A tökéletes marketing csali (lead magnet) – 26 példával

Ma már nem olyan könnyű megkapni valakinek az e-mail címét, mint régen. Senki se szereti a teli postaládát, így megválogatjuk, kinek adjuk ki adatainkat.

Szerencsére vannak kreatív és hasznos módszerek, amelyekkel gyorsabban tudod növelni a feliratkozóid számát.

Az online marketinged alapköve a marketing csali (lead magnet). Ez indítja el a kapcsolatodat az érdeklődővel. Ezáltal történik meg az első tranzakció (még ha nem is pénzbeli) közted és a látogatód között.

Ebben a bejegyzésben megmutatom, hogy válaszd ki a csalid, hogy készítsd el és hogy használd a WordPress weboldaladon.

Mi az a marketing csali?

A marketing csali egy olyan visszautasíthatatlan ajánlat, amelyért nem pénzben fizetnek a potenciális vásárlók, hanem adatokkal, amely rendszerint egy e-mail cím.

Ezzel a kapcsolatotok fejlődik, mert adtál valami értékeset az érdeklődő számára és cserébe megszerezted a hőn áhított e-mail címét.

Angolul Lead Magnet-nek nevezik ezeket, mert mágnesként vonzza a lead-eket. Magyarul a csali szó megtévesztő lehet, mert olyan mintha egy átverés lenne, de ez közel sincs így. Valós értéket adsz, nem átvered az érdeklődőt.

mágnes

Ha jól csinálod, megfelelő az ajánlatod, akkor könnyen szerezhetsz e-mail címeket, akár olyanoktól, akik még nem is hallottak rólad (cold traffic).

Miért van szükséged csalira?

Ha egy személy épp csak megismerkedik a márkáddal és a szolgáltatásaiddal, még valószínűleg nem lesz kész egyből vásárolni. Fel kell építened a kapcsolatotokat, értéket kell nyújtanod neki, adnod kell értékes információkat. Később, ha már megszeretett téged, megismerte a vállalkozásodat, a tevékenységedet, akkor lép az igazi vásárlás irányába.

Akkor lesz hatásos a csalid ha,

  • Kötődik az egyéb ajánlataidhoz
  • Specifikus
  • Értékes az olvasó számára
  • Könnyen „fogyasztható”

A csalikat nem csak online vállalkozásoknál lehet használni: ugyanúgy működnek fizikai vállalkozásoknál is.

Minden egyes vállalkozás képes csalit kitalálni, de ezekről később lesz szó.

Sokan azt, hiszik, hogy egy egész e-bookot kell megírni egy jó csalihoz.

Ez egyáltalán nincs így.

Egy csekklista, bevásárlólista, 15% kedvezmény, ingyenes szállítás az első rendeléshez, kupon, útmutató valami konkrét probléma megoldására ugyanúgy jó lehet.

Sőt…

Jobban is működhet, mint egy hosszú e-book, amit sokkal több idő elolvasni.

Ha ismered a vásárlóidat, akkor tudod, hogy mivel van a legnagyobb problémájuk. Készíts rá egy csalit és meg is vagy.

Technológiai korlátok szerencsére már nincsenek. Ha kicsit valami nehézkes, attól még ne hagyd, hogy a technikai megvalósítás hátráltasson! 

Bármelyik e-mail marketing szoftverrel készíthetsz egy regisztrációs űrlapot, ahova beírhatják a kért adatokat, úgy mint e-mail cím és név, és amint ez megtörténik, automatikusan kap az érdeklődő egy e-mail-t vagy akár ott helyben is le tudja tölteni az ígért csalit.

Közben a szoftveredbe megérkezik a potenciális ügyfél e-mail címe, amire küldhetsz továbbkövető email sorozatot, hírlevelet vagy egyéb ajánlatot.

Ha nem tudod, hogy kezdj neki, ne aggódj. A bejegyzésben megmutatom, hogy készítsd el az első csalidat!

1. lépés: Válassz ki egy szegmenst

Mivel a legjobb csalik általában specifikusak, ezért könnyebb elkészíteni, ha egy külön célcsoportnak írod.

Ha már korábban elkészítetted a vásárlói avatarjaidat, akkor csak vedd elő, és könnyű lesz kiválasztani.

Ha nem, akkor írd össze, hogy milyen célcsoportjaid vannak.

Egy edzőteremnek például lehetnek a következők:

  • Tini srác, aki szeretne formába lendülni, hogy több lányt szedhessen fel
  • Fiatal, 18-26 éves lány, aki szeretné elérni az álom alakot
  • Középkorú férfi, aki egészségesebben akar élni
  • Idős házaspár, akik szeretnének még sokat sétálni a szabadban

Látod, mennyire különbözően kell kommunikálni az egyes szegmensekben?

Mindegyiknek különböző csalit kell csinálnod.

Vannak nem specifikus csalik, mint az árakciók, kuponok, de ha speciális csalit akarsz (ami jobban működik, mert egyéni problémára ad megoldást) külön-külön kell elkészítened őket.

Válaszd ki az egyik célcsoportot.

Megjegyzés: Nem kell előre megcsinálnod 10 különböző lead magnet-et. Indíthatsz egy általánossal is, nézd meg hogy konvertál, kérj visszajelzéseket, és utána csinálj egy következőt.

2. lépés: Ígérj valamit a célcsoportodnak

Ha megvan a célcsoportunk, ki kell találnod, hogy mit ajánlasz nekik.

Bele kell másznod a célcsoportod fejébe. Mire gondolhat, milyen problémái, félelmei lehetnek?

Maradjunk az edzőtermes példánál és az első szegmensnél, a tini srácnál, aki több lányt akar felszedni, ezért jobb testet akar.

Mi lehet az, amiért hajlandó lenne megadni az e-mail címét?

Vegyél elő egy lapot vagy nyiss meg egy Word/Excel dokumentumot és kezd el írni az ötleteid.

  • Ha most jön a terembe elsőnek, akkor jó lehet egy kezdő edzésterv, nem?
  • Az 5 legjobb bicepsz gyakorlat?
  • Egy lista a legfontosabb táplálékkiegészítőkről izomnöveléshez?
  • …stb…

Szórd magadból az ötleteket a saját niche-edre. Írj akár 10-20 ötletet.

Ha nem ki jön belőled egyből egy rövid, hatásos cím, írd körül:

„Ebben a csaliban az 5 legjobb bicepsz gyakorlatot fogom leírni, képekkel dokumentálni a helyes végrehajtást az edzőteremben, fiatal srácok számára, akik szeretnének izmot növelni.”

Tölts el időt ezzel a lépéssel. Ha nem tudod, melyik a legjobb, kérdezd meg nyugodtan az embereket a célcsoportból. Például bemehetsz az edzőterembe és megkérdezheted az embereket, nekik melyik lenne a leghasznosabb.

Használhatsz űrlapokat is, amivel kideríted, mire van a legnagyobb kereslet.

Mondhatod, hogy könnyű a fitnesz iparban, de ez mindenhol működik.

Minden célcsoportnak vannak problémái, félelmei, vágyai. Van egy jó terméked, ami valamelyiket megoldja. Bontsd kisebb részekre ezeket és használd csaliként, ami hasznos lehet a célcsoportodnak.

Ha megvan az ajánlatod, át kell konvertálnod egy címmé. A főcímek nagyon fontosak.

Ha mozgolódtál már kicsit a szövegírás világában, akkor tudod, hogy nem mindig egyszerű jó címeket írni.

Próbáld meg leegyszerűsíteni és címmé alakítani az ajánlatodat.

Például: A legjobb kezdő férfi edzésterv, könnyen követhető edzéstippekkel

3. lépés: Válassz ki egy csali formátumot

Bármilyen hihetetlen, a nehezén már túl vagy 🙂

Kitalálni a legnehezebb ezeket a csalikat. Elkészíteni már sokkal könnyebb.

Mivel ismered a termékedet, a piacodat és nem véletlenszerűen választottad ki a csalidat, ezért ha már ez sikerül, elkészíteni és eljuttatni a látogatóidhoz sokkal könnyebb feladat lesz.

A következő 15 formátumból válaszd ki azt, ami legjobban illik az ajánlatodhoz.

1. típus: Útmutatók/beszámolók

Az egyik legáltalánosabb csali formátum. Mutasd meg, hogy kell megoldani egy speciális problémát.

Nagy előnye, hogy írásos formában az interneten ingyenesen továbbadható, így nincs „beszerzési költség” és könnyű elkészíteni.

hubspot tanulmány

2. típus: Puskák/Csekklisták

Angolul Cheet Sheet-nek és Check list-nek szokták hívni.

Ezek általában rövid, felsorolásszerű vagy vizuális segítségek, amik lerövidítik egy téma megoldását.

Könnyen fogyasztható, nem kell hosszú mondatokat olvasni.

csekklista csali
Csekklista típusú csali

Egyszerű csekklista, arról, hogy miként változtasd az ötleted könyvvé.

csekklista

3. típus: Eszközök

Miket kell megvenni a kezdéshez, milyen programok segítenek a munkában, milyen appokat használsz, honnan tanulsz?

Főleg listák, előre elkészített segítő Excel dokumentumok, amikben megmutatod, hogy te miket használsz.

napló csali
Szerkeszthető naptár

Például a legjobb eszközök, amiket egy marketinges használ.

appsumo-toolkit
A 15 legjobb eszköz

4.  típus: Oktatóvideók vagy  webinar

Ha van értelme oktatóvideót csinálnod valamilyen témáról és meg is tudod csinálni, ne hagyd ki a lehetőséget.

Nagyon könnyen fogyasztható, egyszerre több érzékszervre is hat, így sokkal szívesebben nézik, mint egy hosszabb szöveget.

oktatóvideó
Videós tartalom

5. típus: Ingyenes szoftver vagy próbaidőszak

Ha szoftvert árulsz, jó ötlet lehet ingyenes időszakot adni, hogy ki lehessen próbálni a termékedet.

Ha tényleg hasznos az érdeklődő számára a program, használni fogja a próbaidőszak után is.

Moz próbaidőszak
Ingyenes próbaidőszak

A Jukedeck-en saját egyedi zenét készíthetsz számítógépes algoritmus által. Természetesen miután beállítottad, hogy milyen stílusú és hosszú zene legyen, meg kell adnod az e-mail címed a zene ingyenes letöltéséhez.

jukedeck csali
E-mail cím megadása az ingyenes letöltéshez

6. típus: Akció/Ingyenes szállítás/Kupon

Ha fizikai terméked van, nagyon hatásos lehet árengedményt vagy kupont adnod.

Beírhatja a vásárló az e-mail címét és kap egy kuponkódot, amit ha beír a fizetésnél, kedvezményt kap.

Egyszerű és sokat használt módszer.

akció csali
H&M akció

7. típus: Tesztek/kvízek

A barátnőm pont ma töltött ki egy tesztet arról, hogy milyen lesz az esküvői ruhája (jajj nekem).

Pár kérdésre válaszolsz és a végén meg kell adnod az e-mail címed. Tudom, hogy idegesítő, de működik.

Ha már kitöltötték a tesztet, a végén csak meg akarják tudni, hogy milyen eredmény jött ki.

teszt
Teszteredmény feliratkozásért cserébe

8. típus: E-book

Ajánlhatsz hosszabb e-bookot is, amely jobban kibontja a témát.

Van, aki szívesebben elolvas egy hosszabb könyvet is, ha bonyolultabb problémáról van szó.

Kreatív Kontroll – „Majdnem minden a céges blogokról” e-könyv

9. típus: Több napos videós kurzus

Lehet, hogy nem csak egy rövid videót akarsz adni, hanem egy hosszabb kurzust.

Ezt több napon keresztül automatikusan küldheted e-mail-en keresztül, így folyamatosan az érdeklődő szeme előtt leszel, nem felejt el olyan könnyen.

videó kurzus
Quicksprout videó kurzus

10. típus: Ingyenes konzultáció

Egy 15 perces ingyenes konzultáció értékes lehet egy szakértővel az érdeklődő számára.

Ez tökéletes csali coach-ok számára.

ingyenes konzultáció
Regisztráció ingyenes konzultációra

11. típus: Ingyenes belépő

Rendezvényekre vagy olyan helyekre, amihez tagság szükséges, tökéletes egy ingyenes próbaidőszak, mint a szoftvereknél.

1 hetes ingyen edzőterem belépő, ingyenes uszodabelépő, stb…

rb_fitness_kiprobalom_cikk
„Try before you buy” csali

12. típus: Ingyenes minták

Ha megteheted, hogy ingyenes illatmintákat, kis csomagokat, bemutató mintákat adj az érdeklőidnek, akkor könnyebben meg tudod őket győzni a terméked kiválóságáról.

Pillsbury-minta
Ingyenes minták minden hónapban

13. típus: Sorsolások

Ajánlj fel valami értékeset egy sorsoláson a feliratkozóknak.

verseny
Add meg az e-mail címed és nyerj

14. típus: Esettanulmányok

Ha van egy érdekes esettanulmányod, ami a célközönség problémájának megoldását mutatja be, az is nagyon jól működhet.

Szeretjük látni, hogy a hasonló esetek hogy oldódtak meg.

esettanulmány csali
Esettanulmány

15. típus: Esemény videók

Tartottál egy eseményt és utána is szeretnéd hasznosítani az előadás anyagát? Töltsd fel a videókat, de csak akkor lehessen megnézni, ha megadják az e-mail címüket a látogatók.

esemény videók
E-mail cím megadása a hozzáférésért cserébe

Látod, hogy van miből választani. Találd ki, hogy melyik illik a legjobban az ajánlatodhoz és lépj a következő lépésre.

4. lépés: Kezdj el használni egy email marketing szoftvert

Ahhoz, hogy könnyen eljuttathasd az érdeklődőnek a csalidat, el kell indulnod egy e-mail marketing szoftverrel.

Sok nagyon jó ilyen szoftver létezik.

Azt ajánlom, hogy külföldit válassz, mert nagyon jól integrálhatók a WordPress oldaladba és más, ismert marketing szoftverekkel is könnyen összekapcsolhatók.

Én az Active Campaign-t ajánlom. Magyar kezelőfelülete is van, így ha eddig emiatt választottál magyar szolgáltatót, tudsz váltani.

5. lépés: 8 hely, ahova elhelyezheted az űrlapod

Arról még nem is beszéltünk, hogy hol helyezd el a csalidat.

A weboldaladon van egy csomó hely, ahova rakhatod. Ebből bemutatok 8-at.

1. Külön box

Ez lehet egy sáv, hogy egyszerűbb legyen hozzáadni a weboldaladhoz, de akár egy vagány, egyedi box is, mint a Social Triggers oldalon.

Szem előtt van, mindenki láthatja. Ez lehet a hátránya is, mert oké, hogy elsőre lehet feliratkozol, de ha már 11. alkalommal vagy az oldalon, elég uncsi lehet.

külön box
Külön feliratkozó box

2. Oldalsáv

Nagyon tipikus űrlap hely a blog jobb oldalán található sáv, a widget rész.

A Digital Marketer ilyen szép képeket készít a csalijainak, amelyeket a blogukon a jobb oldali oldalsávban lehet letölteni.

oldalsáv csali

Tipp: Ha külön kategóriái vannak a cikkeidnek, készíthetsz különböző csalikat, amik illenek az egyes kategóriáidhoz

3. Két lépéses feliratkoztatás

Látod, hogy a Digital Marketer-es képen nem tudod sehova se beírni az e-mail címedet?

Ez a 2 lépcsős feliratkoztatás.

Az emberek meglátják a letöltés gombot és örülnek, hogy nem kell e-mail címet megadniuk. Ha viszont rákattintanak, nem indul el egyből a letöltés, hanem egy felugró ablakban, pop-up-ban vagy egy külön oldalon kell befejezniük a letöltést, ahol már meg kell adniuk az adataikat.

A sima kattintás egy kisebb elköteleződés és azt szívesebben megteszik, mint hogy egyből beírják az e-mail címüket.

Így már nagyobb valószínűséggel adják meg a második lépésnél a címüket, ha már úgyis ott vannak.

2 lépéses feliratkozás
Erre a lapra ugrasz kattintás után

4. Feliratkozás a bejegyzésben

Nagyon jó lehetőség blogbejegyzéseket írni és a bejegyzéshez kapcsolódó csalit adni. Ha valakinek tetszett a bejegyzés, akkor valószínűleg érdekli a hozzá tartozó csali is.

csali a bejegyzésben
Feliratkoztatás a blogbejegyzésben

A Design for Founders blog nagyszerűen használja ezt a technikát.

5. Pop-up

Erről nem kell szerintem sokat beszélnem. Mindenki ismeri a felugró ablakokat, ahol felajánlanak valamit.

Be lehet állítani, hogy egy bizonyos idő után jelenjen meg, azután, ha valaki görget az oldalon, vagy ha valaki el akar lépni az oldalról.

Ezzel a formátummal is el lehet érni akár 4-5%-os feliratkozást is.

pop-up lead magnet
Ajánlat a felugró ablakban

6. Oldalsó pop-up

Hasonló a sima pop-uphoz, de ez oldalt jelenik meg és tudsz dolgozni tovább a kinyomása nélkül.

oldalt felugró pup-up
Visszafogottabb megoldás: oldalsó pop-up

7. Hello bar

A Hello Bar a weboldal tetején egy kis sáv, ahol feliratkozhatsz valamilyen csalira.

Annyira nem zavaró, de ha az oldalad színeitől elüt, akkor észreveszi a látogató és fel tudod íratni valamelyik ajánlatodra.

Ide akár Facebook like boxot is tehetsz vagy telefoszámot.

hello bar
Hello bar

8. Zárt tartalom

Csinálhatsz olyan bejegyzéseket, amelyet lezársz a látogatók előtt.

Mondjuk 9 tipp valamiről, megmutatsz 5-öt, de a maradékot csak akkor láthatják, ha megadják az e-mail címüket

zárt csali
Zárt tartalom

6. lépés: Landing page-ek (landoló oldalak, érkező oldalak)

Miért is készítesz landoló oldalt?

Ha valamilyen külső forgalomból szerzed a látogatót, akkor érdemes kizárólag az e-mail feliratkozásra létrehozni egy oldalt.

Swipe file
Feliratkozó oldal

Facebookon van mondjuk egy hirdetésed, hogy „1 hetes INGYENES bérlet az RB Fitness-ben!”

Ha valaki rákattint, átugrik a landoló oldaladra, ahol semmit nem tud tenni, csak egyetlen egy dologot. Nincs menü, nincs lábléc, nincs a feliratkozás/letöltés/kérem a belépőt gombon kívül semmi elkattintási lehetőség.

Vagy feliratkozik, vagy elhagyja az oldalt.

Ilyen oldalt lehet külső alkalmazásokkal létrehozni, ahol nagyon jó sablonok vannak. Ilyen a LeadPages.

Ezek fizetős programok, de ha több érkező oldalt is tervezel, megérheti az árát.

WordPress-ben sima oldalt kell készítened, majd az oldal tulajdonságoknál át kell váltanod Blank Page-re. Ez sablon függő, de mindegyik minőségi sablonnál van ilyen beállítási lehetőség

blank-page
Blank page

7. lépés: A csalid elkészítése

Már kitaláltuk, mi legyen a csalid, milyen módszerrel juttasd el az olvasóhoz, de még nem csináltuk meg magát a csalit.

Ez lenne a lényeg, nem? 🙂

Megmutattam 15 különböző csali formátumot, mindet máshogy kell elkészíteni.

1. PDF elkészítése

Ha egy egyszerű útmutatót csinálsz, a legjobb, ha elkészíted Word-ben a dokumentumot.

Ezt neked kell elkészíteni, te tudod megírni a tartalmat, tippeket, mindent, amit az útmutatóba szánsz.

Fordíts rá időt, mert nem elég csak az e-mail címet megszerezni, jó kapcsolatot is akarsz kialakítani az olvasóval, ezért túl akarsz teljesíteni.

Ha kész vagy, mentsd el PDF-ben (mentésnél a formátumot átalakítod PDF-re).

Töltsd fel a (WordPress) weboldaladra, mintha képet adnál hozzá.

pdf hozzáadása
Média hozzáadása

2. Grafika elkészítése

Fontos a szép vizuális megjelenés. Ha értesz a Photoshop-hoz, nem lesz ezzel problémád.

Ha nem, elkészítheted magadnak a grafikát Canva segítségével. Itt írtam róla bejegyzést.

Ha az időd jobban értékeled, mint a pénzed, akkor akár $5-ért elkészítik neked a kreatívot a Fiverr nevű oldalon.

Természetesen ha van grafikusod, terveztesd meg vele.

Itt már beírtam neked a keresőbe az „Ebook cover”-t.

Keress olyan eladót, akinek minimum 4 csillagos az értékelése és legalább 500 eladott „gig”-je van.

3. A feliratkozó űrlapod elkészítése

Ez nagyban függ attól, hogy melyik email marketing szoftvert használod.

Az ActiveCampaign-nél és a többi ilyen programnál is vannak előre elkészített sablonok, amelyek nagyon jól néznek ki.

Csak meg kell találnod, hogy melyik illik hozzád, át kell írnod a szövegeket, megváltoztatni a színeket, és meg is vagy.

Bloom plugin

Ne felejtsd el az e-mail marketing szoftveredben beállítani, hogy ha valaki feliratkozik, kapjon egy e-mail-t, amiben le tudja tölteni a csalidat. Eléggé szomorú lenne, ha mindent megcsinálnál, csak elfelejtenéd odaadni a csalit 🙂

Néhány rendszernél már a feliratkozásnál letöltheti az érdeklődő a csalit, de van ahol csak az email-ben kapja meg a linket. Attól függ, milyen programot használsz.

Ha kigondoltad a csalidat, megvan a főcíme, kitaláltad, milyen formátumban készíted el, milyen módszerrel adod át a látogatónak, az e-mail marketing szoftveredbe is beépítetted, akkor kész is vagy 🙂

Már csak forgalmat kell szerezned, hogy lássák is a csalidat.

Összefoglalás

Ha eddig eljutottál, akkor jár egy kiadós pacsi!

Ha esetleg így egyben sok volt a bejegyzés, mentsd el a könyvjelzőid közé és később térj rá vissza!

Remélem találtál jó néhány ötletet, amivel neki tudsz indulni az első csalid elkészítésének vagy ha már van, tudod kicsit fejleszteni.

Készíts minél több minőségi csalit, mert stratégiailag nagyon fontos eleme a marketing rendszerednek!

4 Responses

  1. Klassz volt, köszi, ajánlom a Könyvmarketing csoportban a FB-on. Ha van kedved, keress meg minket és lépj be, örülnénk a tanácsaidnak 🙂 Krisz

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hasonló cikkek