal dolgoztál volna.

Ha tehát a honlapod tényleg nem csak játékból kell, NEM AJÁNLOM, hogy ingyenes sablonnal készítsd el a saját weboldalad.

Összefoglalva: az ingyenes sablon játéknak és tanulságnak is jó lehet. Ha viszont azért vettél magadnak domaint és tárhelyet, mert komolyan gondolod az online jelenlétedet, akkor nem ajánlom, hogy az éles weboldaladat ingyenes sablonon hozd létre.

Az egyetlen eset, amikor egy ingyenes sablont használva jó eredményt érhetsz el, ha használsz hozzá egy profi oldalépítőt, ami ugyanúgy fizetős lesz, mint egy sablon, mint például az Elementor, Beaver Builder vagy a Divi oldalépítője.

Hogyan válasszunk sablont?

Kezdésként fel kell tenned magadnak bizonyos kérdéseket. Elsőnek is meg kell határoznod a céljaidat, és azt, hogy mire szeretnéd igazából használni a weboldaladat. Könnyűnek feladatnak tűnik? Pedig sokszor nem az.

Pontosan a felhasználók személyes céljai azok, amiket a prémium sablonok fejlesztői elsősorban szem előtt tartanak. Sok esetben konkrét igényekre szabott ajánlatokkal találkozhatsz, mint például bloggereknek, orvosoknak, kisebb célcsoportnak célzott sablonok.

Ezeket nem ajánlom.

A legjobbak az úgynevezett multipurpose, többfunkciós sablonok, ami azt jelenti, hogy különféle célokra egyaránt jól lehet őket használni.

Könnyen lehet, hogy kezdésnek csak egy blogot szeretnél, így elsőre nem érzed még szükségét egy mindenféle funkcióval rendelkező sablonnak. Tapasztalatból mégis azt ajánlom, hogy még ilyen esetben se egy kizárólag blogolásra készített sablont válassz. A blogolás, ha rendszeresen végzed, hatalmas változásokat vonzhat be az életedbe.

Könnyen olyan helyzetbe kerülhetsz, hogy a „szimpla kis blogoddal” már a profi énmárkádat, saját vállalkozásodat építed. Idővel többet szeretnél majd kihozni a weboldaladból, plusz funkciókra lesz szükséged, de ebben az előre meghatározott, konkrét célok szolgálatába állított sablonok már nem segítenek. Mivel egy többfunkciós sablon alapvetően nem drágább, mint egy konkrét célra tervezett, bátran ajánlom ezeket.

A felhasználói igények másik „véglete” az, ha valaki webáruházat szeretne. A prémium sablonok között találni kifejezetten webshopokra tervezett sablonokat.

A multifunkciós sablonok viszont éppen attól multifunkciósak, hogy ezen igények kielégítésére is alkalmasak. (A legismertebb webáruház-bővítményekkel szuperül integráltak.)

Egy vállalkozónak leggyakrabban szüksége van egy blogra, önmagát és szolgáltatásait bemutató oldalakra, értékesítési célú landing oldalakra és később akár egy saját webáruházra. A többcélú sablonoknak ezek egyikével sem lesz gondja. A folyamatos fejlődés, a bármikori „meggondoltam magam” lehetősége ezekben előre kódolva van. Ezért szoktam ajánlani szinte mindenkinek a több célra is felhasználható sablonokat.

Félsz, hogy drága lesz elindulni? Itt egy összegzés arról, hogy mennyibe kerül egy saját weboldal elkészítése.

Melyek a legjobb WordPress sablonok?

Ha már kitaláltad, hogy milyen témájú weboldalad lesz, és mik a céljaid vele, amiért az egészbe belekezdesz, akkor nekiláthatsz keresgélni a különböző sablonok között, hogy megleld a kedvenced. Ebben a részben konkrétan megmutatom a legjobb sablonokat, és azt is, hogy hogyan érdemes keresgélned.

Én felállítottam egy szubjektív sorrendet, de lehet, hogy a te céljaidnak más fog bejönni, szóval így kezeld az ajánlásokat.

1. Elegant Themes – Divi (prémium)

A Divi a jelenleg legnagyobb számban értékesített WordPress sablon a világon (600.000+). Azzal, hogy a sablon értéke ennek a mutatónak a tükörképe, én nagyon egyetértek. Az Elegant Themes fejlesztőcsapat egy szuper multifunkciós sablont hozott létre, amivel könnyen és gyorsan gyönyörű oldalakat is készíthetsz.

Ebbe a sablonba nem nagyon lehet belekötni. Egy kezdőnek szerintem pontosan erre van szüksége.

Ha érdekelnek a bővebb részletek, csak kattints ide, ebben a bejegyzésben ugyanis a Divivel kapcsolatban minden lényeges tudnivalót összeszedek.

Itt most csak kiemelem a lényeget. A Divinél az egész sablon magyar nyelven van. A Divi Visual Buildere (vagyis az oldalépítője), a sablon, a beállítások, az elemek, és még az elemek speciális beállításai is. Egyszóval minden. Ha nem tudsz angolul, vagy nem érzed magad elég magabiztosnak benne, akkor ez a számodra nagyon nagy könnyebbséget jelenthet.

A csapat híres a szép, modern, letisztul dizájnjáról, ami most 2017-ben magasan a legmegnyerőbb kinézet.

Divi

Vizuális oldalkészítője van (Divi Visual Builder), ami azt jelenti hogy nem a háttérben kell „vakon” elemeket rakosgatnod, hanem a látogatóidnak megjelenő felületen dolgozva egyből, élesben láthatod a változtatásaid eredményét.

visual-builder

Nagyon fontos funkciója a „Theme Builder”, ami segítségével az archív oldalakat, azaz olyan tartalmakat is alakíthatsz a weboldaladon, amit egy sima oldalépítővel nem (pl. kategória oldalak, blogbejegyzés kinézete, 404 oldal). Kicsit nehéz elmagyarázni egy kezdőnek, hogy ez miért is fontos, de a lényeg, hogy szuper funkció.

Van egy csomó, direkt ehhez a sablonhoz készített bővítmény is, amelyek szintúgy nagyon jók, és ha a Divire esik a választásod, biztosan használni fogod őket. Ha megveszed a sablont, ingyen megkapsz ezek közül kettőt is.

A Divit két különböző ajánlatban szerezheted meg.

A kedvezményes árakat azért kapod, mert mi elég jóban vagyunk velük, az ő szoftverüket ajánljuk, így ki tudtam alkudni ezt az árat.

Az is megoldás, hogy elsőnek csak 1 évre vásárolod meg és utána „upgrade”-elsz az örökös licenszre $160-ért. Sokan csináják ezt.

Nekünk maximálisan a kedvenc sablonunk és oldalépítőnk. Ezt ajánlom neked is.

Ha többet szeretnél olvasni a Diviről, akkor van pár érdekes anyagunk még, ami hasznodra lehet:

2. Astra (ingyenes)

Az Astra az egyetlen ingyenes sablon, amit ajánlok, viszont mindenképp be kell szerezned hozzá egy oldalépítőt.

Magának a sablonnak van fizetős változata is, ami sokkal több funkcionalitást eredményez, de egy kezdőnek, aki csak ismerkedig a WordPress-szel, már az ingyenes sablon is nagy erőket ad, ha választ hozzá egy oldalépítőt.

Nagyon gyors sablonról beszélünk, ezért is szereti sok fejlesztő és külön oldalépítőt igénybe vevő felhasználó.

Envato Market – ThemeForest

A Divit és az Astrát a fejlesztőcsapatuk a saját felületén népszerűsíti és értékesíti, de vannak tömeges WordPress-sablon lelőhelyek. Most a legnagyobb ilyet mutatom be neked.

Az Envato Market egy olyan online piactér, ahol mindent összeválogathatsz, ami csak a projektedhez kellhet. Találhatsz itt sablonokat, bővítményeket, grafikákat, ikonokat, logókat, zenei fájlokat, hangokat, stock fotókat, egyszóval tényleg mindent. Az Envato Market maga tehát egy hatalmas gyűjtőoldal, aminek vannak tematikus aloldalai.

Egy ilyen külön tematikus aloldal a ThemeForest, ami a legnagyobb WordPress-sablon áruház jelenleg.

themeforest-light-background

Amit nagyon fontos azonnal tisztázni, az az, hogy hogyan működik a ThemeForesten az ügyfélszolgálat.

Az ügyfélszolgálati rendszerük úgy néz ki, hogy ha megveszel egy sablont, akkor a vásárlástól számított következő 6 hónapban ingyenesen teheted fel nekik a kérdéseidet. Ha ezt követően is szükséged lesz a segítségükre, az ügyfélszolgálatért külön fizetned kell majd. Ennek az összege $40 körül mozog fél évre (sablonja válogatja).

Ezt érdemes lehet megvásárolni, ha gyakran fejleszted a weboldalad. Ők ismerik a legjobban a sablonjukat, és tudják, mit hogy a legjobb beállítani rajta.

Ne mondd, hogy nem szóltam időben: Az ügyfélszolgálat elképesztően fontos lesz, bármilyen sablonnal is fogsz dolgozni. Ingyenes sablonnál pedig NINCS ügyfélszolgálat. Óriási előnye tehát ez a prémium sablonoknak.

A következőkben a ThemeForest kínálatából fogunk válogatni, ezért most megmutatom, mi az a 3 kis lépés, amivel kilistázhatod a náluk elérhető legjobb sablonokat:

  1. A menüsorban kattints a WordPress-re!
  2. Kattints a Sort by: Newest items-re (eddig a legújabb sablonokat láthattad, de te a legjobbakat akarod).
  3. A leugró menüben kattints a Bestsellers-re.

Ezek után ki is listázza neked a legtöbbet eladott sablonokat.

theme-forest-best-sellers

Azért jó, hogy ha ezek közül választasz, mert nem véletlenül vásárolták meg őket ennyien. A másik oka annak, amiért nyugodtan ajánlom őket, az, hogy ezeket a sablonokat folyamatosan frissítik, és megbízható az ügyfélszolgálatuk is. A saját oldaladat könnyen létre fogod tudni hozni, gyönyörű dizájnnal rendelkeznek, és Te is egyszerűen fogsz tudni boldogulni velük.

A bestsellereket már megnyitottad, de még így is sok a választási lehetőség maradt. Nézzük, mely sablonok közülük a legjobbak?

3. Avada

A legtöbbet eladott sablon a ThemeForesten az Avada.

Ez nem véletlen, hiszen ez egy jó sablon, amiben mindent meg lehet csinálni.

Van saját oldalépítőjük is.

Vannak beépített demók, sablonoldalak, amelyeket neked csak be kell töltened, át kell írnod a szöveget, ki kell cserélned a képeket és már el készült a saját oldalad.

Mivel az Avadával nap mint nap dolgoztunk, erről a sablonról is írtunk már egy hosszabb cikket. Ezt itt tudod elolvasni, ha a részletek is érdekelnek.

Ha a sablon oldalán vagy, a legfontosabb infók ezek lesznek:

Láthatod az árat, azt is, hogy hányat adtak el belőle, és hogy milyen értékelést kapott a vásárlóktól. A fő kép alatt pedig meg tudod nézni élőben is, ha a Live Preview-ra kattintasz.

A sablon élő előnézetét böngészve láthatod, hogy néz ki igazából egy ilyen sablonnal készült oldal. Milyen elemek vannak a sablonban, milyen blogoldalt, webshopot, különböző aloldalakat lehet vele csinálni.

Fontos! Bármilyen demóoldalt nézel is, a lényeg mindig az, hogy az adott sablon keretei között megpróbáld elképzelni a saját képeidet, szövegedet, tartalmadat. A legtöbb szín és egyéb beállítás a legapróbb részletekig a te döntéseden múlik, de a keretekbe bele kell látnod magad. Ha el tudod képzelni, hogy mit szeretnél létrehozni a saját oldaladon, és hogy az hogy illik bele egy adott sablonba, akkor fogsz igazán jól választani.

Az Avada ára teljesen rendben van, egy prémium sablon nagyjából ennyi szokott lenni. Az Avadát nettó $60-ért, azaz kb. 17.000 Ft-ért veheted meg. A domain név és a tárhely mellett a weboldalad kapcsán ennyi kiadásod biztosan lesz.

Érdemes észrevenni a „sablonipart” háttérből mozgató erőket. Azért fontos, hogy ne olyan sablont válassz, amit csak pár ezren vásároltak meg, mert nincs rá garancia, hogy 3 év múlva is adnak még ki hozzá frissítéseket. A Divit, az Avadát, és a többi sablont, amit ajánlok neked, szinte biztos, hogy a fejlesztőik a jövőben is gondozni és újítani fogják.

Az Avada tehát egy okés, több célra felhasználható, mindent igényt kielégítő, gyors, egyszerű sablon.

Fontos tudnod, hogy a ThemeForesten vásárolt sablonokat elvileg nem szabad több weboldalon felhasználnod. Ha egy második weboldalra is szeretnéd feltelepíteni a sablont, akkor a licenszét újra meg kell vásárolnod. A Divit és a később bemutatott ThriveThemes-t viszont 1 vásárlást követően bármennyi weboldalra telepítheted.

Kíváncsi vagy, hogy egymáshoz viszonyítva az Avada vagy a Divi-e a jobb sablon? Kattints ide vagy az alábbi képre, és helyezkedj el kényelmesen, mert egy kiadós összehasonlításban ezt is megmutatom. 🙂

Avada vagy Divi

4. ThriveThemes

A ThriveThemes sablonja és oldalépítője a marketingesek álma.

Ha marketinges vagy, akkor nagyon nagy valószínűséggel imádni fogod. Konverzióra, marketinges trükkökre épít, és szinte bármit meg lehet vele csinálni. Profi analitikát kapsz, landoló oldalakat, mindent amire csak szükséged lehet.

thrive themes

Évi $228 dolláros előfizetésével ez a sablon az egyik legdrágább mind közül. Ha viszont online marketingesként ismered és használtad már a Leadpages-t vagy Clickfunnels-t, akkor a ThriveThemes számodra nagyon meggyőző lesz. Tud mindent, amit ez a két szolgáltatás nyújthat neked.

Ha profi marketingesként akarod használni az oldalad, vannak a fejedben rendszerek, csatornákat szeretnél létrehozni, akkor tudom ezt a sablont ajánlani neked.

Sales funnelek építésére, értékesítési oldalak létrehozására a legjobb sablon, ami csak létezik. Vizuális oldalkészítőjük is van (mint a Divinek), ami szintén jól használható.

Nem sima bemutatkozó weboldalra találták ki, hanem eladásra. Ha ez a célod, nem fogsz benne csalódni.

5. BeTheme

Ha a ThemeForest bestseller listájában egy kicsit lejjebb tekintesz, ott találod a BeTheme-et. Ez is egy nagyon jó sablon, amit azért ajánlok neked, mert van egy különleges tulajdonsága.

Az Avadánál már láthattad, hogy egy sablonhoz különböző demókat adhatnak neked. Ez azt jelenti, hogy a fejlesztők különböző oldalakat előre elkészítettek. Ha ezeket Te a honlapodra betöltöd, egy szinte kész weboldalad lesz, csak a szövegeket és a képeket kell a sajátodra kicserélned.

A BeTheme több mint 220 különböző iparágnak/vállalkozásnak csinált demót, úgy mint a fodrász, orvos, klinika, taxis társaság, étterem, személyi edző, szóval szinte minden, amit csak el tudsz képzelni. Ha megnézed az élő előnézetet, megtalálod őket.

BeTheme-demo

Ezzel a sablonnal tényleg csak annyi a dolgod, hogy betöltöd az egyik demójukat, átírod a szövegeket, kicseréled a képeket és már kész is a saját weboldalad.

Ez a megoldás időben nagyon hatékony, és alapvetően szép oldalakat hozhatsz így létre, amelyeket direkt a te iparágad webes igényeit szem előtt tartva alakítottak ki.

Ne aggódj, ha éppen nem festő vagy, de a nekik szánt demó nyerte el a tetszésedet, mert azt is betöltheted. A lényeg az, hogy a választott kinézetbe majdnem tökéletesen bele tudd látni önmagad és a saját tartalmadat.

A BeTheme a lusták menedéke. Ha gyorsan akarsz szép, egyszerű oldalt létrehozni, nem akarsz az oldalak külön megkomponálásával foglalkozni, és megtetszett valamelyik demó, akkor tudom ajánlani neked a BetTheme-et. De vigyázz! Változtatni ezeken a sablonokon már nem olyan egyszerű, mint ahogy azt az eddigi multifunkciósoknál mutattam neked. Ehhez már HTML-lel és CSS-sel kapcsolatos technikai ismeretekre is szükséged lehet.

A ThemeForestről ezen a két sablonon kívül még tudom ajánlani neked az X-theme-et és a Salient-et, amelyek szintén több célból is felhasználható sablonok.

Persze kitarthatsz amellett, hogy neked egy egy célra fókuszáló sablonra van szükséged. Ha a kereső résznél vagy, akkor a bal oldali sávban a „Category”-nál tudod beállítani, hogy a rendszer a Blog vagy E-commerce (webshop) sablonokat listázza-e.

5. StudioPress

Nem csak az Elegant Themes csapata az, aki a sablonja marketingjét a saját oldalán végzi. Búcsút intve a ThemeForestnek még 2 olyan sablont megnézünk, amit a fejlesztőcsapat a saját oldalán mutat be és értékesít.

Azt szokás mondani, hogy a StudioPress-nek is megvan a „saját Divi”-je, azaz váza, ez pedig a Genesis. Ezt a sablont általában ezen a néven is szokták emlegetni.

Nagyon jó sablonnak tartom blogcélú használatra. Hibátlan, tiszta a kódja, nincs benne semmi olyan, amire nem lesz szükséged. (Ez azért fontos, mert gyorsabb lesz az oldalad betöltése.)

Ami probléma vele, hogy egy kezdő WordPress-esnek elsőre nem felhasználóbarát a felülete.

studiopress

Itt nincsenek ingyenes, direkt hozzá készített sablonok, ami egy további hátránya lesz.

Előnye viszont, hogy nincs éves díj sem. Ha megveszel egy sablont, az tiéd marad örökre, akár 20 weboldalra is feltelepítheted, és az ügyfélszolgálat is várja a kérdéseidet. (Ebből a szempontból tehát elég bőkezűek.)

Amivel viszont nem könnyítik meg az indulást, az az, hogy nem kapod meg az összes „demó” kinézetet. Az alap Genesis-vázért $60-t fizetsz, és ehhez tudsz venni egy külön dizájnt, kinézetet. Így a kezdő pakkod kb. $100-ba lesz.

Teljesen nyugodt szívvel ajánlom, ha csak blogot akarsz készíteni, vagy programozói tudásodat felhasználva fejlesztenél hozzá kinézeteket. Ha viszont egyedi oldalakat szeretnél kódolás nélkül létrehozni, egy másik sablon jobb társad lehet.

Itt írtunk többet a StudioPress-ről.

Összegzés

Bemutattam 5 sablont, amik különböző célokat szem előtt tartva szerintem ma a legjobbak közé tartoznak. Egyik sablonnal se fogsz melléfogni, de fontos, hogy arra használd őket, amire valók.

A legtöbb célra az Elegant Themes-t ajánlom. Ezzel mindent meg lehet csinálni, kezdőknek is jó, és még olyan haladóknak is, akik kódokat is használnának.

Ingyenesként az Astra egy igen jó választás.

Ha programozóként is szívesen hozzányúlnál a sablonodhoz, a Genesis jó választásod lehet.

A legdrágább ThriveThemes-t megrögzött marketingeseknek ajánlanám, de csak akkor, ha tényleg kihasználod a plusz marketinges funkcióit.

Ha csak egy egyszerű, de nagyon jó, kifogástalan sablont szeretnél olcsón, amit mégis kedvedre szerkeszthetsz, akkor az Avadat ajánlom neked.

Ha pedig a BeTheme-ben megtalálod pontosan azt a kinézetet, amivel szeretnéd a saját vállalkozásodat egyszerűen megjeleníteni, akkor ez is tökéletes választásod lehet.

Remélem tudtam segíteni abban, hogy több szempontot mérlegelve sikeresen kiválaszthasd a jövőbeli sablonod. Ha konkrétabb kérdésed lenne, nyugodtan tedd fel a hozzászólások résznél. Sok sikert kívánok a sablonod kiválasztásához!

12 válasz

  1. Üdvözletem!
    Azért azt ide lehetett volna írni, hogy az 59$ nettó ár. A végén 75$ 2$ (Pay Pal) kell fizetni. Ez azért már bőven 21000 Ft fölött van.
    Ezek szerint sosem vettétek meg, próbáltátok ki.
    Akkor honnan tudjátok, hogy tényleg olyan jó?

    1. Szia! Köszi az észrevételt! Teljesen jogos, javítottam is, az a cél, hogy minél nagyobb segítséget adjunk mindenkinek. El lehet számolni természetesen költségként, ha egy vállalkozásról beszélünk. Egyébként ez az oldal is Avadával fut, szóval megvettük már mi is. 🙂

  2. Szia Attila!

    BeTheme-ről kérdeznék.

    Van értelme a 220 demonak?
    Vagyis ha akarom akkor 220 weboldalán használhatnám őket?
    Ha nem, akkor meg mi értelme? Az emberek a vállalkozásukat nem cserélgetik havonta.
    Ha pedig webfejlesztő cégnek árulják, akkor hol írnak arról, hogy hány domainen lehet használni őket?

    Ugyanez a gondom az Avada-val, Divi-vel is. Minek a sok oldal, ha úgysem lehet kihasználni?

    1. Szia Zsolt,
      Elviekben a ThemeForestes sablonokat csak 1 domain-en lehet felhasználni, de a gyakorlatban bármennyin. Nem akarok illegalizálódni, így nem buzdítok erre senkit, de több weboldalra is fel tudod jelenleg telepíteni. Ezt lehet később korlátozzák, de szerintem túl merész lépés lenne, mert tudják, hogy mindenki ezt csinálja.
      Azért jó, hogy egy sablonban több demo van, mert ezek különböző oldalösszeállításokat jelentenek. Nem muszáj egy írónak az írós demot használnia, hanem másikba is bele teheti a tartalmát. Az is nagyon fontos, hogy ezeknek a sablonokat jól felépítették és így elég 1 oldalkészítési rendszert megtanulni. A BeTheme-t akkor használnám, ha találtál olyan demot ami szinte teljesen tetszik. Ott annyira nem jó az oldalkészítőjük.
      Viszont az Avada oldalkészítője a Fusion Builder nagyon jól fel van építve, így azt bármikor lehet használni, egyéni elemeket, oldalakat is nagyon gyorsan lehet vele építeni.
      A Divi sablont bármennyi weboldalra felrakhatod teljesen legálisan és szerintem az a legjobb sablon jelenleg.

      1. Köszi Attila a választ! (elküldőm újra, mert nem jelent meg)

        Nem mernék biztosan fogadná rá, mert valami licence kulcsról is írnak. Valaki a fórumba az aldomainra kérdezett, de ott nem válaszoltak, hanem kérték, hogy lépjen be belülre és akkor gondolom akkor kap választ. Belépni pedig csak azt tud, aki vásárolt náluk. 🙂

        Divivel kapcsolatban tévedtem, az Avada-nál van ez a korlát, ha jól tudom. (most nem néztem meg újra)
        A Divi sablon is tudja azt, amit az Avada?

        Úgy értem, hogy lehet vele esetleg olyant is készíteni, mint ingatlanközvetítő oldal, utazásközvetítő oldal?
        Vagy ezekhez amúgy is külön ilyen bővítmény kellene?

        Vannak mintáitok a Divivel készült honlapokra? (ha nem publikus, akkor az e-mail címre is jöhet)
        Mert ha tetszik és nemcsak üzleti weboldalt lehet vele készíteni, akkor megrendelném általatok. Mármint a 70 dollárosat a bővítményekkel.

  3. Szia!

    Köszönöm a sok értékes információt amit megosztasz. Weboldalakat készítek mások számára HTML,PHP,MSQl-segítségével, amatőr szinten pár éve, azonban ez ma már kevés, a responsiv oldalak, webáruház, hirlevél kampányok túlnőnek rajtam, ezért is gondoltam, alaposabban ismerkednem kellene a WordPressel.

    Jól értelek, ha például megvásárolom a DIVI-t, akkor azt utána szabadon felhasználhatom bármennyiszer (letölthetem, vagy, hogyan működik) a készítendő weboldalakhoz mások (a megrendelőim) számára?

    Ha igen, akkor mi a gát, hogy egyszerűen elkezdejem pl. „árulni” a sablont?

    Sok sikert!

    1. Illegális cselekményt követsz el vele, ami nem király dolog. Emellett csak egy API kulcsot tudsz másnak odaadni, nem fognak tudni belépni a felhasználói felületre, nem tudnak kérdezni az ügyfélszolgálattól.

  4. Szia Attila,

    A The7-ről tudnál esetleg véleményt mondani?
    Előre is köszönöm,üdvözlettel:
    Szilvi

    1. Szia Szilvi!

      Nincs tapasztalatunk a The7-el, azt tudjuk, hogy sokan vásárolták meg, de ezenkívül többet nem.

      Egy dologban viszont biztos vagyok, a Divi legalább azokat tudja, mint a The7… 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hasonló cikkek

Weboldal előkészítő kihívás elindult!

nap
óra
perc
mp