Vágási Feri már évekkel ezelőtt gondolt arra, hogy beszálljon az internetbe. Neked is eszedbe jutott már, hogy weboldalt kellene készíteni? Ma már szinte minden vállalkozásnak kötelező saját weboldallal rendelkezni, sőt, egyre többen indítanak blogot, személyes honlapot is.

Nehéz viszont eldönteni, hogy:

  • milyen eszközzel is készítsd el,
  • egyáltalán Te akarod-e megcsinálni vagy fel akarsz-e kérni valakit az építkezésre,
  • mennyibe fog kerülni,
  • mi történik, ha később fejlesztenéd,
  • lehet-e profi, ha nem kérsz segítséget,
  • stb.

Lehet meglepő számodra, de ma már nem kell tudni se kódolni, se dizájnerkedni ahhoz, hogy kiemelkedő minőséget érhess el. Ráadásul az egész weboldalt simán elkészítheted akár 30.000 Ft-ból.

Abban szeretnék segíteni, hogy tudatosabb döntést hozhass: vajon hogyan érdemes a weboldalkészítésnek a te élethelyzetednek, céljaidnak megfelelően nekikezdeni?

Ebben a cikkben összeszedtem azokat az infókat, amik hozzásegítenek, hogy könnyebben megtedd az első lépéseket.

Mivel nem szeretném kisregény hosszúságú cikkel rabolni az idődet, így sokszor utalok egy-egy másik bejegyzésemre, amiben az adott témát jobban kifejtem. Ha valami mélyebben érdekel, akkor ezekből a tartalmakból a teljes képet megismerheted.

Csapjunk is bele!

Milyen rendszert vagy eszközt használj?

Régebben, vagyis az informatikai őskorban a weboldalkészítés még úgy ment, hogy mindent a 0-ról, programozással kellett felépíteni. Ezt még ma is megteheted, de az esetek többségében felesleges, mert nem lesz rá szükséged.

kódolás
Régen a weboldalakat a 0-ról kellett lekódolni

Egy weboldal “lekódolása” nagyon sok időbe telik, drága lesz, és ha nem profik csinálják, a minőség is max. középszerű lesz.

Nagyon-nagyon sajátos igények és nagyon sok erre fordítható pénz esetén lehet elgondolkodni azon, hogy van-e értelme egy egyedileg kódolt weboldalnak. A vállalkozások több mint 90%-ánál nincs.

Oké, de mivel építünk weboldalt, ha nem kódolással?

Ma már rengeteg “weboldal építő rendszer” van, amivel magadnak is felépítheted az oldaladat. Ezeket a rendszereket egyébként a programozók is használják a munkájuk során.

Ilyen honlapépítők pl.:

  • WordPress,
  • Joomla,
  • Squarespace,
  • Wix,
  • Drupal,
  • Webnode,
  • Webpage,
  • stb.

Ezek úgynevezett CMS-ek (Content Management System), magyarul tartalomkezelő rendszerek. A lényegük, hogy segítik, rendszerezik és vizuálissá teszik a weboldalak felépítésének folyamatát. Nélkülük nem éri meg a honlapkészítésbe belevágni.

A következő ábrán a piacot jelenleg meghatározó CMS-ek használati arányát láthatod:

A WordPress a legtöbbet használt tartalomkezelő rendszer. Ma már a világhálón elérhető összes létező weboldal 1/3-át ez a “motor” hajtja.

Alapvetően 2 változata van (WordPress.com és WordPress.org).

A WordPress.com egy erősen szabályozott, a legalapabb szinten ingyenes, de hamar előfizetéses rendszerűvé váló weboldalas szolgáltatás.

Ami neked kell, ha egy önálló saját honlapot szeretnél, az a WordPress.org-on ingyen elérhető CMS. Igaz, hogy ehhez neked kell biztosítani a tárhelyet, de cserébe tényleg a tiéd lesz minden tartalom.

A WordPress.com és a WordPress.org különbségeiről ide kattintva olvashatsz.

Vannak kisebb arányban használt nemzetközi rendszerek, és olyanok is, amiket főleg magyarok használnak. Ezek általában egyszerű felépítésűek, a gyors elindulásra és a lehető legkisebb technikai korlátra fókuszálnak.

Az olyan weboldal építők, mint pl. a Weebly, Webnode, Wix nagyon könnyűvé teszik a belépést a weboldalak világába. Ez a legnagyobb előnyük, a hátrányok később jönnek.

Mivel mindent nagyon leegyszerűsítettek bennük, így egyrészről korlátozottak lesznek a lehetőségeid, másrészről teljesen magukhoz láncolnak:

  • Nem nagyon lehet őket fejleszteni, mert nem sok külső eszköz készül hozzájuk, amivel az online marketinget igazi mélységében gyakorolhatnád.
  • Ha pedig otthagynád őket, nem fogsz tudni szimplán átváltani egy másik rendszerre, mert abban teljesen újra kell építeni a weboldalad.

A WordPress összességében egy fokkal bonyolultabb, ha nem tudja az ember, hogy mit kezdjen vele, de még pont az arany középúton van, ezért is használják sokan. Előzetes technikai tudás nélkül is meg tudja tanulni egy átlagember is, de a profi fejlesztők is szeretnek vele dolgozni, így szinte mindenkinek a legjobb választás.

Természetesen minden különböző rendszer kedvelője megpróbálja neked “eladni” a saját platformját (mint ahogy én is teszem), így elég nehéz lehet számodra a választás.

Első lépésként le kell tisztáznod magadban, hogy mire van pontosan szükséged. Második lépésként azt kell mérlegelned, hogy hajlandó vagy-e kicsit többet tanulni azért, hogy a későbbiekben könnyebb dolgod legyen, vagy minél kevesebbet akarsz tanulni, és csak a gyors elindulás a lényeg.

Keress rá a neten arra, hogy a tiédhez hasonló igényekre ki mit ajánl, és próbálj meg más összehasonlító cikkeket is megnézni. Mivel szerintem a WordPress nagyjából mindenre megoldás, ebben a cikkben én ezzel fogok továbbmenni.

A platformot tehát eldöntöttük. A “hogyan”-ra még mindjárt visszatérünk, de most itt az ideje azt is kitalálni, hogy te magad készítsd-e el, vagy kiszervezd a weboldaladat.

Magadnak építsd fel, vagy másra bízd inkább a honlapod készítését?

Ha eldöntötted, hogy milyen rendszerrel szeretnéd létrehozni a weblapodat, akkor még azt is ki kell találnod, hogy te csinálod-e meg vagy kiszervezed-e a munkát.

A lényeg, hogy a világon mindenért 2 különböző erőforrással fizetsz:

  • pénzzel és
  • idővel.

A kérdés az, hogy arányaiban melyikből mennyit fogsz költeni.

Egy kezdő vállalkozásnak általában nincs sok pénze. Mivel nem nagyon van választási lehetőségünk, a legtöbb dolog megszerzéséért rendszerint kevesebb pénzzel és több ráfordított idővel fizetünk. Én is ebben a cipőben jártam az elején.

A weboldalad elkészítése alapvetően 3 különböző módon lehetséges:

  1. Egyedül készíted, blogbejegyzések és YouTube-videók segítségével
  2. Egyedül készíted, kurzus segítségével
  3. Webfejlesztőnek (csapatnak) kiszervezed

A pénzben fizetett ár folyamatosan emelkedik. Az ábrán egy kb. kiadást találsz a különböző lehetőségekről:

Az első kettő elég pontos szám, míg a webfejlesztő megbízása változó költség lehet, de színvonalas munka esetén kb. 300.000 Ft alatt nem úszod meg.

Ne felejtsd el, hogy itt a ráfordított időt még nem vettük számításba.

Egyedül, kurzus nélkül építed a honlapodat

Ha egyedül vágsz neki, akkor mindenképp sokat kell tanulnod. Szinte megszámlálhatatlanul sok munkaórát kell beletenned, hogy átlásd az összefüggéseket.

Szerencsére rengeteg anyag van a neten különböző blogbejegyzések és videók formájában, de az is igaz, hogy az angol nyelvű források általában jobbak.

Ha kérdésed van, akkor szinte biztos, hogy találsz rá választ. A probléma ott jön elő, hogy nem mindig tudod, hogy mit nem tudsz. Ilyenkor pedig vagy nem kérdezel, vagy nem a jó kérdést teszed fel.

Ezen kívül nem lesz előtted egy követendő “útvonal”, amin érdemes lépésről lépésre végigmenni, hogy kialakuljon a remekműved.

Ez rengeteg felesleges körhöz vezet, amikor csak az időd megy el, de szinte semmit nem teszel hozzá a végeredményhez.

Itt is kell fizetned kb. 30.000 Ft-ot, mert vásárolnod kell domain nevet, tárhelyet és egy prémium sablont. Ha többet szeretnél tudni arról, mire és miért is kellenek ezek az összegek, akkor olvasd el ezt a bejegyzésünket.

A minőség még egy fontos tényező lesz. Ha egyedül építed az oldaladat és csak Google-keresésekből áll közben az életed, valószínűleg egy átlagos színvonalat fogsz tudni max. elérni.

Ahhoz, hogy technikailag és dizájnban is tök jó eredményt produkálj, nagyon-nagyon ügyesnek kell lenned.

Ez nem lehetetlen, mert a WordPress és a sok különböző ingyen elérhető eszköz már nagyon megkönnyíti a dolgot. Ennek ellenére rengeteg akadályon küzdöd át magad, mire megtalálod és megoldod a problémákat.

Egyedül, de tanfolyam segítségével építkezel

Ebben az esetben is sokat fogsz tanulni, de lényegi különbség, hogy egy előre meghatározott útvonalat kell megtenned, és közben egy “túravezetőd” is lesz.

A tanfolyam készítői valószínűleg már kitesztelték, hogy mi működik. Folyamatosan frissen tartják az anyagokat és megmutatják az általuk is használt konkrét eszközöket. Így nem kell annyit véletlenszerűen próbálgatnod, tesztelned.

Sokkal gyorsabban fogsz haladni, mert a tanfolyam készítői már elvégezték helyetted a különböző anyagok összegyűjtését és rendszerbe foglalását. Igazából ezért az időért és a szakértelmükért fizetsz.

Mivel ebben az esetben se készítik el helyetted a weboldaladat, így mindenképp kell rá időt is fordítanod. Ez az idő viszont lényegesen kevesebb, mintha különböző forrásokat ollóznál össze.

Közben ráadásul elsajátítasz több fontos skillt, és sokkal jobb minőségű munkát fogsz végezni, ami később többszörösen visszajön.

A hátránya, hogy a kurzus árát muszáj kifizetni.

Webfejlesztővel készítteted el a weboldalad

Ebben az esetben kell kicsengetned a legtöbb suskát, viszont itt a munka oroszlánrészét nem te végzed.

Nem kell megtanulnod egy új szakmát, de ha azt hiszed, hogy időmilliomos leszel, sajnos tévedsz. Te is bőven részt fogsz venni a folyamatokban, neked is bele kell tenned az idődet.

300.000 Ft alatt nem nagyon készítenek már profi weboldalt, csak ritkán találni jó minőségű fejlesztőt ez alatt.

Jogos, hogy megkérik az árát, és az is tapasztalat, hogy egy drágább ajánlatot választva nagyobb valószínűséggel kapsz tényleg király weboldalt.

Az eredmény valószínűleg hasonló vagy jobb lesz annál, mint amit egyedül alkotnál, és előny lehet, hogy nem kell időt tenned a tanulásba.

Hátránya, hogy így nem sajátítod el azokat skilleket sem, amikkel később szerkesztheted az oldalad, fejlesztheted az online marketinged honlapra eső részét.

Általában egy másik cégre leszel utalva, sokkal lassabban fogsz tudni újításokat véghez vinni. Egy kommunikációs pingponglabda fog örökké pattogni a két térfél között, és ez szintén időrabló tud lenni.

Melyik a Te utad?

Neked kell végiggondolnod, hogy mennyi időt és pénzt tudsz befektetni a honlapod elkészítésébe.

Nincs olyan megoldás, ami mindenkinek jó lenne.

Ha tényleg nagyon kevés pénzed van, akkor igazából muszáj lesz az ingyenes online forrásokra hagyatkoznod, keresgélned és tanulnod.

A következő lépcsőfok plusz ~40 ezer Ft, amit egy weboldalkészítő kurzusra költesz. A kérdés, hogy megér-e neked ennyit, hogy cserébe töredék idő alatt jobb minőségű munkát végezz.

Ha nincs időd és affinitásod arra, hogy elsajátítsd a webszerkesztés alapjait, akkor érdemes megbízni egy weboldalkészítő céget.

Ha nem csak a weboldalkészítést nézzük, én hatalmas fanja vagyok a kiszervezésnek.

Személyes tanácsom, hogy a kiszervezés előtt te is próbáld ki magad legalább alapszinten egy adott munkafolyamatban. Ez abszolút megtérül a weblapkészítésben.

Ha ez hiányzik, bekérhetsz egy rakat árajánlatot, de nem fogsz tudni magabiztosan választani. Nem lesz igazi összehasonlítási alapod, nem fogod érezni, hogy számodra mi mennyit ér meg.

Szóval, ha a kiszervezés mellett döntesz, szerintem akkor is érdemes tudni, hogy mi van a felszín mögött. Így lesz rálátásod arra, hogy mit hogyan oldanak meg, könnyebben tudtok majd együtt dolgozni és nehezebben vernek át.

Ezeket viszont már neked kell mérlegelni.

A továbbiakban abban szeretnék segíteni, hogy milyen lépések kellenek ahhoz, ha saját magad, WordPress segítségével készítenéd el a honlapod.

Domain és tárhely beszerzése

Úgy, mint nekünk embereknek, a weboldaladnak is laknia kell valahol.

2 dologra lesz mindenképp szükséged:

  • tárhelyre és
  • domainre.

A tárhely a “telek”, ahol a weboldalad fájljai laknak. Egy szerverparkot képzelj el, ahol egymás mellett sorakoznak a különböző szerverek. Olyan, mint egy óriási lakópark, nem?

tárhely
Tárhelypark

Alapesetben nem egy egész szerver, hanem annak egy virtuális szelete lesz a tiéd. Úgy képzeld el, mintha lakást bérelnél egy társasházban.

A domain lesz a honlapod címe, mint pl. nálunk a wpkurzus.hu. Ezt kell beírni a böngészőbe, ha el akarod érni a weblapod.

Az, hogy mekkora méretű tárhelyet, milyen szolgáltatót és milyen címet érdemes választanod, több dologtól függ. Ilyen pl., hogy:

  • hányan fogják általában felkeresni az oldaladat,
  • mennyire lesz bonyolult a honlap szerkezetileg,
  • mekkora a büdzséd,
  • milyen típusú a projekted
  • stb.

Az elején nem kell ezt a kérdést túlaggódni. Ha új honlapot készítesz, akkor egy magyar szolgáltatónál lévő egyszerű tárhely tökéletes lesz. Ha külföldi piacra mész, akkor pedig a Sitegroundot ajánlom.

A tárhely bérlése egy ismétlődő befektetés, de havi 1.000 Ft-tól is lehet már tök jó tárhelyeket találni. A mi oldalaink pl. a Netmasters-nél laknak, akiknél 10% kedvezményt is szereztem neked.

Domain nevet sokszor ingyenesen adnak a tárhelyhez, de ha nem, az se gond, mert évente kb. 2.000 Ft, szóval nem egy nagy összeg.

Az áránál gyakoribb probléma, hogy a neked tetsző cím már nagy valószínűséggel foglalt lehet. Ezért érdemes több variációt is listára tenni, ami nálad szóba jöhet.

Több végződés lehetséges, mint pl. a .hu, .com, .net stb. Ha magyar nyelvű oldalad lesz, akkor általában a .hu, míg angol nyelvűnél a .com a legjobb választás, de nyugi, a tökéletes domain megszerzése nélkül is lehetsz sikeres.

Mindenképp választanod kell egy tárhelyet és egy domain nevet, mert ezek az alapfeltételei annak, hogy megkezdhesd az építkezést és saját honlapod legyen.

A tárhelyed és a domain neved kiválasztásáról bővebben is beszélek ebben a cikkben.

Ha sikerült választani és úgy döntesz, hogy magadnak szeretnéd elkészíteni a honlapodat, akkor jöhet is a WordPress installálása.

WordPress telepítése

Ha eldöntötted, hogy WordPress-szel szeretnél dolgozni, megvan a tárhelyed és a domain neved is, akkor indul az igazi móka.

Az a jó hírem, hogy a jobb szolgáltatóknál már van automatikus és ingyenes WordPress telepítés, így ezt az opciót általában csak ki kell választanod a tárhelyed vásárlásánál.

Sajnos a domain név aktiválására 2-3 munkanapot várni kell a fizetés után, amit türelmesen végig kell ülni. Tudom, ez a legbosszantóbb, mert már fűt a vágy, hogy végre csinálhasd, erre pont az elején kell várni, de ezt sajnos nem lehet felgyorsítani.

WordPress telepítése lépésről lépésre

Szóval, ha van automatikus telepítés, akkor azt válaszd, ha pedig nincs, akkor se aggódj, mert egyedül is fel fogod tudni tenni a WordPress-t a tárhelyedre.

A WP telepítéséről készítettem egy rettentő könnyen követhető videós útmutatót, leírással együtt.

Kicsit technikainak tűnik az elején, mert ilyenkor még minden új egy kezdő számára, de hidd el, hogy megéri átküzdeni magad rajta.

Sablon kiválasztása

Jó, ha már a kezdésnél tudod, hogy milyen sablont fogsz használni, mert akkor könnyebb tervezni. De mi is az a sablon?

A WordPress a weboldalad motorja, ez teszi lehetővé, hogy robogjon a honlap. Már ebben is egy csomó olyan funkció lesz, ami rengeteg dolgot leegyszerűsít és lehetővé teszi számodra, hogy ne kelljen kódolnod, csak egy listából ki kelljen választgatnod a megfelelő beállításokat.

A különböző fejlesztőcsapatok viszont rájöttek, hogy ezen felül is lehet még tovább segíteni a felhasználók munkáját és a dizájn kialakítását is. Így alakultak ki a sablonok.

A “sablon” a magyarban elég becsapós kifejezés. Ne arra gondolj, hogy mindenkinek ugyanolyan kinézetű oldalai lesznek. Teljesen egyedi kinézetet tudsz majd kreálni.

Angolul a sablonokat inkább “theme“-nek, azaz témának hívják. Ez nem olyan zavaró kifejezés, de magyarul ettől függetlenül mégis sablonnak szoktuk hívni őket.

A sablon általában 2 főbb dologért felel:

  • Globális, a teljes weboldalra érvényes beállítások
  • Az oldalaid dizájnjának elkészítése egy oldalépítővel

Mivel rengetegen készítenek weboldalt, így a legjobb programozó teamek már kitapasztalták, hogy mire is van igazán szüksége annak, aki kódolás nélkül szeretne honlapot kreálni. Ennek köszönhető, hogy a legjobb sablonokban mostanra már viszonylag egyszerűvé tettek mindent.

Vannak ingyenes és fizetős sablonok is. Én mindenképp fizetőst ajánlok, mert hihetetlen olcsók ahhoz képest, amilyen és amennyi segítséget a kezedbe adnak. Igazából ezek miatt olyan jó a WordPress. Egy jó sablon a WP esszenciája.

Ha több infóra van szükséged, akkor itt találsz egy összehasonlító cikket az ingyenes és a fizetős WordPress sablonok különbségeiről.

Hatalmas előrelépés, ha már tudod, hogy egy profi sablonra lesz szükséged, viszont ilyen prémium sablonból is rengeteg van. Hogyan döntsd el, hogy pontosan melyik prémium sablon kell neked?

A (szerintem) legjobb fizetős sablonokról ebben a bejegyzésben olvashatsz bővebben.

az 5 legjobb prémium wordpress sablon 2
A legjobb prémium sablonokat ebben a bejegyzésben tárgyaltam ki.

Én mindenképp a Divi sablont ajánlom, amiről sokat írtam ebben és ebben a cikkben is.

Ezt használják a világon a legtöbben (több mint 500.000-en), és ennek a sablonnak a használatát tanítom én is. Fantasztikus csapatuk van és nagyon érzik, hogy mire van a felhasználóknak szüksége ahhoz, hogy egyszerűen boldoguljanak.

Az ára éves előfizetéssel, 20% akcióval $70, míg egy egy összegű befizetéssel, 10% kedvezménnyel $224. Bármennyi weboldalra korlátozás nélkül fel lehet telepíteni, így kevés ennél jobb üzleti befektetésed lesz (kivéve, ha már az első pillanatban befektettél a Facebookba).

Tudom, hogy a feladat nem könnyű, mert tájékozódnod kell, hogy el tudd dönteni, milyen prémium sablont és miért választasz.

Ennek a cikknek a folytatásában azt feltételezem, hogy hozzám és a velünk tanulókhoz hasonlóan a Divivel vágsz neki az internet meghódításának. Hidd el, jó választás lesz. Több mint 600-an vették már meg az ajánlásomra, de nem panaszkodott még senki 😉

A weboldal megtervezése

A tervezés a lusták varázseszköze. Így lesz ez akkor is, ha egy weboldalon dolgozol éppen.

A tervezés az első a weboldalkészítés 3 alappilléréből. Nagyon fontos, hogy átlásd, milyen fő munkafolyamatok követik egymást, mire összeáll a kész weboldalad. Erről itt olvashatsz többet.

Ha rendesen felkészülsz, akkor tengernyi mennyiségű órát meg tudsz majd spórolni később a kivitelezés közben.

Ha életed első honlapjának elkészítése előtt állsz, akkor még a tervezés során meg kell ismerkedned a dizájnra és az oldalfelépítésre vonatkozó alapfogalmakkal is. Emiatt lehet, hogy a tervek, elképzelések véglegesítése egybeesik majd a konkrét oldalépítéssel, de ez egyáltalán nem probléma.

A következők átgondolására mindenképp szükséged lesz:

  • Milyen betűtípusokat használj?
  • Milyen színeket használj, amik harmozinálnak a márkáddal és egymással?
  • Milyen képeket használj és honnan szerezd be ezeket?
  • Hogyan épülnek fel a jól kinéző oldalak?
  • Hogyan kell visszamodellezni már sikeres oldalakat?
  • Milyen oldalakra és felhasználói irányításra van szükséged?
  • Mik szerepeljenek a menüdben, láblécedben, oldalsávodban?
  • Milyen tartalomra van szükséged az oldalaidon?

Ezeket bővebben kibontom egy mindössze 1 órás tanfolyamban, amit itt érhetsz el. Mindenen végigvezetlek, ami az alapos tervezéshez szükséges.

Betonbiztos WordPress alap felépítése

A következő lépés egy jó alap felépítése, amire aztán fel lehet húzni az egyedi oldalakat és a saját tartalmadat.

Ezt minden egyes website elkészítésénél meg kell tenni, mindegy, hogy te magadnak csinálod meg vagy egy webfejlesztő csapat csinálja-e.

Ilyenkor állítod be azokat a dolgokat, amik a weboldalad jó struktúrájához, a keresőoptimalizáláshoz, a gyors oldaleléréshez és egy mind funkcionalitásban, mind biztonsági szempontból megfelelő honlaphoz kellenek.

Kezdőként elég nehéz kitapasztalni, hogy a számtalan lehetőség közül mi is az, amire tényleg figyelned kell.

Ezekre a dolgokra mindenképp figyelj:

  • Sablon telepítése
  • Kötelező oldalak elkészítése
  • Tartalmaid alapjának felépítése
  • Menü létrehozása
  • Honlap neve és egysoros leírása
  • Közvetlen hivatkozások / linkek struktúrája
  • Felesleges tartalmak törlése

A WordPress alapbeállításain túl pedig vannak még úgynevezett bővítmények is.

A WordPress alapfunkciói sokat segítenek, de mivel többféle céllal készíthetünk honlapot, egy idő után mindenkinek más-más plusz funkciókra lesz szüksége.

Egy bloghoz pl. sokkal kevesebb extra funkció kell, mint egy webáruház üzemeltetéséhez. Pont azért jók a bővítmények, mert ezek közül mindenki kedvére válogathat. Csak azt a bővítményt érdemes használnod, amire a Te weboldaladnak szüksége van.

Van viszont néhány, amit szerintem kötelező használni egy weboldal megfelelő működéséhez. Ezek:

  • süti értesítő – GDPR Cookie Compliance,
  • spam kezelő – Akismet,
  • keresőoptimalizálás – Yoast SEO,
  • biztonsági bővítmények – UpdraftPlus, Wordfence.

Ha ezeket feltelepíted és jól beállítod, akkor ott nagy baj már nem lehet.

A pontos beállítási lépésekről és egyéb nagyon hasznos bővítmények részleteiről a WordPress Guru tanfolyamunkban tanulhatsz többet.

Kezdőként persze nem csak a konkrét lépésekre lesz szükséged, hanem a különböző összefüggések megértésére is. Természetesen ezeket is lebontottam a kurzusunkban, így még érthető is lesz, hogy amit javasolok, az miben és hogyan segít neked.

Most csak dióhéjban összefoglaltam, hogy mire is van szükséged egy betonbiztos alap felépítéséhez, de itt sajnos nincs lehetőségem ennek minden egyes elemét részleteiben is kibontani.

A lényeg, hogy a megfelelő alap kiépítése egy elképesztően fontos lépés lesz, mert csak ezután lehet igazán belevágni a kreatívkodásba.

Van egy ingyenes tanfolyamom, ahol rengeteg hasznos tanácsot és trükköt adok az induláshoz. Ha még nem tetted volna meg, akkor ide kattintva tudod elkezdeni.

Oldalak dizájnolása és a tartalom feltöltése

Az előzőekben láthattad, hogy gondosan megtervezett lépések vezetnek egy honlap elkészítéséhez. Ezek annyira nem izgik, de muszáj megcsinálni őket.

Egy jól összerakott alapra magabiztosan ráépítheted a tartalmadat és gond nélkül felhúzhatod rá az egyedi dizájnodat.

Akkor tartasz itt, ha a következőket már mind kipipáltad a listádon:

  • Tárhely és domain név
  • Feltelepített WordPress
  • Feltelepített sablon
  • Terv, hogy milyen oldalakat, tartalmakat szeretnél
  • Alap WP beállítások
  • Beállított bővítmények
  • Üres oldalak és menüszerkezet

Az érdekes az egészben, hogy ezeket a feladatokat pontos lépésekre le lehet bontani. Így szinte mindenki ugyanolyan profi munkát tud végezni, ha szépen megcsinálja a “házi feladatokat”.

Ezek után jönnek azok a lépések, amik időben igen nagy részét fogják kitenni az egész építkezésnek.

Szükséged lesz a kreativitásodra, a marketinges, szövegírói tudásodra. Van, ami ezek közül magától is jön, de persze nem árt hozzá tanulni.

Ha jól felkészültél, kutakodtál és megtervezted, hogy mire lesz szükséged, akkor sokkal könnyebb dolgod lesz.

Hihetetlen sokat segít a sablonod is, mivel különböző elrendezéseket kapsz hozzá, amiket két kattintással betölthetsz. Ezek reszponzívak, azaz mobilon is jól néznek ki. Csodásan fel vannak építve és “csak” a képeket, színeket és szövegeket kell kicserélned bennük. A dizájn anélkül is nagyon jó lesz, hogy bármit külön csinálnál vele.

Master layout - előre elkészített elrendezés
Master Layout – előre elkészített elrendezések

Ilyen elrendezéseket készítettünk mi is, direkt a magyar piacra tervezve, hogy a lehető legkönnyebben használhatóak legyenek.

Az oldalépítés egy pepecselős feladat, de élvezetes, mert kibontakozhatsz benne és végre valósággá válik, amit addig csak elképzeltél.

Össze kell legóznod a különböző sávokat, elrendezéseket és finomhangolnod kell a képeidet és a szövegeidet. Erre viszont ma már bárki képes.

Egyesével át kell menned minden aloldaladon és dizájn plusz tartalom szempontból véglegesítened kell őket. Ha ezzel megvagy, akkor el is készült az első saját weboldalad.

Weboldal karbantartása

Igaz, hogy ez nem az oldalad elkészítéséhez tartozik, de fontos megjegyezni, hogy karban is kell tartanod a honlapodat.

Projekttől függő időközönként, de mindenképp rendszeresen, legalább hetente érdemes belépned az admin felületre és csekkolnod, hogy minden rendben megy-e. Vannak-e új frissítések, amiket telepíteni kell, kell-e új tartalmakat készíteni, valamilyen infót frissíteni.

Ezek a részletek már attól függnek, hogy blogot, vállalkozói weboldalt, portfóliót vagy netalán webáruházat készítesz-e. Más szinten kell foglalkozni a különböző típusú oldalakkal, de ne aggódj, nem lesz megerőltető munka. 🙂

Összefoglalás

Ma már nem szükséges különleges előképzettség egy weboldal elkészítéséhez, de sok kérdésben kell felelősen döntened, ha bele szeretnél vágni.

Először is el kell döntened, hogy milyen rendszerrel szeretnél dolgozni, és hogy ki szeretnéd-e szervezni magát az építkezést.

Ha úgy döntesz, hogy te rakod össze magadnak az oldaladat, akkor a következő lépések mindegyike elengedhetetlen lesz:

  1. Domain és tárhely beszerzése
  2. WordPress telepítése
  3. Sablon kiválasztása
  4. A weboldal megtervezése
  5. Betonbiztos WordPress alap felépítése
  6. Oldalak dizájnolása és a tartalom feltöltése

Ezek után se hagyd magára a honlapod. Egy website sosincs igazán kész, mindig lehet egy kicsit pofozni rajta, de fontos, hogy ne téveszd szem elől a 80/20-as szabályt. Ne vessz el a részletekben, a fontos dolgokra viszont nagyon figyelj oda.

Most már te is látod, hogy valójában sok pici lépésből áll egy honlap felépítése és fenntartása. A jó hír az, hogy mindegyik lépésre képes vagy. 🙂