Weboldal készítés a Hotjar hőtérképes elemzéseivel

Weboldal készítés során fontos szempont, hogy biztosítsuk a felhasználóbarát megjelenést és funkcionalitást a UI/UX design gondos megtervezésével. Ebben nyújt nagy segítséget a Hotjar szoftvere, amely hőtérképes elemzéseket készít a honlapra érkező látogatók munkafolyamatairól. Könnyen kielemezhetővé válik ezáltal, hogy melyek a leglátogatottabb részek egy weboldalon, illetve hol van szükség változtatásokra akár a sales funnel felépítésében, vagy egy landing oldal szerkezetében.

Mi az a Hotjar és miért hasznos?

A Hotjar használatával könnyebb megismerni az oldaladra látogató felhasználók viselkedését, szükségleteit és a honlapodhoz való viszonyulásukat.

A program által készített hőtérképek, videófelvételek és a felhasználói elégedettséget mérő kérdőívek mind hozzájárulnak ahhoz, hogy tökéletesíthesd a webhelyed felépítését és funkcióit.

Ugye milyen jól hangzik? Azonban a legjobb még hátravan: a Hotjar teljesen ingyen használható, bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy az összes funkció kiélvezéséhez és a limitek nélküli használathoz meg kell vásárolni valamelyik fizetős csomagot.

Ha rendelkezel saját weboldallal, vagy webfejlesztőként dolgozol, esetleg online marketing kampányokat tervezel, akkor a Hotjar kipróbálása erősen ajánlott számodra!

Olyan dolgokra derülhet fény a Hotjar hőtérképes elemzéseinek hála, mint például:

  • Hová kattintanak a felhasználók az oldaladon?
  • Mennyi időt töltenek a tartalmad olvasásával?
  • Melyek a legnépszerűbb elemek egy weboldalon?
  • Mekkora az új és visszatérő látogatók száma?
  • Mely tartalmi elemeket szükséges újratervezni vagy törölni?
  • Milyenek a görgetési mutatók a honlapunkon?
  • Hány munkamenetet végeznek távozás előtt?
  • Hol a legérdemesebb elhelyezni CTA gombokat?

Mindez a rengeteg információ hozzájárul ahhoz, hogy javíthass a konverziós és átkattintási arányodon, valamint érdekesebb tartalommal és felhasználóbarátabb oldal-felépítéssel szolgálhass a látogatóidnak. Ezáltal a Hotjar egy nagyszerű eszköz a profi honlap készítés megvalósításához.

A Hotjar összekötése egy weboldallal

Ha hozzá szeretnéd adni a Hotjarhoz a saját webhelyedet, akkor először is regisztrálj egy ingyenes profilt a szoftver oldalán. Ne aggódj, bankkártya adatokat nem szükséges megadni, szóval ez tényleg díjmentesen használható.

Miután beléptél az új Hotjar-profilodba, nyisd meg a Sites & Organizations menüpontot. Itt pedig válaszd a New Site lehetőséget, amivel fel tudsz venni egy új weboldalt.

Hotjar weboldal hozzáadása

Itt meg kell adnod az oldalad domain nevét, majd a Hotjar követőkódot szükséges elhelyezni a weboldaladon. Ennek érdekében kattints az Install tracking code opcióra.

Hotjar követőkód elhelyezése

A kódot elhelyezheted manuálisan is, ilyenkor csak egy JavaScript kódot kell bemásolnod a HTML dokumentum <head> részébe. Majd kattints a Verify Installation gombra, így hitelesítve a Hotjar összekapcsolását a weboldallal.

Ha mindent jól csináltál, akkor a Te domained mellett is a Collecting data megnevezés fog megjelenni. Ekkor kezdődik az adatgyűjtés a látogatók webhelyen végzett tevékenységéről.

Mit árul el a Hotjar vezérlőpultja?

A vezérlőpulton visszanézhetjük, hogy az elmúlt 24 órában (vagy akár 12 hónapra visszamenőleg is) hogyan alakult weboldalunk forgalma és a látogatók milyen tevékenységeket végeztek a honlapon belül.

Az alábbiakat tudhatjuk meg:

  • Hány munkafolyamatot indítottak az adott időszak alatt?
  • Mennyi volt az átlagos időtartam, amit az oldalon töltöttek?
  • Átlagosan hány oldalt nyitottak meg egy munkafolyamaton belül?
  • Mekkora volt a visszafordulási arány? (amikor egy oldal megtekintése után bezárják a honlapot)
Hotjar főoldal adatok

Továbbá kiderül az is, hogy mely oldalak generálták a legnagyobb forgalmat a webhelyen, és a felhasználói visszajelzéseket is összegyűjthetjük, ha beállítjuk azokat az oldalunkon.

Emellett információkat kapunk számos más dologról is, amelyek a felhasználóbarát weboldal-design megtervezésében nyújtanak segítséget:

  • Rage click – azok a felhasználók, akik öt másodperc alatt többször egy helyre kattintottak;
  • U-turn – azok a látogatók, akik hét másodperctől rövidebb idő alatt visszatértek az előző webcímre;
  • Új és visszatérő felhasználók aránya;
  • Az internetezők által használt digitális eszközök (asztali PC, mobil, táblagép);
  • Legnépszerűbb országok, ahonnan látogatóid érkeznek.
Felhasználók jellemzése

Videók a látogatók munkameneteiről

Csak most érkeztünk el ahhoz a részhez, ami kifejezetten érdekessé teszi a Hotjar szoftverét, és megkülönbözteti olyan webanalitikai szolgáltatásoktól, mint a Google Analytics vagy a Search Console.

A Hotjar ugyanis videófelvételeket készít arról, hogy egy-egy látogató hogyan viselkedik a weboldaladon: hová kattint, meddig görget le, hogyan mozgatja a kurzort, stb.

Ezeket a videókat akár 12 hónapra visszamenőleg is meg tudjuk nézni. Mindegyik egyedi azonosítóval van ellátva. Az ingyenes verzióban csak naponta 35 munkamenetet tudunk rögzíteni, viszont már ez is rengeteg információval szolgál.

Hotjar videófelvételes elemzések

Rögzítésre kerül a videók dátuma, a felhasználó azonosítója, országa, az általa megtekintett oldalak száma, az elvégzett cselekvések száma, a munkamenetek hossza. Még arról is adatokat kapunk, hogy milyen technológiai eszközről tekintette meg az oldalunkat, melyik böngészőt és operációs rendszert használja, és mely oldalunkra érkezett meg először.

Hőtérképes elemzés

A fenti képen például azt láthatjuk, ahogy egy felhasználó mozgatja az egérkurzort a különböző vázlatpontok között egy blogcikkben. A Hotjar egyébként a számokat automatikusan cenzúrázza a felvételeken, hogy a személyes adatok ne sérüljenek.

Külön érdekesség, hogy a mobilról érkező felhasználók tevékenységét kielemezve tudjuk optimalizálni a weboldalunk reszponzív elrendezését.

Mobilos felhasználó

Itt például éppen a weboldal készítési referenciák között lapozgatott egy felhasználó. Le tudjuk ellenőrizni, hogy melyik referenciát hány másodpercig nézte, melyikre tekert vissza, melyiket ugrotta át, hányszor kattintott, meddig görgetett le az oldalon, és így tovább.

Hotjar hőtérképek készítése

A Hotjar legfőbb funkciója a hőtérképes elemzések létrehozása, melyek bemutatják, hogy melyek a weboldalad azon részei, amelyek a legtöbb felhasználó képernyőjén megjelennek és amelyekre a legtöbb kattintás érkezik. Akár WordPress weboldal készítés során is eredményesen használható.

Három eltérő típusú hőtérképet különböztetünk meg, ezekről lesz most szó.

1. Kattintások alapján készült Hotjar hőtérkép

Arra kapunk választ, hogy mely CTA gombokra, menüpontokra, tartalmi elemekre hány kattintás érkezik a látogatóinktól. Könnyen kideríthető így, hogy mely elemek hozzák a legjobb konverziós arányt.

Kattintások alapján készült hőtérkép

A főoldalon például az elmúlt 30 napban leginkább a Weboldal készítés, a Csekklista és a Szakmai blogcikkek menüpontok vonzották be a legtöbb felhasználót.

Ha egy ehhez hasonló, kattintásokra fókuszáló Hotjar hőtérképes elemzést készítel a bejegyzéseidre vagy a landing oldaladra vonatkoztatva, akkor az hasznos lehet a tartalomstratégiád megtervezésében is.

2. Egérmutató mozgása szerint készült Hotjar hőtérkép

Ugyanezt az oldalt megvizsgálhatjuk aszerint is, hogy mely tartalomrészekre mozgatták az egérkurzort a látogatók. Nem feltétlenül kattintottak rá az adott részre, de az egeret mozgatták azon a területen.

Egérmutató mozgása alapján készült Hotjar hőtérkép

Az eredmény szinte ugyanaz, mivel a menüpontok környékén volt a legnagyobb a felhasználói aktivitás az egérmozgások tekintetében is.

3. Görgetés alapján készült Hotjar hőtérkép

A harmadik típusú Hotjar hőtérkép azt mutatja, hogy egy oldalon belül meddig tekernek le a látogatók, vagyis mely részek jelennek meg a felhasználók képernyőjén a legnagyobb gyakorisággal.

Görgetés alapján készült Hotjar hőtérkép

A hajtás feletti rész még pirossal van jelölve, és a látogatók 98,2%-a megtekinti. Ahogy lejjebb görgetünk, úgy csökken a megjelenési arány, egészen 75% alá már a zöld részben.

A görgetési szokások tanulmányozásával úgy tudjuk elhelyezni a kattintható elemeket egy oldalon, hogy azok a lehető legtöbb felhasználót elérjék.

Összefoglaló

A Hotjar egy nagyszerű elemzési szolgáltatás, amellyel felhasználóbarát és konverzió-orientált weboldal készíthető.

Videófelvételeket készít a honlapra érkező látogatók tevékenységéről, így ki tudjuk elemezni a viselkedésüket. A hőtérképek pedig a kattintások, egérmozgások és görgetések alapján készülnek.

Ajánlatos ezeket az elemzéseket figyelembe venni, amikor átalakítjuk weboldalunk kinézetét, mivel így több kattintást szerezhetünk és javíthatunk a felhasználói élményen is.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hasonló cikkek

Eshopper Kihívás (EKI)

nap
óra
perc
mp