45 blog bejegyzés ötlet

Blogbejegyzés ötleteket keresel? Sokszor van, hogy csak ülsz a blogod felett, de nem jut eszedbe semmi, amiről írhatnád a következő bejegyzésedet?

Ezentúl nem kell aggódnod, mert hoztam Neked 45 új, hasznos ötletet.

A Digital Marketer már korábban összeszedte ezeket, úgyhogy ha szereted a terjedelmes infografikákat és szívesen olvasol angolul, itt tudod letölteni az ő gyűjtésüket.

Ha maradnál a magyarnál, akkor sem jársz rosszul, ezt az igen hosszú listát én ugyanis már átnéztem neked. Kiszűrtem belőle azokat, amelyeket a legjobbnak találtam, és hozzátettem még saját ötleteket.

Mivel eredetileg 8 különböző kategóriába sorolták ezeket a bejegyzéstípusokat, így az egyszerűség kedvéért én is így teszek.

Légy hasznos!

Ha mások blogjait olvasod, ezzel a fajta bejegyzéssel találkozhatsz a legtöbbször, és nem is véletlenül. Tanítanod kell a látogatóidat a választott témáddal, termékeddel és szolgáltatásoddal kapcsolatban, hogy a weboldalad értéke és személyes márkád jelentősége növekedjen a szemükben.

1. Lista

A listában az a jó, hogy mindenki szereti őket.

Ilyet létrehozni nagyon egyszerű, mert csak fel kell sorolni szépen a különböző elemeket, utána pedig írsz egy kis összefoglalót róluk.

lista blog
A marketingszoveg.com is előszeretettel használja ezt a formátumot

2. Hogyan csináljam?

A másik leggyakrabban használt bejegyzésfajta az, amelyikben valamilyen problémára nyújtasz megoldást.

hogyan bejegyzés

Ne csak szöveget használj. Képekkel, videókkal, sőt, akár hangfelvétellel is színesítheted a mondandódat.

A saját témádról meg kell tanulnod „fordított irányban” gondolkodnod. Igaz, hogy te írsz róla, pontosan azért, mert te tudod a megoldást, mégis annak a helyébe kell képzelned magad, akinek az adott kérdés nagyon is égető problémája, így aztán kíváncsi lesz majd az általad nyújtott válaszokra.

Bontsd lépésekre a megoldás leírását, használd a vizuális segítségeket és rakj össze nagyon jó „Hogyan csináljam…„-bejegyzéseket.

3. Esettanulmány

Már a neve is tekintélyt parancsoló.

Esettanulmány… – ha valami, hát ennek a tartalma biztosan nem lehet „futottak még”-kategória!

Az esettanulmányok hosszabb bejegyzések, amelyekben vagy egy ügyfeled esetét, vagy egy saját magad által véghezvitt projektet mutatsz be. Ezzel könnyen azonosulhat az olvasó, és ha látja, hogy milyen sikeresen megoldottad a problémát, amivel ő is küzd, mindjárt nagyobb bizalommal tekint rád és instant elismerésben lesz részed.

Az esettanulmányod hatását csak növelheted, ha őszintén írsz a projekt során megélt nehézségekről is, vagy ha a céged pénzügyi adataid transzparens módon átláthatóvá teszed.

Sikersztori esettanulmány

4. Probléma >>> Megoldás

Ennek a típusnak hihetetlenül egyszerű az elkészítése. Alapvetően hasonlít a „Hogyan…”-kezdetű bejegyzésekhez, de itt a problémák kevésbé szerteágazóak és összetettek, inkább egy konkrét téma részleteibe mész bele.

Ha túl kevésnek éreznéd egy önálló cikkhez, több, tárgyában egymáshoz kicsit lazábban kapcsolódó problémát is összefoghatsz egy bejegyzésbe. Tipikusan ilyen az, amikor egy témához kapcsolódva több apróbb, technikai jellegű dolgot mutatsz be egyszerre.

Az ilyen típusú bejegyzés értelemszerűen 2 fő részből áll:

  • Mutasd be a problémát!
  • Prezentáld a megoldást!

5. Kutatás

Mivel úgyis elég sok időt fektetsz kutatásba azért, hogy mindig a létező legjobb megoldást tudd ajánlani a különböző problémákra, nagyon helyesen teszed, ha az így megszerzett tudást több téren is kamatoztatod.

Mutasd be, hogy a kutatásod, keresgélésed milyen eredményre vezetett, vagy akár csak annyit, hogy milyen módszerekkel vitted azt véghez. Akár egy listát is létrehozhatsz róla, hogy honnan szereztél információkat az adott témában.

6. GyIK – Gyakran Ismételt Kérdések

Ha a vásárlóid bizonyos kérdéseket elég sűrűn feltesznek, akkor a rájuk adott válaszok valószínűleg többeknek is érdekesek lehetnek.

Nagyon fontos, hogy mindig minden beszélgetésből, levelezésből félretedd magadnak későbbre az ilyen kérdéseket! Ha rendszeresen feljegyzed ezeket, kiapadhatatlan forráshoz juthatsz azt illetően, hogy a követőid milyen válaszoknak örülnének.

Innentől csak annyi a dolgod, hogy összeraksz egy kérdéssort, és szaktudásod és kutatásod alapján meg is válaszolod a kérdéseket. Ha sok kérdés szokott beérkezni, célszerű különböző témákra lebontani őket, így praktikusan több bejegyzést is elkészíthetsz.

7. MeKeK

Ezt a nagyon gyenge akronímát most találtam ki. 🙂 A jelentése Meg Kellene Kérdezni lenne.

Ez a GyIK továbbfejlesztése: az az eset, amikor nem is kell megvárnod, hogy egy kérdés gyakran ismétlődő legyen, mert te már eleve tudod, hány kört spórolsz meg a látogatóidnak azzal, ha helyből felhívod rájuk a figyelmüket.

Ismered a vállalkozásodat és a vásárlóid problémáit, így pontosan tudod, milyen nehézségekkel szoktak óhatatlanul szembekerülni, amiket nem is sejthetnek előre, így aztán esélyük sincs vásárlás előtt megkérdezni.

Vedd a fáradságot, és mutasd be őket időben. Nagyon meggyőző tud lenni, ha látszik, hogy tényleg ismered az ügyfeleid problémáit, és nem azon dolgozol, hogy a nehézségeket, problémákat cselesen elkendőzd előttük.

8. Csekklista

Sokszor jobban működnek az útmutatóid, írott segédanyagaid, ha lebontod őket lépésekre, vagy akár egy csekklistára.

Az emberek szeretik ezt a formátumot, mert könnyű követni, azonnal átlátják, és nem tévednek el benne.

csekklista

Ha bonyolultabb, hosszabb problémát bontasz ki, akár egy nyomtatható csekklistát is adhatsz, hogy tényleg pontról pontra haladva lehessen követni a lépéseket. Remek látogatóvonzó, feliratkozásért cserébe adott ingyenes anyag is kerekedhet belőlük.

9. Minden, amit tudnod kell…

Ismét egy hosszabb, sőt, szinte kimerítő bejegyzéstípusnál járunk. Ez is a „Hogyan…”-félék családjába tartozik, azzal a kitétellel, hogy tényleg mindent el kell mondanod a választott témáról.

  • Minden, amit tudnod kell a kenyérsütésről
  • Minden a keresőoptimalizálásról webáruházaknak
  • Minden, amit tudnod kell a neonhalak ikráztatásáról

Legyél annyira részletes, amennyire csak tudsz, és írj valóban információdús bejegyzést a témáról.

10. Definíciók

Ha sikerült egy olyan niche-ben (réspiacon) megvetned a lábad, ahol tanítanod kell az érdeklődőidet, nagyon jó lehet olyan cikksorozatot indítani, ahol elmagyarázod a különböző szakkifejezéseket.

Ha nem vagy rest, és tényleg a legalapabbnak tűnő szakkifejezéseket is érthetően kifejted, nagyon sokan lesznek hálásak neked, akiknek semmiféle előismeretük sincs, és a témával még csak most ismerkednek.

11. Sorozatok

Itt most nem a Breaking Bad-re vagy Trónok harcára kell gondolnod. 🙂

Olyan témád van, amit nem lehet egy szuszra elmesélni, és a bemutatását szíved szerint inkább több részre bontanád? Semmi probléma, a cikksorozat lesz a te formátumod.

Ha például egy 90 napos diétáról írsz, amit magadon próbálsz ki, akkor ezekről írhatsz 1-2 hetente összefoglaló bejegyzéseket.

sorozatok
Egy 90 napos edzésterv 12. hetének videós bejegyzése

12. Statisztikák

Ha vannak a saját munkád során megszerzett statisztikáid, vagy rendelkezésedre állnak kutatások, ahol találhatsz ilyeneket, készíthetsz egy bejegyzést direkt a statisztikák kedvelőinek.

Semmiképp se felejtsd el a színes kinézetet: a mutatós infografikák szemet gyönyörködtetnek, és a tartalmad megosztására csábítják a követőidet.

Ha van valamilyen rendszeres, jelentőséggel bíró fordulópont, akkor azok köré akár éves kimutatásokat is felépíthetsz, a korábbiakat az újabbakkal összevetheted.

statisztikák
Egy fantasy foci játék heti statisztikái a fordulóról

Légy nagylelkű!

Mutass be másokat, reklámozz más szolgáltatásokat, személyeket. Ha Te is segítesz másoknak, egy idő után ők is segíteni fognak Neked.

13. Profil

Van valaki, akire felnézel, és meg akarod mutatni őt az olvasóidnak is? Írd le a történetét, munkásságát, hátha más is megkedveli.

Tipp: Ne felejts el küldeni egy e-mailt a leírásod alanyának! Ha elnyeri a tetszését az írásműved, lehet, hogy ő is megosztja a bejegyzésed a sajátjai között. Így sokkal több emberhez eljuthatnak a szavaid, és növelheted az ismertségedet.

14. Közösségi bejegyzés

Tedd fel több ismert szakmabeli személynek ugyanazt a kérdést, és publikáld válaszaikat egy bejegyzésben.

Nagyon cseles megoldás, mivel így neked szinte nem is kell írnod semmit, elég csak kikérdezned különböző ismert embereket, akik profinak számítanak a szakmájukban. A kérdések alanyait nem fárasztod le hosszas interjúztatással, a bejegyzésed értékét ugyanakkor mégis növeli majd az ő ismertségük.

Ezekhez hasonló címsoraid lesznek:

  • Mit csinál 6 olimpikon atléta a verseny előtti 15 percben?
  • Hogy készül fel a színházi előadásra 5 híres színésznő?
  • 7 nélkülözhetetlen applikáció kismamáknak
közösségi bejegyzés

Nagyon jó szövegtípus, mert ha jó kapcsolatokat ápolsz ilyen személyekkel, nagyon jókat fogsz tudni írni, ráadásul úgy, hogy igazából nem is Te adod a bejegyzés tartalmát.

Ha pedig egyszerre több kérdésed is van, akkor a válaszokat külön bejegyzésbe szerkesztheted.

15. Interjúk

Ha nem csak egy külső bemutatást szeretnél írni valakiről, akkor adott a lehetőség, hogy készíthetsz vele interjút.

Ne beszéld le magad előre, hogy úgysem jöhet össze! Szerencsére sokan szeretik hallatni hangjukat, és egyébként sincs a dologgal vesztenivalód. Nyugodtan írj egy e-mailt a kiszemelt alanyodnak, és ha benne van, készítsd el vele az interjút!

Hangfelvétel segítségével a legkönnyebb dolgoznotok, mert ezzel sokkal gyorsabban megy, mintha hosszú szövegeket írnátok.

Bármi legyen is, amit adhattok egymásnak, az interjúért cserébe a kevésbé „rangos” fél azért fel szokott kínálni valamit. Hogy milyen helyzetben vagy, azt neked kell érezned. Van, amikor az a kitüntetés, ha kérdezhetsz, és van, amikor az, ha egy adott helyen megjelenhetsz. A közzététel során ne felejtsd el linkelni az alanyod weboldalát, elérhetőségeit.

Amikor az interjút szerkeszted, figyelj rá, hogy egyértelmű legyen, mikor melyik beszélő mondatait olvassuk. Tedd félkövérré, kiemeltté a kérdéseket és utána írd le a válaszokat. Ha hangfelvételed/videód is van, azt is beszúrhatod a bejegyzésbe, színesebb, tartalmasabb lesz tőle.

16. Idézetek

Ismét egy cseles megoldás: gyűjts idézeteket különböző szaktekintélyektől, majd elemezd ezeket, és fűzd hozzájuk a saját gondolataidat is.

Így úgy tudsz másokkal párbeszédbe elegyedni, hogy még csak az engedélyüket sem kellett kérned a dologhoz, ráadásul a véleményalkotás „jogalapját” sem kell bizonygatnod. Önkényesen eltüntethetsz minden szakmabeli szintkülönbséget – ezért bánj óvatosan ezzel a lehetőséggel, és soha ne élj vissza a helyzettel.

Ha látsz rá lehetőséget, hogy az idézett személyek belemennének a párbeszédbe, akkor akár írhatsz is nekik, hogy kapcsolatba lépjetek, mert így jobban is kifejthetik neked, mit is értettek az adott idézet alatt.

idézetek

Hogy a blogod még mutatósabb legyen, az idézetekhez csinálhatsz grafikákat, a Canva segítségével akár saját magad is.

17. A legjobb…

Ez is egy elég tipikus bejegyzésanyag. Nálunk például a legjobb eszközöket, felszereléseket, bővítményeket, sablonokat láthatod rendszeresen.

Te is bemutathatod a legjobb bármit, amit ismersz. 🙂

legjobb blogbejegyzés

18. A hét választása

Ha nem akarsz végletes lenni azzal, hogy csak az egy „legjobbat” emeled ki valamiből, tudsz indítani egy olyan sorozatot, amit egy előre meghatározott, rendszeresen ismétlődő időpontban osztasz meg, így állandó rovatot alakíthatsz, amire az érdeklődőid számítani fognak.

  • A hét receptje
  • A hét legjobb futócipője
  • A hónap legtöbbet megosztott cikke

19. Emberek, akiket követned kellene

Mutass be olyan érdekes személyeket, akiknek szerinted megéri követni a közösségi média szereplését és a blogtevékenységeit.

Ezeket nem muszáj egyszerre, a példaképeidet tetszőlegesen szegmentálhatod is, így idővel több ilyen bejegyzést is létrehozhatsz.

20. Tartalomgyűjtő

Nem kell saját kútfőből merítened minden egyes sorát a bejegyzéseidnek. Összeollózhatod különböző oldalak legjobb tippjeit, tartalmát is.

Tudom, elsőre furán hangozhat, ezért fontos hangsúlyoznom: Erre a módszerre NE lopásként tekints!

A bejegyzésedben természetesen linkeled az oldalaikat, így jót is teszel nekik, mivel növeled a forgalmukat. A mai világban már nagyon nehéz valami teljesen újat kitalálni, de ha jó érzékkel rakod össze különböző oldalak bejegyzéseinek vagy tartalmának egyes részeit, nagyon jó saját cikkeket fogsz tudni létrehozni.

Amikből egy kis további energiabefektetéssel újabb listabejegyzések is készülhetnek… 😉

Légy vicces!

Nem egyszerű humoros bejegyzéseket készíteni, de nagyon megéri. Engedd el magad, és ha valami vicces eszedbe jut, nyugodtan írd meg.

Nem csak blogbejegyzéseket lehet készíteni, hanem simán a Facebookon, Instagramon is megoszthatod ezeket, ha rövid a terjedelmük, ott nagyobb sikerük is lehet.

Nézzük meg, milyen bejegyzéstípusokat készíthetsz, ha az elsődleges cél az, hogy a követőid nevessenek.

21. Sztorik

Mesélj el egy vicces történetet, amin a látogatóid is jót kacaghatnak.

Ne félj gyenge lenni, nyugodtan mutasd magad sebezhetőnek, ha valami nem úgy sikerült, mint kellett volna, és végül egy humoros történet kerekedett ki belőle.

Az ilyen sztorik mindig emberibbé tesznek (mi is csak azok vagyunk, nem?), és jobban meg is kedvelnek az olvasóid, mert érzik, hogy egy hús-vér, mindennapi valaki vagy, akivel hozzájuk hasonlóan bármi megtörténhet.

22. Mémek

Nem véletlen, hogy már egész oldalak épülnek mémekre. Próbálj te is kitalálni ilyeneket, mert nagyon szórakoztatóak tudnak lenni.

Légy időszerű!

Ha mindig előre megírod a bejegyzéseidet az nagyon jó, mert így könnyebben tudsz tervezni. De mi történik akkor, ha valami új, fontos esemény történik, amit nem láttál előre, viszont kapcsolódik a projektedhez, vállalkozásodhoz?

Gyorsan el kell készítened ezeket a bejegyzéseket, mert a most történő hírek mindig a legérdekesebbek. Villámgyorsan változó világban élünk, ahol nem teheted meg, hogy mellőzöd a friss infókat.

23. Termék/szolgáltatás értékelése

Kijött valami új termék a niche-edben, és Te meg is vetted? Mi sem egyszerűbb: egy személyes értékelésben megírhatod róla a véleményedet.

Egész YouTube-csatornák épülnek ilyen bejegyzésekre. Csak gondolj azokra, amik technikai termékeket, kozmetikumokat mutatnak be.

értékelés
Kozmetikumokat, játékokat, eszközöket, appokat, és szinte bármit lehet értékelni

Tipp: Ilyen termékértékeléssel pénzt is kereshetsz, ha affiliate linkeket adsz meg, de erről ebben a bejegyzésünkben olvashatsz bővebben.

24. Trending

Vannak olyanok, akik megérzik, hogy mi lesz a következő nagy dobás egy piacon, mire fognak „rákattanni” a népek. Ha te is ilyen vagy, készíts egy előrejelzést, jósold meg, mi lesz szerinted a legújabb trend. Ne aggódj, ha nem lesz igazad, senki sem veszi észre, de ha eltalálod, Te leszel az Orákulum. 😉

Ezenkívül a most futó trendekről, érdekes témákról is mesélhetsz, és persze a változásokról, amik már ott lógnak a levegőben. Előny, ha rajta tartod „a Nyugaton” a szemed, mert ha valami az USA-ban épp trendi, és te látod abban a potenciált, hogy a jelenség hozzánk is be tud majd törni, akkor ebben a témában nagy előnyöd lehet. (Még ma is igaz, hogy hozzánk szinte minden később érkezik meg.)

25. Probléma

A személyes bejegyzések mindig nagyon erősek. Mindenkit érdekelnek az emberi értékek, problémák, történetek, és hát lássuk be: a kíváncsiságunk is végtelen.

Nagy tévedés, hogy tökéletesnek kellene lenned. Emberi oldalad megmutatásával a személyes márkádat is tudod növelni, és jobban meg tudod kedveltetni magad a közönségeddel.

Légy emberi!

A személyes bejegyzések mindig nagyon erősek. Mindenkit érdekelnek a emberi értékek, problémák, történetek.

Ráadásul a személyes márkádat is tudod építeni és jobban meg tudod kedveltetni magad a közönségeddel.

26. Inspirálj

A motivációs bejegyzések még mindig a csúcson vannak. Senki se tud mindig a toppon lenni, így egy kis lökés sosem árt. Lehet, hogy pont a Te soraid adnak valakinek olyan pluszt, amitől újra jó irányba fordul az élete. Vagy akár csak ráveszi magát, hogy kitartóan végigcsinálja a napját. 🙂

Nem kell szuperhősnek lenned, de kötelező megőrizned a hitelességedet. Hidd el, emlékezni fognak rád emiatt és nagyon hálásak lesznek.

gary vaynerchuck one greater than zero
Gary Vaynerchuk sokszor fenéken billentett már, még ha nem is tud róla

27. Ünnepek

Az ünnepeket a gyerekek után a vállalkozók szeretik a legjobban. Egy csomó vállalkozás a fekete péntek-karácsony időszakban keresi meg az egész éves profitját.

Persze nem kell csak a Nyuszira meg a Jézuskára várnod (így is túlterheltek szegények), a többi ünnepet is meg tudod jeleníteni a bejegyzéseidben. Ha pedig megvan rá a lehetőséged és a közönséged, újakat is „teremthetsz” (ennek legkézenfekvőbb megoldása pl. a céges „születésnap”).

A közönség részéről általában elvárás, hogy legalább a sátoros ünnepekkor legyen valami extra, a „minden másnap ünnep” viszont elveszi a hitelét az egésznek. Nem muszáj mindenből hasznot húzni, szóval attól még, hogy boldog új évet kívánsz, nem kell alá feltétlen beraknod egy ajánlatot… 🙂

28. Segítségnyújtás

Ha tényleg önzetlenül segítettél valakin, és el tudod mesélni ezt a történetet, ne habozz, írd meg!

Önfényezés nélkül is megmutathatod az igazán jó éned, és ha ezt sikerül ügyesen tenned, sokkal jobban meg fognak kedvelni miatta az emberek.

Ügyvédek pro bono ügyei, személyi edzők bármilyen tanítványai, valamilyen önkénteskedés – jöhet minden. A lényeg, hogy szerény, de egyértelmű bemutatás, és látványos eredmény legyen.

29. A színfalak mögött

Érdekes lehet a vállalkozásod működése? Szívesen megmutatnád, milyen is a szervezeti kultúra a cégedben? A terméket nézve nehéz kívülről elképzelni, mennyi munka volt annak elkészítése?

Mind-mind nagyon jó bejegyzések témája lehet.

Én például imádok ilyeneket olvasni, nézni. Trónok harca behind the scenes videók? A napjaim legjobb része szokott lenni. 🙂

A Buffer például egy transzparens vállalat, szóval fizetéseket, eredményeket, mindent megosztanak. Ezáltal egyrészről ők is fejlődnek, másrészről pedig elképesztő érdekes az egész, az ilyen infók csak úgy vonzzák a kulisszatitkokra éhes kíváncsi tekinteteket.

buffer
A Buffer statisztikái

Magyarországon nem sok transzparens vállalatra lehet számítani, ez nálunk ritkaságnak számít, de ha szeretnél minél jobb kapcsolatot kiépíteni a közönségeddel, biztosan te is találsz rá módot, hogy megmutasd, mik történnek nálatok a színfalak mögött.

30. Off-topic

Az off-topic alatt azt értem, hogy olyan bejegyzés, ami nem köthető szorosan semmilyen témához a vállalkozásoddal vagy veled kapcsolatban.

Mondjuk, ha írnék most ide egy vitorlázásról szóló bejegyzést, az elég érdekes lenne, de ha csak ritkán alkalmazod ezt, akkor éppen a kiugró, szokatlan jellege miatt az olvasóid felkaphatják rá a fejedet.

Ha úgy érzed, eljött az alkalom, próbáld ki, és nézd meg, milyenek a visszajelzések.

Légy önző!

A blogod általában egy csatorna, aminek a segítségével rávezeted az embereket a termékeid/szolgáltatásaid hasznának, előnyének felismerésére. Megmutatod, mennyire sokat tudsz a szakmádról, segítesz nekik különféle útmutatókkal, tanácsadással, de néha bizony önzőnek kell lenned és be kell építened a rendszeredbe olyan bejegyzéseket, amelyek jövedelemhez vezetnek.

Félreértés ne essék, nem szabad 10 bejegyzésből 8-nak promotálnia a termékeidet, de alkalmanként elférnek ilyen bejegyzések is. (Az egészséges arányra mindenképp ügyelned kell, és sok, nagyon sok egyéb hasznos bejegyzést kell készítened!)

31. Összehasonlítás

Ha jó a terméked és úgy érzed, jobb vagy, mint a versenytársad, összehasonlíthatod két termék funkcióit, előnyeit, hátrányait.

Mutass be bátran olyan eseteket is, amiben nem a Te terméked a jobb választás, mert így sokkal hihetőbb lesz a sztorid.

Kockázatos lehet az összehasonlítás, ha gyengébb a terméked, de ha biztos vagy magadban, vágj bele!

összehasonlítás
Az Elegant Themes blogja a sajátja mellett be merte mutatni a többi népszerű sablont is

32. Új projekt

Éppen egy új terméket fejlesztesz? Mutasd be, hol tartasz vele!

Nagyon jól sülhet el, mert ha még csatolsz egy kérdőívet is az olvasóidnak, könnyen lehet, hogy olyan válaszokat adnak, amelyeket elemezve az eredetileg tervezettnél sokkal jobb terméket is kialakíthatsz.

33. Beszámoló a jövedelmedről

Eddig csak külföldi oldalon láttam ilyet, de hátha végre egy magyar vállalkozó/cég is készít majd jövedelmi beszámolókat. És nem csak azért, mert „kell”, és nem csak a NAV-nak. 🙂

jövedelem
Pat Flynn híres a beszámolóiról, melyekből nagyon sokat lehet tanulni

34. Újdonságok a vállalkozásodban

Csatlakozott egy új csapattag hozzátok? Elköltöztetek? Felújítottátok az irodátokat? 6 hónap kemény munka után kijöttetek az új terméketekkel?

Csapj egy kis hűhót magatok körül, és mutasd be a vállalkozásod fontos új eseményeit.

skyscanner iroda
A Skyscanner új budapesti irodájának megnyitása

35. Legjobb bejegyzések

Fogadok, hogy amikor elkezdted olvasni ezt a cikket, nem is gondoltad még, hány olyan bejegyzéstípusra lelhetsz, ami a lusták számára is talált pénzt jelent.

A kreatív újrahasznosítás egyik végterméke lehet, ha csinálsz egy új bejegyzést, amiben egy adott témához kapcsolódva a saját legjobb cikkeidet mutatod meg.

Ehhez sajnos kellő mennyiségű hasonló témában írt bejegyzéssel kell már rendelkezned.

Ha viszont több éve rendszeresen írod a blogodat, akkor nagyon valószínű, hogy az olvasóid egy része lemaradt pár fontos bejegyzésedről. A témaösszegzés segítségével ezeket újra felszínre hozhatod.

legjobb bejegyzések
A legjobb bejegyzések

36. Tippek a termékedhez

Ha tanítanod kell a vásárlóidat, és ajánlott ötleteket adnod ahhoz, hogy lássák, mi mindent csinálhatnak a termékeddel, készíts nekik különféle tippeket, trükköket, ötleteket, és juttasd el ezeket hozzájuk gyakran.

Ha például van egy festékeket értékesítő webáruházad, millió bejegyzést rakhatsz ki festési technikákról, jól kinéző falakról, szobákról.

barkácstippek

Van, ahol ezt a módszert annyira tökélyre fejlesztik, hogy a végtermékkel szinte saját műfajt alkotnak (ld. IKEA-katalógus).

A termékeidhez mellékelt „tippek, trükkök” egy nagyon jó bejegyzésforma. Ha segítesz a vásárlóidnak, hogy a lehető többet ki tudják hozni a termékedből, még jobban fogják szeretni azt, így majd lelkesen tovább ajánlják másoknak, akik szintén vásárlókká válhatnak.

Légy provokatív!

Ezzel a résszel veszélyes vizekre evezünk.

Lehet, hogy nem tudod használni ezeket a típusokat a saját márkád jellemzői miatt, de tény, hogy sok hozzászólás, megosztás tud kialakulni egy-egy vitatott téma alatt. Lehet, hogy sok lehúzó kritikát, „beszólást” is kapsz, de az élénken vitatott témák mindig nagy népszerűséget hoznak.

A terep rizikós, mert nem lehetsz benne biztos, hogy a végén jól jársz-e, vagy alul maradsz. Nem árt azonban tudnod, hogy vannak olyan vállalkozások, amelyek létre sem jöttek volna, ha a tulajdonosuk nem vállal anno egy-egy provokatívabb bejegyzést is.

A LifeTILT egy olyan táplálékkiegészítős, kaját házhoz szállítós cég, ami egy blogból nőtte ki magát. Akkor lett ismert, amikor a szerzője kitett rá egy erősen provokatív bejegyzést, a témára pedig sokan azonnal ráugrottak, és meg is osztották. Lehetséges, hogy e nélkül a poszt nélkül is kialakulhatott volna a cég, de már sosem tudjuk meg, mi lett volna, ha. Mert az lett, hogy a megosztó stílus gyors ismertségbeli növekedést eredményezett.

lifetilt

Vigyázz ezekkel, tényleg nem való mindenkinek!

37. Vita

Indíts egy vitát valamilyen megosztó témáról. A legjobb, ha tudsz találni olyat, aki a másik oldalt képviseli így sok hozzászólást, reagálást generálhatsz.

38. Támadás

Veszélyes bejegyzéstípus, de ahogy lentebb láthatod, van, hogy 2,3 millió like-ot hoz. Vigyázz vele! A politikát lehet, hogy jobb kihagyni a vállalkozásodból.

támadás Donald Trump

39. Előrejelzés

Ha van egy jóslatod, ami megosztó lehet, jó ötlet lehet elmondani az olvasóidnak is.

Ez a „trending”-nek egy erősebb, célzatosabb formája, amikor konkrét márkákról, termékekről „rántod le a leplet”. Ilyenkor mered azt mondani, hogy kis időnek kell már csak eltelnie, és nem az XY cég termékei/szolgáltatásai lesznek a legjobbak, nem ők vezetik tovább a piacot, nem olyan jól rakják össze a termékeiket/szolgáltatásaikat, mint régebben, lecserélték a jó vezetőiket stb.

Gondolj csak arra, a nagy mobiltelefon- és szoftver-gyártók milyen árgus szemekkel figyelik és próbálják túllicitálni egymás jövőre vonatkozó bejelentéseit, és hogy próbálják uralni a holnap piacát is.

40. Válasz mint önvédelem

Nagyon ajánlott állandóan figyelned a neveddel, márkáddal kapcsolatos online eseményeket, mert megeshet, hogy valaki téged hív ki vitára, vagy ír egy megosztó bejegyzést veled kapcsolatban, akár anélkül, hogy erre külön felhívná a figyelmedet.

Vedd fel a kesztyűt, és szállj te is ringbe, egy-két jól irányzott válaszbejegyzéssel padlóra küldheted az ellenfelet.

41. Megosztás és reagálás

A válaszreakciód hasonló az előzőhöz, de ebben az esetben nem előfeltétel, hogy személyesen kihívjanak.

Ha van valamilyen felkapott téma vagy videó, amivel kapcsolatban élesen és határozottan megfogalmaznád a véleményedet, akkor oszd meg a forrást egy bejegyzésedben, és részletezd alatta a kommentedet.

Érthetsz a dologgal egyet, de állhatsz a másik oldalon is, ahogy érzed. A lényeg, hogy a hozzáállásod a témához nagyon egyértelmű és határozott legyen.

reakció

Bármilyen hír, YouTube-videó lehet kiindulási alap, amiről megvan a véleményed és érdekelheti az embereket.

Légy elkötelezett!

Az olvasóidnak legtöbbször bizony megvan a véleménye rólad és a bejegyzéseidről, és ezt szerencsére sokszor ki is fejtik neked. A reagálási lehetőségeid nem merülnek ki a válasz kommentben, a saját véleményedet akár egy új bejegyzésben is megjelenítheted.

41. Kérdésre adott válasz

Valaki kérdezett egy bejegyzésed alatt, és bár válaszoltál neki, mégis úgy érzed, hogy hosszabban ki lehet bontani a választ? Ne csak a kérdés alatt kommentelj, hanem szentelj egy külön új bejegyzést a dolognak.

Ne felejtsd el megemlíteni a bejegyzésben a kérdezőt, így feldobhatod a napját azzal, hogy konkrétan neki szól a cikked – tuti, hogy ezután még elszántabb zászlóvivőd lesz. (Persze csak akkor, ha pozitívan mutattad be. 😉 )

42. Válasz továbbgondolása

Ebben az esetben is azt teszed, mint az előző pontban, csak most nem egy kérdés, hanem valakinek a véleménye lesz az új bejegyzésed kiindulópontja.

43. Kihívás elfogadva

Mostanában nagyon divatosak a hosszabb-rövidebb ideig tartó kihívások, főleg a fitnesszel és az életmóddal kapcsolatban. Megéri elgondolkodnod rajta, vajon hogy tudnád ezeket beleilleszteni a bejegyzéseidbe?

A kihívás tesztalanya akár te magad is lehetsz, így olyan témához jutsz, amiről bejegyzéssorozatot is készíthetsz, ráadásul közben magadat is valóban tesztelheted..

kihívás
Az Elon Musk Challange-et sokan kipróbálták

44. Ügyfél bemutatása

Esettanulmányhoz hasonló bejegyzéstípus, amivel mindketten csak nyerhettek. Nagyon jól készíthetők így „előtte – utána” bejegyzések, amivel persze azt is bemutatod, mit tettél hozzá Te az ügyfeled életéhez.

Leírhatod az egész történetet, a kihívásokat, amik érték útközben, a pozitívumokat és a megerősítéseket, és persze az eredményt, amit a te segítségeddel sikerült elérnie.

Egy fogyókúránál, házátalakításnál, de igazából bárhol, ahol jól látható és dokumentálható nyoma van a fejlődésnek, az ügyfeled bemutatása nagyon jó bejegyzés-alapanyag lehet.

45. Nyereményjáték

Sok helyen találkozhatsz ilyenekkel, mert legbelül mind reménykedünk, hogy ma végre ránk mosolyog a szerencse. Ajánlj fel valami értékeset, és meglátod, mennyien kapnak az alkalmon, bízva benne, hogy egyszer végre ők is szerencsések lehetnek.

Sok emberhez el tudsz jutni így, a nyertesnek pedig tényleg segítesz vele. Később ráadásul újabb témához juthatsz azáltal, hogy a nyertesed történetét is elmeséled a nagyvilágnak. 😉

Összefoglalás

Most már te is látod, hogy a blogod nem csak unalomig ismételt útmutatóknak adhat otthont.

Nézd át többször a listát, és akár jegyzeteld is ki magadnak, hogy a Te témádhoz, vállalkozásodhoz, milyen bejegyzésötletek illenek most a legjobban.
Akár személyes, akár vállalkozói blogot vezetsz, hihetetlenül nagy szerepe lesz a sikerességedben, így bízom benne, hogy a rendszeres tartalomfrissítés fontosságát már te is megértetted.

Hiába mondják, hogy a határidő a legjobb múzsa, az ihlet sokszor akkor sem jön parancsszóra. Most már viszont nem fogsz pánikba esni, ha még fogalmad sincs, a következő bejegyzésedet miről írod. Csak felnézel erre a listára, kiválasztod az egyik típust, kitalálsz hozzá egy szűkebb témát, és már nem is fogod fel a külvilág zaját, annyira belefeledkeztél az új bejegyzésed írásába…

Remélem, sikerült néhány valóban jó ötletet adnom a számodra, és hozzájárulhattam, hogy szuper új cikkekkel gazdagodhasson a blogod, új érdeklődőkkel bővülhessen az olvasótáborod.

Ha csak egy olyan tippet is találtál ma nálam, ami az „erre még nem is gondoltam” élménnyel ajándékozott meg, akkor arra kérlek, bátran oszd meg másokkal is a bejegyzésemet, mert épp így lehet, hogy az ismerőseidnek is jól jöhet!

6 Responses

      1. A „Definíciók” igazából megerősített, hogy arról írnom kell. Már többen is felvetették, hogy nem értenek bizonyos dolgokat a bejegyzéseimben.

        A „Esettanulmány” szintén jó téma, eddig vonakodtam a munkáimról írni, de majd beiktatom.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hasonló cikkek