Egy új webshopnál igenis fontos, hogy mennyibe kerül elkészíteni, főleg, ha egy induló, még nem bejáratott vállalkozásról van szó. Ráadásul nem csak az indulás, hanem az üzemeltetés költsége is kulcskérdés. A WooCommerce-szel elég olcsón el lehet indulni, így kezdésnek ez az egyik, sőt, szerintem a legjobb választás, ha webáruházat készítenél. Összeszedtem, hogy milyen pénzösszegek merülnek fel az indulásnál és a folyamatos fenntartás közben is.

Igaz, hogy a WordPress és a WooCommerce is ingyenes, de pár szolgáltatásért természetesen fizetni kell. Ráadásul egy online bolt esetében, ahol minél jobb megtérülést vársz, sokszor már az elején is megérheti többet befektetni bizonyos dolgokba.

Törekedni kell rá, hogy ár/érték arányban jó dolgokat válassz, és figyelembe kell venned a saját szintedet is. Egy induló, tanulásra és szárnybontogatásra irányuló projektnél olcsóbb eszközöket érdemes választani, de egy befutott vállalkozásnál már megéri jobban a zsebbe nyúlni. Ezt neked kell mérlegelned.

Mint említettem, nem csak fel kell építeni egy e-kereskedelmi oldalt, hanem azt bizony üzemeltetni is kell később. Ezért is bontom 2 nagyobb részre a költségek elemzését.

Ezen kívül lesz egy “egyéb költség” részünk is, mert szeretnék segíteni a vállalkozásindítással kapcsolatos és egyéb költségeket is feltárni. Próbálok minden kis rejtett költséget is bemutatni, nehogy később érjen meglepetés. Ezzel együtt már biztosan fogsz tudni tervezni.

A webáruház felépítésének költsége

Az első szakasza az építkezésnek mindig egy szilárd WordPress alap felépítése. Erre ugyanúgy szükség van egy webáruháznál is, mint ahogy egy sima blognál vagy bemutatkozó weboldalnál.

Tárhely

A WordPress oldalak jellegzetessége, hogy nem egy központi tárhelyen vannak a fájljaid, mint mondjuk a Shopify esetében, hanem ezt saját magadnak kell megvásárolni és intézni.

Nagyon sok tárhelyszolgáltató közül lehet választani, lassan Dunát lehetne velük rekeszteni. A hosztingnak természetesen van egy díja, mert a szervereknek a nap 24 órájában menniük kell, és nem csak felügyelni, de karban is kell tartani őket.

Nehéz különbséget tenni köztük, az ár pedig sajnos nem mindig egyenesen arányos a minőséggel.

Ott az ügyfélszolgálat reakcióideje, kedvessége, segítőkészsége is, amit nem nagyon lehet tudni előre, de mégis nagyon fontos tényező.

Ha belemegyünk kicsit a technikai részletekbe, akkor azt látjuk, hogy a  leggyakrabban előforduló szolgáltatások a “megosztott tárhelyek”. Ezt úgy képzeld el, hogy van egy nagy szerverterem, amiben van sok kisebb szerver, egy ilyenen pedig több különböző honlap adatai tárolódnak.

tárhely

Az ár attól függ, hogy hány személy osztozik ezen a szerveren, mennyire modern, mennyire gyors ez a “doboz”.

Egy kezdő webáruháznál, ahol napi max pár száz oldalmegtekintés van, nincs sok termék, egy egyszerű, olcsó minőségű, osztott tárhely is elég lehet. Ennek az árát havonta akár 1.000 Ft-ból is meg lehet oldalni.

Ha szolgáltatóról van szó, én a NetMasterst ajánlom teljes szívből:

  • 10% kedvezményt is tudtunk tőlük szerezni,
  • tartozik az árba egy ingyenes .hu-s domain is,
  • kiváló az ügyfélszolgálat,
  • szinte sosincs leállás (de tudd, hogy nincs olyan, ahol mindig 100%-on futnak), és
  • WordPress-re optimalizált szerverbeállításaik vannak.

Ha viszont fejlődsz, jön a bevétel és a profit, jobb minőséget, nagyobb biztonságot szeretnél, akkor nem ezen érdemes spórolni. Egy gyorsabb weboldalba fektetett összeg szinte biztos, hogy behozza az árát, mert az oldalbetöltés sebessége egy igen fontos tényező.

A megosztott tárhelyeknél a legnépszerűbb az olcsóbb változat, de találkozhatsz magasabb minőségű megosztott tárhelyes megoldásokkal is.

Ha majd nézegeted a különböző ajánlatokat, akkor látni fogod, hogy hány gigabyte-nyi helyet kapsz egy csomagban. Egy weboldal mérete ritkán megy 1 GB fölé, de nem csak ezért felelős ez a szám.

A Netmastersnél például 200 GB-os tárhelyek vannak és ezeket szeletelik le a vásárolt mennyiségekre. Ha mondjuk a VIP csomagjukat veszed meg, ami évente kb. 51.000 Ft (szerintem ez se nagy összeg a profittermelő weboldalad otthonáért), akkor a 200 GB-os tárhelynek a negyede a tiéd lesz, így egy sokkal jobb környezetben leszel.

Gondolnak persze a növekedésre is, így nem zsúfolják be az embereket, mert az senkinek nem jó, de számít maga az alap kiindulási környezet.

Fontos szempont az is, hogy hány terméked van. A WooCommerce-t pár 100 termékvariációig szokták jónak mondani, több ezer terméknél viszont az adatbázis eléggé túltelített lesz, így ahhoz már egy bikaerős tárhely és nagyon pöpec beállítások kellenek. Ha te ilyet tervezel, akkor előre gondold át ezt.

Biztos láttál már különböző tárhelyeket is, mint a VPS, felhőtárhely, stb. Nehéz itt egyértelműen kinyilatkoztatni a jó megoldásokat, mert az extrák esetében sokszor “parasztvakítanak”, és könnyen lehet, hogy ezek semmivel nem jobbak, mint az alap megoldások.

Vannak persze tényleg ütős megoldások, de ezeket inkább azoknak ajánlanám, akik a technika ördögével is jóban vannak, és megfelelően tudnak dönteni arról, hogy az adott tárhelyes befektetés tényleg megéri-e számukra.

Domain név

A domain név a weboldalad címe, mint például nálunk a https://wpkurzus.hu. Ha a tárhelyajánlatodba nem tartozik ingyenes domain név, akkor ezt külön meg kell vásárolni. Emiatt sem kell aggódni, mert nagyon olcsón meg lehet oldani.

Ha még senki se foglalta le a kinézett nevet, akkor a bérlése évente kb. 2.500 Ft szokott lenni, így ez tényleg nem tétel.

Amennyiben valaki már megvette, akkor bizony problémásabb a helyzet. Ha nagyon fontos számodra az adott domain név, akkor meg kell próbálni megkeresni a tulajdonost, és kezdhetsz vele alkudozni, hogy megvásárolnád tőle a használati jogot. Ennek az ára teljesen domain név és tulajdonosfüggő lesz.

Lehet, hogy pár ezer forintért adják el, de több százezreket vagy akár milliókat is kérhetnek érte. Ha nincs szerencséd, akkor az eredeti tulaj nem válik meg tőle.

Érdemes a jövőre is gondolni, és akár több domain végződést is megvásárolni. Egy szabad domain tényleg olcsó, és nincs bosszantóbb annál, minthogy pont egy külföldi terjeszkedés előtt foglalja le valaki előled a weboldalad.com végződésű változatot.

SSL tanúsítvány – https végződés

Az SSL tanúsítvány egy biztonsági protokoll, hogy kevesebb eséllyel lehessen a weboldalról bankkártya és egyéb érzékeny adatokat ellopni. A témát jobban kifejtettem ebben a cikkben.

Egy normál weboldalnál van választási lehetőséged, hogy szeretnél-e a használatára átváltani, egy webáruháznál viszont kötelező.

SSL https ikon

Mindenképp azt ajánlom, hogy ha még új a domain neved, akkor egyből váltsd ki ezt, mert az SSL tanúsítvány aktiválása egyben domainváltást is jelent, ilyenkor pedig mindig szokott egy kis probléma lenni. Ezt a legegyszerűbb a tárhelyszolgáltatódnál kérni, mert ők tudják az átalakítás pontos menetét az adott helyzetben.

Több különböző ajánlatuk szokott lenni, de szerintem a legolcsóbb kezdésnek bőven elég lesz. Ez kb. 4.000-8.000 Ft körül szokott mozogni, de itt nagy a szórás. Ha sokkal drágábbat akarnak rád sózni, akkor mondd nekik, hogy “Nagy Attila figyelmeztetett, szóval nem fogsz átverni!”. 😀

Sablon

Nagyon megosztó kérdés, mint minden olyan eset, amikor valamiből egyszerre érhető el fizetős és ingyenes. Az indoklás röviden: a prémium sablonok sokkal többet tudnak, erre a tudásra feltétlenül szükséged lesz, és igen, megéri megvenni őket.

Még ha most lennék kezdő és nagyon szűkös lenne is az anyagi keretem, akkor se használnék ingyenes sablont még egy sima blognál se. Egy webáruháznál pedig, ahol komoly pénzek forognak kockán, értelme sincs beszélni a kérdésről.

A kezdésnél talán ez a legnagyobb összegű tétel, de itt nincs kecmec, tessék szépen rászánni ezt az összeget!

Számtalan sablon készült koncentráltan a WooCommerce-hez és az online értékesítéshez.

A Themeforest a legnagyobb gyűjtőhelye az ilyeneknek. Kb. 60 dolcsiért árulják őket, és fontos tudni, hogy az itt megvásároltakat csak egy domain néven használhatod.

Sok sablont találsz itt, amiben direkt a webshopos témára koncentrálnak, és eléggé testre is lehet őket szabni, de én mégse azt ajánlom, hogy innen válassz.

Themeforest webáruház sablonok

Ha olvastál már tőlem valamilyen cikket, akkor tudod, hogy a Divi sablon megszállottja vagyok.

  • Ez egy többfunkciós sablon,
  • hihetetlen tempóban fejlődik,
  • ha megvásárolod, akkor bármennyi domain névre feltelepítheted,
  • jól kommunikál a WooCommerce-szel is,
  • van pénzvisszafizetési garanciájuk is.

A Divi ára az első évben $70 az akciónkkal, de lehet vásárolni örökös licenszt is $224-ért. Én azt szoktam ajánlani, hogy kezdésként 70 dolcsi egy tök baráti ár, az első évben pedig 160 dolcsiért bármikor átválthatsz az örökös licenszre. Ebben a verzióban 6 dollárral lesz drágább a sablon összesen, de legalább nem kell egy nagyobb összeget befektetni az elején, amikor még rengeteg benned a kérdőjel.

Szedjük össze az eddigieket:

  • Tárhely – 1.000 Ft/hó
  • Domain – 2.500 Ft/év (vagy ingyenes néhány ajánlatban)
  • SSL tanúsítvány – 4.000 Ft/év
  • Divi sablon – ~20.000 Ft az első évben és ~45.000 Ft upgrade az örökös licenszre

Nem teljesen konkrét értékek, de ha 1 évre megveszed a Netmastersnél a tárhelyed (~12.000 Ft) + domain neved SSL tanúsítvánnyal (4.000 Ft) és az 1 éves Divi licensszel (20.000 Ft), akkor kb. 36.000 Ft-ból el tudsz indulni.  Ennél olcsóbban szerintem csak úgy lehetséges, hogy az már a fő funkcionalitás rovására megy, ez pedig sehol nem éri meg.

WooCommerce - Indulási költségek

WooCommerce – indulási költségek

A táblázatba beleszámoltam azért egy plusz domain nevet, hátha neked külön kellene esetleg ezt megvenni. Ha belegondolsz, hogy mit vehetsz meg 38.500 Ft-ból egy fizikai üzlet beindításánál, akkor rájössz, hogy nagyon jó időben születtél meg, és mekkora lehetőség, hogy az interneten is lehetséges vállalkoznod.

Ezek voltak az alap, kezdő költségek, most menjünk tovább és nézzük meg az üzemeltetésnél felmerülő költségeket is.

Egy webáruház üzemeltetésének költségei

Kész a webáruház, gondolhatnánk, hogy nincs több dolgunk, eljutottunk a nirvánába, de sajnos ez nem így van. Az indításnál lévő árak is ismétlődőek, ráadásul ezen felül is jönnek elő újabb költségek.

Szerencsére, ha megy a webáruház, akkor bevételeink is lesznek, és ebből könnyen lehet majd fedezni a kiadásainkat.

Online fizetési megoldások

Az online bankkártyás fizetés ma már teljesen természetes Magyarországon is, automatán működik, így mindenképp szükségünk van legalább 1 rendszerre, ami ezt kezeli.

Van ahol “beszerelési költség” is van, de ami fix, az az, hogy az eladások után jutalékot mindenhol szednek.

Vannak különböző banki megoldások, ott van például az OTP SimplePay rendszere is. Ezekhez azonban mindenképp fejlesztő segítségére lesz szükséged, és egyedi ajánlatot is kell kérni ahhoz, hogy a kereskedői jutalék konkrét mértékét megtudd.

Én az első ránézésre is átlátható megoldásokat szeretem, és ezekben szerintem nem a banki megoldások viszik a prímet. Tapasztalatom szerint a Barion egy könnyen átlátható, jó megoldás az online fizetésre. Ingyenesen be lehet kötni egy egyszerű bővítménnyel, és kb. 1%-os jutalékot kérnek el eladásonként.

A PayPal is sokszor megjelenik mint lehetőség. Mivel óriási szereplők a piacon, így magasabb árat kérnek, mint az átlag. Ezt is be lehet kötni ingyenesen egy pluginnal, és kb. 3,4% + 100 Ft szokott a teteje lenni egy tranzakció díjának. Ha sok bevételed lesz, akkor ez csökkenni fog (a későbbi táblázatban 1 milliós bevételnél már 2,9%), de láthatóan elég nagy ez a jutalék. Ezt sajnos el kell fogadni, az ő rendszerüknek ez az ára.

A Braintree is egy népszerű megoldás mostanában, egyre többet használják a hazai szereplők is. Ez az online fizetési rendszer is a PayPal tulajdonában van, de itt jobb árat kínálnak. A tranzakciós díj kb. 1,9% + 100 Ft lesz eladásonként. Ez teljesen baráti, viszont fontos tudni, hogy ezt a rendszert nehezebb lesz összekötni.

Összeszedtem egy táblázatba pár példát, hogy könnyebben tudj kalkulálni:

Fizetési szolgáltatók árai

Fizetési szolgáltatók árai

Muszáj használni online fizetést, és igaz, hogy elviszik egy kis részét a profitodnak, de cserébe rengeteg időt megtakarítanak. Ez pedig, hidd el, sokszorosan jól fog jönni később.

Lehet egyszerre többfélét is használni, de kezdésnek a Barionnal a legegyszerűbb és legolcsóbb elindulni. Ha később plusz igényeid lesznek, akkor csak be kell integrálnod egy másik szolgáltató termékét a már működő rendszeredbe.

Online számlázás

Amikor mi elkezdtük a tanfolyamaink értékesítését, akkor én a Számlázz.hu-nál még manuálisan készítettem elektronikus számlákat, de olyan webáruház-tulajdonosról is hallottam, aki mind a mai napig szépen kézzel készíti ezeket.

Te ne ess ebbe a hibába!

A számlákkal való bíbelődés rengeteg időt elvesz tőled. Unalmas robotmeló, ami ma már könnyen automatizálható. Használj egy automatikus számlázó rendszert! Az a havi pár ezer forint, amit ebbe fektetsz, megtakarítja jó pár órádat, te pedig ez alatt az idő alatt a boltod sikerességén dolgozhatsz.

A legnagyobb szereplő az online számlázásban a Számlázz.hu. Viszt Péter bővítményével nagyon könnyű ingyenesen összekötni a WooCommerce-szel. Havonta 1.500 Ft-ba kerül maga a program, az automatizációért felelős Számla Agent szolgáltatás pedig havonta 3.000 Ft (ennek az ára egyre több eladás esetén növekedhet).

Számlázz.hu felület

Így a Számlázz.hu-nál havonta kb. 4.500 Ft-ba kerül, hogy automatizáld ezt a gusztustalan részét az online értékesítésnek. 100%-osan megéri.

A másik ismertebb szereplő a Billingo. Egyik előnye, hogy kezdő vállalkozók (3 hónaposnál fiatalabb vállalkozások) 1 évig ingyenesen használhatják a prémium funkciókat is. Szép kis üzleti modell, mert ha már megszoktad a rendszerüket, akkor később valószínűleg nem akarsz szenvedni a váltással. Pacsi nekik az ötletért.

Egyébként kicsit olcsóbb, mint a Számlázz.hu, viszonylag egyszerűen használható, havi 780 Ft-ba kerül a prémium változatuk, szóval kezdőknek tényleg jó megoldás lehet.

Én azért választottam a Számlázz.hu-t, mert jobban megbízok abban, hogy tovább fejlődnek. Teljesen meg vagyok velük elégedve, nagyon profi csapat.

Egyéb felmerülő költségek

Az alapok tényleg csak ennyiből állnak. Ma már nagyon olcsón fel lehet építeni egy funkcionálisan is jól működő internetes áruházat.

Ezen felül viszont még sok különböző költség merülhet fel. Van olyan, ami az emberek nagyobb százalékánál kell, de olyanok is akadnak, amelyekre csak egyedibb esetekben lesz szükség. Azt pedig neked kell kitalálnod, hogy mire van szüksége a vállalkozásodnak.

Próbáltam “gyakoriság” alapján felsorolni a tipikus egyéb költségeket. Nézzük is, miből főzünk.

E-mail marketing szoftver

Az e-mail listád növelése és az, hogy a korábbi vásárlóid újra vásárolnak-e, rettentő nagy százalékban határozza meg a vállalkozásod sikerességét. Az e-mail küldéseket stratégia szintjén kell belevenned a marketingedbe.

A WooCommerce-szel a nagyobb külföldi és a magyar e-mailes rendszerek is összeköthetőek.

A MailChimp jó lehet teljesen kezdők számára, mivel 2.000 feliratkozóig ingyenesen lehet használni.

Ezen kívül én az ActiveCampaign szerelmese vagyok (ingyenes kurzusom is van hozzá), és teljes szívből tudom ajánlani, ha komolyabban szeretnél e-mail marketinggel és hírlevél automatizmusokkal foglalkozni. Márpedig, mint mondtam, egy webáruház esetében ez elengedhetetlen lesz.

Az árak itt feliratkozószámhoz kötöttek, egy nagyobb listánál eléggé el tudnak szállni, viszont jó automatizációkkal ez a befektetés 1-2 eladással visszajön.

Fizetős bővítmények

Itt tudnak elszállni leginkább a költségek. A WooCommerce üzleti modellje az, hogy maga az alaprendszer ingyenes, a fejlesztői viszont sok fizetős plugint készítenek a különböző felhasználói igényekre.

Nem kell megijedni, mert ezek használata nélkül is lehet jó dolgot létrehozni. Az viszont valószínű, hogy a saját igényeid lefedésére valószínűleg a fizetősök közül is szívesen beszereznél majd párat.

WooCommerce extra bővítmények

Szerencsére nem csak a WooCommerce fejlesztői, hanem külső programozók is építenek különböző bővítményeket.

Ezek között lehet jó pár ingyenes gyöngyszemet is találni, de a fejlesztők nagyon jól tudják, hogy ha valaki pénzt keres a weboldalával, akkor tud bele fektetni is. Így arányaiban sokkal több prémium pluginnal találkozhatsz, mint a sima bővítmények esetében.

Ezek a bővítmények sokszor egy-egy alap webáruházas funkciót emelnek magasabb szintre, de teljesen új funkciók is lehetségesek.

A teljesség igénye nélkül a következőkre lehet például megoldás egy fizetős bővítmény:

  • E-mailek szerkeszthetősége
  • Termékek szűrésének fejlesztése
  • Foglalás
  • Kurzusok
  • Előfizetési rendszer
  • Termékek csomagban eladása
  • Automatikus CSV-fájl készítés
  • Fejlesztett szállítási árak
  • Marketinges ösztönzők
  • Fizetési oldal szerkesztő
  • Jutalékos rendszer
  • Dinamikusabb árazás
  • Közösségi média profillal való belépés lehetősége
  • Prémium biztonsági és figyelő szolgáltatás

A bővítmények árai a pár dollárostól a $250-ig terjednek. Ha nincs még velük tapasztalatod, akkor én azt javaslom, hogy elsőnek nézd meg, mit lehet bővítmények nélkül elérni. Ezután biztosan érezni fogod, hogy hol szabták szűkre számodra az alaprendszert, és mi az, ami a te bizniszedhez még feltétlenül szükséges.

Cégalapítás, jogi dolgok, könyvelő

Ha bevételre teszel szert, akkor bizony jó, ha a jogi dolgokra is odafigyelsz.

Bármilyen meglepő, de kezdő szinten a magyar vállalkozóknak nagyon jó dolguk van az egyéni vállalkozói, KATA-s adózási formával. Egyszerűen el lehet indulni és évente 8 milliós bevételig akár 10% alatt lehet tartani a fizetendő adót is.

Vállalkozásindítás mém

Amire jogi szempontból szükséged lehet a webshopod megfelelő működéséhez:

  • Vállalkozásindítás költségei (egyéni vállalkozás, Kft vagy Bt)
  • Könyvelői költségek
  • Adatvédelmi tájékoztató
  • Általános Szerződési Feltételek
  • Jogi tanácsadás

Bizonyos költségek csak az induláskor jelentkeznek, de a vállalkozásod üzemeltetése közben is akadnak folyamatos kiadások. Tudom, hogy nem ez a legszexibb része a biznisznek, de ezeknek bizony utána kell járni.

Áru beszerzése

Egyértelműnek tűnhet, de ha nem online terméket vagy szolgáltatást értékesítesz, akkor bizony valahonnan be kell szerezni a termékeidet.

Ha szolgáltatást nyújtasz vagy online adsz el valamit, akkor is lesznek ehhez tartozó kiadásaid, de ez természetesen attól függ, hogy milyen irányba mész.

Érdemes előre kiszámolni, hogy milyen profitot tudsz elérni, mennyit kell eladni ahhoz, hogy nullszaldón legyél, milyen haszonkulcsot tudsz hozni stb.

Csomagolás, szállítás

Számomra ez is olyan, mint a jogi dolgok: szükséges, persze, de a hátam közepére se kívánom, hogy foglalkozni kelljen vele.

Valahogy bizony el kell juttatnod a termékeidet a vásárlóknak és valószínűleg nem biciklis futárral fogod ezt megtenni.

Nálunk egy nemsoká induló új vállalkozásunknál a csomagolás jelenti a nagy kihívást, mert nagy a termék és könnyen törik. A teszteladásoknál már 2× tört össze, így ez egy igen nagy problémánk jelenleg.

Neked is ki kell találnod és tapasztalnod, hogy miként lehet ezen az egész procedúrán a lehető legolcsóbban és leghatékonyabban átesni.

Jó ötlet lehet még a kiszervezett logisztika, pl. a Webshippy-nél. Pont ezt az unalmas, logisztikai részt tudják levenni a válladról, ráadásul lehet, hogy olcsóbban, mint ahogy te oldanád meg és rengeteg időt is megspórolnak vele.

Webshippy

Dizájner

A szép megjelenés ma már kötelező eleme egy induló vállalkozásnak. Ha van egy kis szépérzéked, akkor egyedül is meg lehet oldani sok mindent, de egy logóért, saját márkás terméknél pedig az egész márka arculatáért is érdemes lehet hozzáértőt megbízni a munkával.

Tudom, hogy az elején a költségvetés sokszor minimális, de főleg olyan vállalkozásoknál, ahol a vizualitás létfontosságú, az egész biznisz sikere múlhat azon, hogy milyen érzést kelt a megjelenésed.

A weboldalad dizájnjának megalkotásánál is lehet kérni hozzáértő segítségét, de ma már olyan elrendezéseket és sablon oldalakat adnak a témák készítői, hogy egyedül is lehet jól kinéző oldalakat készíteni. Mi is építettünk olyan blokkokat, amelyeknek az összelegózásával sokkal könnyebb egy profi hatást elérni, mintha egyedül 0-ról indulnál neki.

woocommerce-hero-hatter

Programozó

Mindegy, hogy egyedül csinálod-e meg a weboldalad vagy kiszervezed a munkát, egy hozzáértő fejlesztő mindig jól jön a háznál.

Jól szokott működni, ha valaki megtanulja a rendszer felépítését, és összerakja maga az alapot, amikor pedig egyedibb dologra támad szüksége, amihez már annyival mélyebb tudás kell, hogy nem éri meg megtanulni, akkor kiszervezi a feladatot.

Egy programozó rengeteg értéket tesz a vállalkozásodba. Ha 3 óra alatt képes leautomatizálni egy olyan munkafolyamatot, ami neked hetente 1 óra munkát takarít meg, akkor egy évben 50 órát nyersz rajta. Pontosan ezért olyan magas az óradíjuk.

Ezen kívül előfordulhat, hogy a webshopod alap funkcionalitását valamiért nem tudod teljesen egyedül elkészíteni. Ilyenkor kb. kötelező egy profi segítsége.

Igaz, hogy az átlag óradíjnál magasabbat kérnek el, de ha jót találsz, akkor nem csak hosszú távon, hanem rövid és középtávon is bőven megéri az alkalmazásuk.

Mennyibe kerül kiszervezni a webáruházad felépítését?

Mivel nagyon jó cikket akartam írni, így sunyi módon bekértem 28 ajánlatot különböző ügynökségektől.

Semmi bonyolultat nem kértem, egy új fitnesztermék értékesítésére akartam felépíteni egy webshopot WooCommerce-szel. Teljesen alap oldalakat kértem, megírtam, hogy én adom a szöveget, és hogy van sok képem is.

Utólag kiderült, hogy nem voltam valami alapos az ügynökségek felkutatásánál, mert több helyen nem dolgoznak WooCommerce-szel. 3 napon belül egyébként 16 választ kaptam. Volt, ahol nem volt szabad kapacitásuk, volt, ahol telefonos megbeszélést vagy személyes találkozót szerettek volna, de annyi időt már nem akartam elvenni tőlük csak azért, hogy kapjak egy átlagárat.

Ilyen összegek szerepeltek a konkrétabb ajánlatokban:

  • 100.000 Ft
  • 200.000 Ft
  • 322.000 Ft
  • 370.000 Ft
  • 390.000 Ft
  • 450.000 Ft
  • 700.000 Ft
  • 850.000 Ft
  • 890.000 Ft – 1.500.000 Ft

Eléggé nagy a szórás. Azt hittem, hogy kicsit sűrűbb lesz a mezőny, és inkább a felsőbb árkategória irányába mennek a cégek. Persze ez attól is függ, hogy én személy szerint kiket kerestem meg. A magas kategóriájú ajánlatok tényleg jó cégektől jöttek, akikkel szívesen dolgoznék együtt.

Szerintem, ha egy már kiforrott termék vagy vállalkozás szeretne webshopot készíttetni, akkor mindenképp érdemes a magasabb ár irányába elmenni. Ott sokkal nagyobb az esélye, hogy jó szolgáltatást fogsz kapni, tudják a  csapatok, hogy milyen értéket tudnak adni. Ez a plusz befektetés pedig pár hónapon belül vissza fog jönni.

Most már azt is tudjuk kb., hogy mennyibe kerül kiszervezni a webáruház elkészítését, így tényleg körbejártuk a témát.

Összefoglalás – Mennyi az annyi?

Ha nem csak egyből legörgettél ehhez a részhez, akkor láthattad, hogy vannak olyan költségek, amelyek az indulásnál kötelezőek, olyanok, amelyeket folyamatosan fizetni kell, és van sok különböző egyéb költség, ami az “attól függ, hogy milyen a bizniszed” kategóriába tartozik.

Ezért is nehéz egy konkrét árat mutatnom neked arra, hogy mennyibe is kerül ez a webáruházas dolog.

Jó hír, hogy egy alap konfigurációval is egy tök jó online shopot tudsz összerakni, nem kell több száz dollárt elkölteni, hogy sikereket érj el. Az elején simán tudsz koncentrálni a stratégiádra, a termékekre, az értékesítésre, a marketingedre.

Befektetni mindenképp kell, nem csak időt, hanem pénzt is. Ezen a szinten ezt már be kell vállalni.

Az indulás költsége 38.500 Ft körül mozog, ami évente fizetendő. Ezen felül az online fizetési megoldás és az online számlázás lesz szinte mindenkinél előforduló költség. Valamint lesznek egyéb költségek is, amiknek az ára annyira változó, hogy sajnos egyesével kell megnézned, rád mi vonatkozik.

Mindenképp írd le egy papírra vagy Excel-táblába, hogy mik fordulhatnak nálad elő, mert a pénzügyek bizony fontosak, és elengedhetetlen előre tervezned.

Remélem, tudtam segíteni kicsit, és most már jobban tudod előre rendszerezni a különböző kiadási tételeidet. Így sokkal felkészültebben vághatsz neki az utadnak. Kérdésed van, vagy megosztanád velem a webshopos tapasztalataidat? Írj kommentet itt a bejegyzés alatt!