Tegnap (június 9-én) részt vettem a Marketingszöveg Landing Page készítő tréningjén. Ebben a bejegyzésben elmondom a véleményemet róla, hátha valaki kedvet kap elmenni a következő alkalmukra.
A Marketingszöveg.com/Kreatív Kontroll tartotta a tréninget, akik bármilyen hihetetlen, de szövegírással foglalkoznak. Már régóta akartam magyarul is tanulni a szövegírásról. Mivel anyanyelvünkön kevés jó szakmai anyag van, így angolul végeztem el kurzusokat, olvastam könyveket. A csapatuk nagyon sok jó blogbejegyzést gyárt, kizárólag magyar piacra, kkv-knak.
Nagyon jókor hirdették meg a kurzust, mivel pont landing page-et akartam készíteni a tanfolyamomhoz és a WordPress-ben lévő landing page készítésről is készíteni akartam egy tréninget, mivel a technikai részét már jól kitaláltam.
Nézzük is, hogy milyen is volt a kurzus.
Helyszín
A tréning az Ádám-villában volt, a Városligeti-fasoron. Odatalálni könnyű volt, megállni kicsit nehezebb, de ingyenes volt a parkolás. Reggel 9-kor kezdődött volna a tanfolyam, de kicsi csúszás volt.
Jól nézett ki a a hely, tele volt kajával, üdítővel. A regisztrációs helyen volt a kajálda, mellette pedig az oktatóterem. Bepogácsáztam, ittam egy kávét és jöhetett is a tanfolyam.
Később volt ebéd is, ami nagyon finom volt, szóval a helyszín és az étel-ital kínálat nekem teljesen megfelelt.
Benyó Dániel
Sipos Zoli rövid bevezetője után az első előadó Benyó Dani volt, aki senior copywriter titulussal rendelkezik.
Ő készítette elő az alapokat, de nagyon kezdő szintre azért nem mentünk le. Az előadásában különböző landing page fajtákról, a landing page felépítéséről volt szó.
Elég jól össze voltak szedve a dolgok. Szinte mindenről hallottam már korábban, de a tematika jól fel volt építve.
Amit kicsit hiányoltam, az több, relevánsabb példa bemutatása. Így is sok példa volt, főleg az általuk készített LP-kkel, de a populárisabb fajtákról, mint egy egyszerű lead magnet feliratkozó oldal vagy különböző termékoldalak én többet raktam volna be.
Mindent összevetve jól megalapozta a témát, és akik esetleg nem ismerték az alapokat, azokat felhozta egy szintre. Annyira nem volt hálás tartalom, de kihozta belőle, amit tudott.
Damjanovich Nebojsa
A tréning előtt annyira nem ismertem, csak azt tudtam róla, hogy van egy elég jó inbound akadémiája.
Neki jutott a landing page-ek megvalósításának a témája. Mivel az idősebb korosztályt képviseli, nem tudtam, hogy a technikai megoldásokhoz milyen szemmel fog állni.
Azt kell, hogy mondjam hogy pozitívan csalódtam. WordPress rendszert használ ő is az ügyfeleinél, akik szállodák, biztosítók és hasonló nagyobb büdzsével rendelkező cégek.
Nagyon tetszett, hogy mélyebben is belement a dolgokba, megmutatta a különböző megoldásokat, milyen szoftverekkel lehet LP-ket készíteni.
Sablonokkal dolgozik, ami szerintem is a legjobb megoldás.
Nagyon jó volt hallgatni és látni, hogy ilyen nagy cégeknél is használják már a WordPress nyújtotta lehetőségeket.
A megoldások, amelyeket javasolt, főleg fizetős megoldások voltak, de mégis viszonylag olcsók. Szerintem ezeket hasonló szinten meg lehet oldani egy megfelelő sablonnal is. Az előadás kb. közepénél fogalmazódott meg bennem, hogy tényleg csinálni kell külön a WordPress-es Landing Page-ekre egy kurzust. Ezt csak megerősítette bennem, mikor a szünetben vagy 7-en kérdeztek a WordPress megoldásokról.
Nebojsa is nagyon jól összerakta az előadását. Mivel nem mindenki WordPress-szel dolgozott, így nem tudom hogy lehetett volna úgy megmutatni az LP-k elkészítését, hogy mindenkinek jó legyen. Mikor megkérdezte, hogy hányan dolgoznak WP-vel, a résztvevők körülbelül 60-70%-a jelentkezett, szóval ez egy elég jó arány. Ő egy külön szoftverrel mutogatta az LP-k konkrét elkészítését, ebbe egy kicsit jobban belementem volna, ha már nagyon kukacoskodni akarok.
Vavrek Balázs
A szövegírás része érdekelt a legjobban a tréningnek és nem kellett csalódnom. Balázsnak már korábban is sok írását olvastam és nagyon szeretem ezeket a tartalmakat. A tréning landingjének is ő írta meg a szövegét és nekem is az ilyen stílusúak tetszenek a legjobban.
Az elején elmondta, hogy vagy formulákat akart adni nekünk, vagy azt akarta, hogy az ő írási folyamatát ismerjük meg. Úgy gondolta, hogy jobban tanulhatunk a másodikból. Mikor mondta, hogy ezen gondolkozott, akkor az járt a fejemben, hogy miért ne lehetne mind a kettőt?
Az ideális az lett volna, ha elmagyarázza, hogy ír, és utána formulákat is mutat, hogy lehet ezeket beépíteni. Igazából ez nem volt nagy probléma, mert a neten nagyon sok ilyet lehet találni, csak egy kis plusz lett volna.
Az oldal elég érdekes folyamatokon megy keresztül, míg kialakul a kész landing page. Elsőnek úgy tűnik, hogy így sokkal hosszabb idő megírni egyet, közben pedig időt spórolsz és sokkal minőségibb munkát is végzel ezzel egyidőben.
Én tőle tanultam a legtöbbet és 100%, hogy sokkal jobban fog konvertálni a következő LP-m mint az eddigiek.
Nem akarom kiadni a titkaikat, így nem részletezem a módszereit, de a Call to Action-ből indul ki, a landing page különböző elemeit módszeresen gyűjti, brainstormingol, később szűkít és összerakja egy kerek egésszé.
Neki is csak azért nem adtam max pontot, mert még nem volt kerek egésszé gyúrva az előadása, de ez betudható annak, hogy elsőnek adta elő élesben. Következőnek tuti még jobb lesz mindenki.
Összefoglalás
Egy igen jó kis tréning volt, ahol sokat tanultam. Jók voltak az előadók, jól fel volt építve, jó volt a helyszín és a kaja. Befektetésnek is biztos meg fogja érni. Konkrétan 2-vel több WPKurzus tanfolyamot kell eladnom a hatásukra, ami valószínűleg menni fog.
Ha kíváncsi vagy az előadásrokra, itt tudod megvásárolni a teljes tréning videóanyagát.