14 Facebook Egyéni Célközönség beállítás, amit Neked is használnod kell a sikerhez!

Az egyéni célközönség az egyik legjobb eszköze a Facebookon lévő marketingnek. Különböző szabályok alapján szinte bármilyen szegmenst létre tudsz hozni, amikkel később sokkal jobban célozhatod meg a potenciális vásárlóid. A sok beállítás miatt nehéz kialakítani azokat, amelyek tényleg jól fognak működni a kampányaid során. Olyan egyéni célközönségeket mutatok be a bejegyzésben, amiket én is használok és Te is egyszerűen át tudod ültetni őket a saját vállalkozásodba.

Egyéni célközönségek

Igazából a nevében is benne van, hogy egyénileg alakíthatsz ki olyan közönségeket, amelyeket megcélzol.

Szabályokat tudsz beállítani attól függően, hogy viselkednek a látogatók, milyen oldalakon jártak, milyen oldalakon NEM jártak, vásároltak-e, lájkoltak-e, stb.

A Facebook elképesztő sok adatot gyűjt, magán a Facebookon belül és a Te honlapodon is, ha rendesen beállítottad a pixeled (erről a bejegyzésben nem lesz szó, mert a tanfolyamunk része, de mindenképp tedd meg).

Magában a célközönségek nem érnek semmit, hirdetéseket kell rájuk készítened. Ki kell találnod, hogy mire is fogod használni az adott halmazt.

Ezekre később retargeting hirdetéseket hozhatsz létre. A bejegyzésben erre se fogunk bővebben kitérni, viszont a különböző célközönségeknél elmondom, hogy milyen hirdetéseket érdemes később alkalmazni rá.

Úgy építettem fel a bejegyzést, hogy az egyszerűbbektől indulunk a haladóbb beállítások felé. Ha kezdő vagy, nem kell mindent beállítanod, de jó ha látod, milyen lehetőségek rejlenek a Facebook-ban.

1. Látta a weboldalad

Ez a legegyértelműbb csoportunk, de elképesztő jól működik még mindig.

Tudsz egy kicsit finomítani rajta, ha szétválasztod különböző napokra őket.

Azt tudni kell, hogy a weboldaladon lévő forgalmat 180 napig visszamenőleg tudod elérni a Facebookon. Én 5 különböző sávot hoztam létre, de egyénileg variálhatod őket.

weboldal-latogatok-napok

Természetesen a 180 nap fogja adni a közönséged legnagyobb részét, de egy kampány alkalmával nem biztos, hogy el akarod érni azt is, aki 5 hónapja nem járt a weboldaladon. Ettől függetlenül, ha kicsi a weboldalad látogatottsága, megérheti mindenkire hirdetni, aki 180 napon belül járt nálad. Ez a hirdetésedtől függ.

A Facebook hirdetéskezelőjében a célközönségek fülön tudod egyébként ezeket elérni.

célközönség típusok

Ebben az esetben az egyéni célközönségre kattints, majd a „Webhely forgalma”-ra.

Itt elég csak azon hagyni, hogy „A webhelyet felkereső bármilyen látogató”. A tárgyidőszak hosszánál pedig beállíthatod, hogy mennyi napról jöjjön be adat.

A nevek adásánál próbálj meg egy rendszert kidolgozni, hogy később is tudd, mit miért hoztál létre. Szerencsére lehet leírást is adni, ahol jobban kifejtheted mit is szerettél volna ezzel a célközönséggel. Mindenképp azt ajánlom, hogy magyarázd el magadnak, mert később bajba leszel.

facebook-célközönség-minden-webhelyadat

2. Látta az értékesítés oldalad

Mi sales page-el dolgozunk, de webáruházaknál ez a termékek oldalát jelentheti.

Ha egy látogatód már eddig eljutott, akkor érdeklődik a termék iránt. Megnézte a funkcióit, előnyeit és már tud róla 1-2 dolgot róla.

Ezek után érdemes lehet a termékről hirdetést adni a számára, hogy mindig a szeme előtt legyél. Ilyenkor jó, ha nem 180 napot állítasz be, hanem 30, 14 vagy akár 7 napot. Így csak azok fogják látni a hirdetésed, akik a közelmúltban nézték meg az oldalt.

A másik fontos beállítás pedig, hogy itt már linkeket kell megadnod. Simán másold ki a weboldaladról. Én „az URL-ben szerepel”-re szoktam állítani őket, mert ha UTM linkeket használsz, akkor csak így lesz jó az URL. Ez azt jelenti, hogy ezt az URL részletet mindenképp tartalmazza a link, de lehet más is rajra.

weboldal-latogatok-beallitas-értékesítés-oldal

3. Látta a fizetés oldalt, de NEM vásárolt

Hasonló az előzőhöz, de itt a látogató az értékesítési oldaladról már átkattintott a fizetéshez. Ő már az előzőnél is érdeklődőbb volt, ezért fokozott figyelmet érdemel.

Ugyanúgy be kell raknod az oldal linkjét, de itt egy bónuszt is belerakunk.

Kizárjuk azokat, akik vásároltak, azaz látták köszönöm oldalad. Ezt a sales oldalasnál is megteheted, csak nem akartam oda belesűríteni mindent.

Ugye akkor látja valaki a köszönöm oldalad, ha végbement a vásárlási folyamat.

Elképesztő fontos kis csoport ez. Ők a kosárelhagyók, webáruházas nyelvvel.

fizetési-oldal-nincs-vásárlás

4. Valamelyik témád iránt érdeklődik

Ha különböző témákról szól a weboldalad, akkor érdemes különböző szegmenseket kialakítanod.

Ezt úgy tudod megtenni, hogy a témáról szóló oldalakat/bejegyzéseket teszed be, mint feltétel. Ha járt ezeken a látogató, akkor valószínűleg érdekli az adott téma.

Nekünk a WordPress-en belül fontos a Divi sablon, mint külön téma. Erről vannak cikkeink, külön tanfolyamunk. Azt csináltam, hogy beillesztettem azokat az oldalakat, amelyek a Diviről szólnak és hirdetést készítettem azok számára, akik látták valamelyiket, de még NEM vásároltak.

divi-iránt-érdeklodnek

Ha például edzéssel kapcsolatos oldalad van és különböző témában írsz cikkeket, akkor csinálhatsz egy egyéni célközönséget azokból, akik olvasták a funkcionális edzéses cikkek valamelyikét. Ha készítesz egy terméket, ami kapcsolatos a funkcionális edzéssel, akkor tudod csak azoknak hirdetni, akik már érdeklődnek a téma iránt.

Ez a beállítás nagyobb oldalaknál, sokrétű témánál lehet fontosabb.

5. Látták a csalid landing page-ét, de nem iratkoztak fel

A csali az, amit adni szoktunk email címért cserébe. Lehet lead magnet néven találkoztál vele (itt írtam egy cikket róla).

Ez nagyon hasonló a fizetési oldalashoz. Ugyanúgy már a kapujába voltak a feliratkozásnak, de valamiért mégsem adták meg az adataikat.

Nekik ugyanazt a csalit is hirdetheted vagy ha másik csalid van, azt is. Ne engedd el azokat, akik elsőnek nem iratkoztak fel. Lehet nem volt elég jó az ajánlatod a számukra vagy csak egy kis noszogatás kell nekik.

A létrehozása úgy működik, hogy beteszed a linket, ami a csali feliratkoztató oldala és kivételnek pedig beállítod azokat, akik látták a csali köszönöm oldalát.

6. Letöltötték a lead magnet-ed

Ők már elkötelezettebbek, rajta vannak az email listádon. Ez az egyik módja, hogy felismerd a Facebook profiljukat. Ez később fontos lesz.

2 módszerrel is meg tudod őket határozni. Itt mutatom be az egyiket, a másikat pedig a következő pontnál.

Aki látta a csali köszönöm oldalát, azok kerülnek ebbe a célközönségbe.

Ők azok, akik beírták az email címüket és átirányította őket a rendszered. Fontos, hogy egyedi köszönöm oldalt állíts be minden csalinak.

7. Megvásárolták a terméked

Ha már vannak vásárlóid akkor, mindenképp készíts belőlük egy közönséget. Pár percen belül megtudod, hogy miért.

A vásárlóid úgy is meg tudod találni, mint a feliratkozóid. Azt a linket teszed a szabály részévé, akik látták a terméked vásárlása utáni köszönöm oldalt.

Mondtam, hogy megmutatok egy másik módszert is.

Ez az email lista feltöltése.

Ez egy újabb erőt ad a Facebooknak. A már meglévő vásárlóidnak az email címét is fel tudod tölteni, így ha valaki ugyanazzal a címmel van Facebookon, akkor el tudod őket érni.

facebook-email-lista-beállítás

2 módon tudod feltölteni az email listád.

  • Ha Mailchimp-t használsz, akkor egyből be tudod importálni.
  • Ha nem, akkor ki kell exportálnod az email marketing szoftveredből vagy ahol tárolod a vásárlóid email címét és ezt kell feltöltened (itt találsz segítséget hozzá)

Ez nagyon jó, mert offline vásárlókat is fel tudsz vinni vagy ha az elején valamiért nem állítottad be jól a köszönöm oldalad (mint én), akkor is meg tudod találni a vásárlóid.

Kb. 60-80%-s egyezést fogsz kapni. Én 1.250 fős listából 800 fős Facebook célközönséget kaptam

A vásárlóidnak új ajánlatokat tudsz adni vagy „Hasonmás” (lookalike) célközönséget tudsz készíteni, amit a következőkben mutatok meg.

Hasonmás (lookalike) célközönségek

Az eddigi egyéni célközönségek, olyanok voltak, akik már ismertek téged. Jártak a weboldaladon, feliratkoztak, vásároltak tőled, stb. Ez az emberek egy kicsi csoportja, akiket nagyon jól el lehet érni ezután. Mi történik akkor, ha új embereket szeretnél megismertetni a vállalkozásoddal?

A lookalike célközönségek azok, akik MÉG nem ismernek, de valószínű, hogy meg szeretnének ismerni.

Mivel a Facebook kb. mindent tud rólad, ezért az óriási adathalmazban tud keresni, összefüggéseket tud kitalálni aloritmusok alapján. Ha van egy már meglévő egyéni célközönséged, akkor a Facebook meg tudja keresni a hozzájuk legjobban hasonlító embereket. Ez egyre jobban működik, folyamatosan jobbnál jobb eredményeket lehet kapni a használatával.

Vegyük például azt, hogy van 1000 vásárlód. Ezt valamilyen módon feltöltötted, kialakítottál rá egy célközönséget. A Facebook megnézi, hogy ennek a csoportnak a tagjai, milyen oldalakat követnek, mi érdekli őket, mikre szoktak feliratkozni, milyen tartalmat fogyasztanak és még egy csomó különböző kritériumot.

Az algoritmusa alapján kiválasztja egy adott országban a legjobban hozzájuk hasonló Facebook felhasználókat.

Mivel a vásárlóidat vizsgálta meg, így nagyon király lehet az ehhez hasonló embereket megcélozni.

3 kritériumot kell beállítanod, hogy megkapj egy ilyen közönséget

  • Forrás – hogy mi alapján keresse a hasonló embereket
  • Ország – melyik országban
  • Méret – Az országnak hány százaléka legyen (Minimum 1%, ami Magyarországon olyan 55.000 személy szokott lenni)

Én szinte mindig Magyarországban keresek és 1%-ra. Minél tágabb méretre keresel, annál kevésbé fognak hasonlítani a forrásodra. A leghasonlóbbtól kezdi feltölteni az adatbázisod és az egyre kevesebb hasonlóság felé halad.

Nézzük meg milyen hasonmás célközönségeket érdemes létrehozni.

8. Vásárlóid

Ez egyértelmű. Ők azok, akikre a leghasonlóbb embereket keresel. Ha új embereket szeretnél megcélozni egy blogbejegyzéssel, csalival, ajánlattal, akkor mindenképp ajánlom ezt a célközönséget.

9. Feliratkozóid

Kezdőként nem biztos, hogy sokan vásároltak tőled, de építhettél már egy email listát. Ez egy nagyobb közönség, így több adatból tud dönteni a Facebook.

Minél több adatot adsz a Facebook számára, annál könnyebben és pontosabban fogja kiválasztani a számodra releváns embereket.

Ezért is nagyon fontos elkészíteni a feliratkozóid listáját email címekből vagy azokból, akik látták a köszönöm oldalad.

10. Facebook oldalad lájkolói

Ha nincs weboldalad (remélem, hogy van) vagy van, de még nem volt sok forgalom rajta, akkor rácélozhatsz a Facebookon lévő követőidre is.

Ők azok, akik valamiért megnyomták a „Tetszik” gombot és követnek téged. Egy nagyon jó alap olyanoknak hirdetni, akik még nem ismernek.

11. Jártak már a weboldaladon

Ha valaki eljutott a honlapodra, akkor valószínűleg érdekelted már. Szintén egy nagyon jó forrás hasonló embereket keresned.

12. Jártak már bizonyos oldalaidon

Remélem kezded érezni, hogy mennyire összefügg minden mindennel.

Azokból is készítheted, akik látták már az értékelési oldalad.

Csináltunk egy célcsoportot a weboldal egyik szegmensére (nálunk a Divi sablon után érdeklődők). Nálunk ez annyira nem különül el, de egyes weboldalakon, teljesen eltérnek a témák. Más hasonmás célközönség jön ki arra, ha csak bizonyos oldalakat látott embereket veszel forrásnak.

Aktivitás alapú célközönségek

A Facebook bevezette, hogy azokra is célozhass, akik csináltak már valamilyen interakciót a Facebook oldaladon.

A következők lehetnek számodra a fontosabbak.

13. Videók

A videó egy nagyon jó formátum. Egyre többen nézik őket, a Facebook is nagyon nyomja.

Tudsz készíteni azokról egy célközönséget, akik egy bizonyos időtartamot néztek meg a videóból.

A következők a lehetőségek:

  • Legalább 3 másodperc
  • Legalább 5 másodperc
  • Legalább 25%-a a videónak
  • Legalább 50%-a a videónak
  • Legalább 75%-a a videónak
  • Legalább 95%-a a videónak

Ha van például egy bevezető videód vagy egy témáról mesélsz, amire később egy terméket építesz fel, akkor mindenképp érdemes becélozni azokat, akik már megnézték a bevezető videód egy részét. Ne csak a 95%-os csoportot csináld meg, hanem akár mindegyiket és teszteld le, különböző hirdetésekben, hogy melyik működik a legjobban.

Természetesen hasonmás célközönséget is készíthetsz ezekre. Például, aki már a 75%-t megnézte a videódnak, az egy elég jó csoport lehet. Ezért lehet jó ötlet erre felhúzni egy hasonmás csoportot.

Látod, hogy a lehetőségek tárháza végtelen. Nem kell mindent használnod, de ki kell találnod, mik azok, amik működnek számodra.

14. Facebook oldalad aktivitása

Mutattam már, hogy lehet a Facebook oldalad követőiből csinálni egy hasonmás célközönséget, de még ennél is tovább lehet menni.

Tudsz célközönséget létrehozni a következőkre is:

aktivitás-facebook-oldal

Ezzel jobban rá tudsz célozni azokra, akik már interakcióba léptek az oldaladdal, így jobban érdekled őket.

Gondolom kitalálod, de ezekre később hasonmás célközönséget is létrehozhatsz.

Egyéb egyéni célközönségek

Az eddigiekben bemutattam egy csomó célközönséget, amit minden weboldalnál lehet használni.

Természetesen használhatod a régebbi, de ugyanúgy jól működő demográfiai és érdeklődés alapú közönségeket is. Ezeket azért nem tárgyaltam a bejegyzésben, mert ez a Te célpiacodtól függ, míg az általam bemutatott célközönségeket mindenki tud használni.

Tudsz még a következőkre is célközönségeket létrehozni:

  • Mobil applikáció
  • Lead hirdetések
  • Canvas/vászon hirdetések
  • Telefonszámokból lévő ügyféllista
  • Konverzió alapú célközönségek
  • stb.

Ezeken felül még nagyon sok kis finomságot be lehet állítani, de nélkülük is nagyon sok minőségi célközönséget lehet létrehozni.

Összefoglalás – Facebook Egyéni Célközönségek

Megmutattam 14 különböző célközönséget és még ennél többet is igazából. Attól függően, hogy mennyire használod a Facebook hirdetéseket, próbáld kitalálni, mire van igazából szükséged.

Nagyon fontos, hogy minél hamarabb állítsd be a pixeled, mert anélkül ezt a sok információt nem fogod tudni elérni.

Nagy segítség, hogy régi adatot is felhasználhatsz, így ha a pixeled be van kötve, akkor az adatokat megkapja a Facebook.

Hiába készíted el a sok egyéni célközönséget, ha nem teszteled le őket és nem hirdetsz rájuk. Készíts különböző hirdetéseket, amelyeket más célközönségre célzol, hogy megtaláld melyek hoznak a legtöbb átkattintást, legjobb konverziós rátát.

Ha még kevés adatot tudsz a Facebooknak adni, akkor tágíts kicsit a célközönségeken. Igaz, hogy a vásárlóid a legjobb célközönséged, de 30 emberből nem fog megfelelő hasonmás csoportot létrehozni. Ilyenkor megéri inkább a 600 feliratkozód is kipróbálni.

A hirdetéseknél zárd ki a már meglévő vásárlóid, hogy minél kevesebb irreleváns hirdetést mutass. Ha pedig feliratkoztatni szeretnél az email listádra, akkor a a feliratkozóid zárd ki a hirdetésből.

Remélem tudtam mutatni 1-2 új egyéni célközönséget, amit fel fogsz tudni használni. Ha van valami kérdésed, mindenképp tedd fel, próbálok rá válaszolni 🙂

8 Responses

  1. Hiánypótló bejegyzés, nagyon kerestem, hogy valami ilyesmit találjak az oldalon. 🙂 Sok segítséget ad, sokat lehet belőle tanulni, ettől már csak az lenne jobb, ha készülne egy „csináljuk együtt”, vagy „így csináltuk/csináld” video. 🙂

  2. 100 vásárlói email is kevés arra,hogy lookalike 1% célzással hirdessel csali feliratkozási landing oldal paget?

  3. Szia Attila
    Videó hirdetése esetén: A facebookra videót tegyem ki vagy a videot töltsem fel a weboldalamra és a videó képet tegyem csak ki a facera hirdetni majd kattintás után a webre jutnak? Most próbálom még csak építeni a célközönséget és sokat kell tanulnom erről /is/ 🙂
    köszi

  4. Szia! Honnan tudom, h a pixelem jól van e beállítva? Hogyan kell feltölteni a hasonmás célközönséghez ügyfélfájlt? Nekem vmiért nem hoz vásárlót ez a beállítás de nézettséget se nagyon. Köszönöm a segítséged.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hasonló cikkek